Recaro stoelen

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-05-2016 02:22 #160112 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Recaro stoelen
Reinoud,
Op Hemelvaartsdag een voorzichtig testritje gemaakt. Het frame met griptangen op de bestaande rail vastgezet. De bestaande rail van de Recaro ga ik niet gebruiken. Na de testrit kwam ik er achter dat de stoel nog iets te hoog stond. De boutjes zitten nu in het middelste van de 3 gaatjes en kan nog 1 gaatje verticaal opschuiven. Nu staan de 2 kokers onder de hoekijzers maar ik kan deze ook aan de binnenzijde op het hoekijzer vast lassen en dat scheelt dan zeker 1 cm.
Dit weekend ga ik het frame weer wat verlagen en een testritje doen. Meten is weten B)
Wordt vervolgt!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-05-2016 00:11 #160560 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Recaro stoelen
De stoelen zitten erin!
Het is even werk om de stoelen op de goede plaats te krijgen en het nieuwe frame uit te richten. Wat niet geheel onbelangrijk is dat de bestuurdersstoel goed wordt uitgericht t.o.v. de handrem en de tunnel. Is niet bepaald een pretje als je deze stoelen in een lage auto als de P1800 in- en uit moet tillen. Diverse proefritjes gemaakt waarbij ik de stoel met 2 griptangen aan het hoekijzer had vastgemaakt. :S :whistle:
Hieronder de foto's van het frame en hoe deze is bevestigd op het bestaande railsysteem.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-05-2016 00:02 #160592 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Recaro stoelen
Netjes Peter!!

• Hans Mollema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-07-2016 21:36 #162168 door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Recaro stoelen
Ik heb in mijn P 1800S Porsche Keiper Recaro leren stoelen geplaatst, het beste wat Porsche te bieden heetf, elec verstel bar , ventilatie gaatjes etc

Ik heb een tussen frame gemaakt van dik aluminium en daar het Porsche frame op geschroefd, dus beide verstel mogelijkheden zijn bewaard gebleven, Het voordeel van deze stoelen is dat je het zit gedeelte van het zit frame kunt halen zodat je " door" de zitting kunt werken, dit maakt he erg gemakkelijk om de stoel te plaatsen.

En ze zitten super! Heb ze er nu bijna 2 jaar in, voor weinig gekocht bij een bedrijf in Genemuiden dat porsche stoelen opknapt
Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2016 22:57 #162194 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Recaro stoelen
Heel netjes, Porsche stoelen doen het goed in de 1800, welke firma was het ?.
Ik zie er op marktplaats een maar die is aardig aan de prijs

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Hans Mollema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-07-2016 14:03 #162205 door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Recaro stoelen
Beste Ed,

Mijn stoelen zijn van Bentons in Genemuiden, hij bied regelmatig porsche stoelen aan via marktplaats, 2 jaar geleden voor prijzen tussen de 4oo en 550 euro.
De mijne waren 550, het is een aardige man, we hebben wat onderhandelt, heb uitgelegd dat ik ook niet zeker wist of het wel in een p 1800 S past en we kwamen uit op 400 euro.
Ook vertelde hij dat hij stoelen graag op ruilbasis verkoopt, voor een oude Porsche stoel krijg je dan 100 euro, staat maakt niet uit.
Nu had ik geen Porsche stoelen, maar Marktplaats wel, even in de gaten gehouden en na een week stonden er bij mij in de buurt 2 stoelen uit een 944(toch ook een Porsche) voor 10 euro.(stoelen waren komplot aangevreten door een hele volksstam muizen en de roestbruiner) Deze ingeleverd bij Bentons,nog 200 euro toegevoegd en ik had super mooie Posche Keiper Recaro's voor 210 euri's.
Meneer is erg vriendelijk(is een liefhebber van oude Porsches, kan hij ook net aan doen en kleine dingen hou je toch), bij het inbouwen is de stoel wat hard terecht gekomen op 1 van de schakelaars(het is wat gehannes in de weinige ruimte), ik heb hem even gebeld, de volgende dag had ik al 2 nieuwe schakelaars in huis, 1 tervervanging en 1 als ik weer dom zou doen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD