Recaro stoelen

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-04-2016 17:47 - 06-05-2016 12:48 #159898 door Peter Rumen
Recaro stoelen is gemaakt door Peter Rumen
Mijn stoelen uit de P1800S met het mooie slaapbeslag waren toe aan een revisiebeurt. Tijdens de lange en korte reizen kwamen wat veel klachten van mijzelf en bijrijder(s) dat de stoelen niet lekker zaten. Aangezien ik toch wel gecharmeerd ben van de originele stoelen eerst gedacht om deze bij een bekleder wat beter zitcomfort te laten geven door de vorm van de zitting en de rugleuning wat meer omsloten body te geven. Echter was ik niet gerust of het wel goed zou uitpakken. Als het resultaat achteraf niet goed is ben ik al gauw €800 verder en dan is het pijn geld als je dan nog niet lekker zit. Tijdens de laatste Voorjaarsrit van het P1800 Register zag ik mooie Recaro's in de P1800S van Steven-Jan Gerritsen. Door de geweldige pasvorm en veel zijdelingse steun was ik snel verkocht en deze zouden het moeten worden.
Vorige week bij het "Stoelen Paleis" in Werkendam een mooie set Recaro's - type Expert S - kunnen scoren. Ze waren uitgevoerd in stof en skai en hadden geen beschadigingen. De enkele vlekjes van de bestuursstoel zou ik er wel uitwassen.
Het koste een paar duiten, maar dan zit ik voor €950 wel op goede stoelen en die ook nog eens bij het interieur van de P1800S passen.

Nu alleen nog de stoelen op de juiste plek zetten wat nog wel wat hoofdbrekens zal kosten. Het eerste probleem ben ik al direct tegen gekomen bij het losdraaien van de M5 inbusbouten van de geleiderail omdat daar aan één zijde de gordelbevestiging vanaf gehaald moet worden. De bouten zit knoervast en ook na het inspuiten breken ze gewoon af.
Wordt nog een uitdaging :x .....wordt vervolgt!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 06-05-2016 12:48 door Ernst Sangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2016 18:41 #159899 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Recaro stoelen
mijn Recaro's...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2016 20:28 #159900 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Recaro stoelen
jij had toch stoelen uit een Porsche?

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-04-2016 22:31 #159911 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Recaro stoelen
Dacht ik ook, tenminste was de reactie van Rob op het treffen tijdens de laatste VKV Beurs. Maar desalnietemin zeer mooie exemplaren.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2016 08:05 #159916 door Rob Spoon
Recaro is van Porsche en maakt onder andere al hun stoelen. Alleen staat er geen Recaro op!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2016 09:22 #159917 door Reinoud ter Braake
Ja duidelijk maar wel heel mooi, staan ook nog op mijn to do lijst voor dit jaar.
Ik hoop allee dat het originele frame (met wat aanpassingen) wel weer kan worden hergebruikt.
Ik was niet van plan extra gaten te gaan boren.

Misschien dat Rob hier meer info of foto's van heeft?

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-04-2016 17:49 - 06-05-2016 12:49 #159930 door Peter Rumen
De 5 afgebroken boutjes zijn er vandaag uitgehaald door er een propje met de CO2 op te lassen (Han Misdom). Oorzaak van het afbreken was de blauwe Loctite waar de 12 boutjes mee waren vastgezet. De M6 boutgaatjes met de draadtapper geruimd om de Loctite te verwijderen. Er komen 12 nieuwe inbusboutjes in omdat ik de overige boutjes niet echt meer vertrouw omdat we ze met veel kracht hebben verwijdert.

Vraag van Reinoud v.w.b. het stoelframe; De volgende oplossing hebben Han en ik uitgedacht.
Het originele stoelframe is ongeveer 6 cm hoog. De originele rails op de vloerbodem staan 30 cm uit elkaar, de Recaro rails op 40 cm. Door een hoekijzer aan de voor- en achterste bevestigingsbeugels (3 gaten) vast te schroeven crieer je het het eerste bevestigingspunt voor de twee andere hoekijzers welke op 30 cm afstand haaks vastgelast worden aan het voor- en achterste hoekijzer. Je krijgt zo een vierkant frame van rail-hoekijzer en twee haaks hierop vastgelaste hoekijzers welke op de bestaande boutgaten in de vloerbodem worden vastgeschroeft. Belangrijk is natuurlijk ook de maat van het hoekijzer omdat deze nadat beide haaks aan elkaar vastgelast zijn mede de hoogte van het totale frame bepalen. Met de 3 boutengaten van de Recarorail kan ik daarna ook nog varieren in hoogte van de stoelafstelling.
Zo simpel zou het moeten zijn......nu nog maken. :roll:

Op de onderstaande foto heb ik met wat houten latjes het idee in beeld gebracht. Het donkere hout komt op de plaats waar de bestaande rails ligt.

Wordt vervolgt! :D

Laatst bewerkt 06-05-2016 12:49 door Ernst Sangen.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2016 18:23 #159931 door Rob Spoon
Het probleem van de rails van de originele stoelen in de 1800 is dat ze niet symmetrisch onder de stoel zitten, vanwege de ruimtevretende middenconsole. De Porsche heeft daar geen last van.
Voor mij was de hoogte een extra reden om deze stoelen te nemen. Mijn twee meter past niet in een gewone 1800. Mijn Porsche stoelen staan dan ook op de absoluut laagst mogelijke positie. Zodanig dat het schuiven zelfs lastig gaat met de vloerbedekking. Maar ach, ik schuif nooit.
Mijn stoelen staan dus niet op de originele rails.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-04-2016 18:29 #159932 door Peter Rumen
Rob, kan best geloven dat je een andere stoel hebt gekozen want die oude was echt aan vervanging toe!
Hier in Limburg zouden we zeggen: det is unne sjemmele stool.

En gelukkig ben ik maar 1,75m. :lol:

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2016 10:36 #160032 door Reinoud ter Braake
Peter,
Je idee ziet er goed uit, maar is afhankelijk hoe de nieuwe stoelen op het frame gemonteerd moeten worden,of je de bevestiging bouten van de nieuwe stoelen nog kunt bereiken.
Het kan het nog wel wat lager als nu voorgesteld met de panlatten en idd de originele stoelen staan niet symmetrisch opgesteld. iets om zeker rekening mee te houden ;)
Kun je foto's maken van het eindresultaat?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD