- Berichten: 13
Voorstellen en vragen
- Peter (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-04-2022 11:50 #198389
door Peter (GAST)
Beantwoord door Peter (GAST) in topic Voorstellen en vragen
Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik vind de 265GLE wel echt een plaatje. Zeker met die kleur, koplampen, velgen en dakrek. Vind de 164 ook heel fraai. Maar als ik de reacties zo lees, is het toch verstandiger om uit te kijken naar misschien een iets minder fraai model met een 4-in-lijn motorblok. Zal eens een Word documentje aanmaken met de verschillende tips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 334
02-04-2022 13:17 #198391
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Voorstellen en vragen
Alles met meer dan 4 cilinders geeft een veel mooiere rijbeleving, vind ik. Ik heb al jaren de vijcilinders van Volvo en als je dan weer in een viercilinder rijdt, valt dat qua beleving toch wat tegen. Ik heb het dan enkel over de beleving, niet over het feit dat de red blocks nagenoeg onverwoestbaar zijn, behalve dan de klepzittingen op LPG.. Zo'n 6 cilinder loopt wel heel fraai. De 265 was niet voor niets boven de 240 gepositioneerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 13
02-04-2022 15:06 - 02-04-2022 15:08 #198396
door Peter (GAST)
Beantwoord door Peter (GAST) in topic Voorstellen en vragen
Uiteraard rijdt een 6-cilinder mooier. Maar voor dagelijks gebruik weet ik niet of dat zo handig is. Net contact gehad met BTC te Hedel, 850 specialisten. Daar wil ik al heel lang kijken gewoon om de passie die ze uitstralen. En dan meteen eens kijken of zij iets kunnen betekenen in mijn zoektocht naar een 240.
Laatst bewerkt 02-04-2022 15:08 door Peter (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 13
04-04-2022 19:18 #198421
door Peter (GAST)
Beantwoord door Peter (GAST) in topic Voorstellen en vragen
Is het een goede optie om een blok van een latere 240 over te laten zetten in een 240 van 40 jaar oud? En welk blok zou dan het beste zijn voor LPG? Hoe denken de Volvo kenners hier over? Dit omdat de 240 serie zo lang gebouwd is wat een goed teken is. Kan me voorstellen dat de motorblokken later nog verder verbeterd werden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-04-2022 19:56 #198422
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Voorstellen en vragen
Waarom moeilijk doen? De redblocks zijn allemaal goed, de 2 liter en 2.1 liter zijn wat langzamer, de B23 zijn sneller, en de injectieblokken nog sneller. En dan heb je het buitenbeentje: de turbo.
De carburateur versies zijn net iets betrouwbaarder en eenvoudiger te servicen.
De carburateur versies zijn net iets betrouwbaarder en eenvoudiger te servicen.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 13
04-04-2022 20:26 #198423
door Peter (GAST)
Beantwoord door Peter (GAST) in topic Voorstellen en vragen
Ik zou me voor kunnen stellen dat juist een later injectieblok wat betrouwbaarder zou zijn, vandaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 146
05-04-2022 12:11 #198427
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Voorstellen en vragen
Het voordeel van een later electronisch injectie blok is dat je er lpg dampgas injectie op kan zetten. Dus zonder lpg mengstukje en met lpg injectoren. Dit rijd erg betrouwbaar zonder vermogensverlies. Bij een carburateur motor heb je een lpg mengstukje vlak voor de carburateur en dat systeem zorgt ervoor dat je toch wat minder vermogen hebt. Ik had zelf een B21A carburateur motor op lpg en dat was niet voorruit te branden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-04-2022 12:22 #198428
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Voorstellen en vragen
Ja, heb ik op drie van mijn 940's gehad, Vialle injectie, en diverse keren problemen mee gehad.
Als het werkt rijdt het geweldig, maar de aankoop is niet goedkoop en hoewel je hetzelfde vermogen hebt als op benzine, gebruikt hij ook meer LPG.
Als het werkt rijdt het geweldig, maar de aankoop is niet goedkoop en hoewel je hetzelfde vermogen hebt als op benzine, gebruikt hij ook meer LPG.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 334
05-04-2022 14:34 #198431
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Voorstellen en vragen
Ik heb zeer ruime ervaring met Prins/Vogels, weliswaar in de vijfcilinders, maar dat werkte volstrekt probleemloos i.t.t. Vialle waar je best veel klachten over hoort i.v.m. de pomp in hun tank.Ik zie dan ook niet de voordelen van het Vialle systeem tov de andere systemen die nog een verdamper gebruiken, ook al wordt bij die systemen de lpg geïnjecteerd. Ook daar trouwens meerverbruik op lpg t.o.v. benzine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
- Premium lid
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
05-04-2022 16:19 #198435
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Voorstellen en vragen
Denk er wel om dat een project waarbij je een bestaande 240 gaat aanpassen/ombouwen naar injectie en dan nog eens van LPG gaat voorzien behoorlijk in de papieren kan gaan lopen. Je bent vrij snel een paar mille extra kwijt boven op de aanschaf, en ook goede roestvrije belastingvrije 240’s zijn niet goedkoop.
Een prins/vogels Lpg systeem is ook niet meer zo goedkoop in te bouwen.
Een prins/vogels Lpg systeem is ook niet meer zo goedkoop in te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.