- Berichten: 32
Amazon B18 uit '63
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Junior lid
Achter is mij helaas niet gelukt, dit kwam niet door de binnenspatborden zelf, eerder door het las en bitac werk van de vorige eigenaren. Hierdoor was de ruimte flink opgevuld en dus geen plek voor de binnenspatborden iemand nog een andere optie hiervoor?
Tot slot de carburateur terug gekregen, gereviseerd en wel in de post. Nog langs gegaan voor het verhaal, enkele onduidelijkheden, nog wat extra pakkingen e.d. en een bedankje voor de leen carburateur . Alleen bleef ik valse lucht trekken door voetpakking van de carb, gelukkig hadden de jongens bij scandcar daar een oorzaak voor die ik niet zo snel had kunnen vinden. Het bleek de ophangrubbers te zijn van het blok, die waren zo uitgelubberd dat de carb+filterbehuizing op het spatbord rust. nou is dat in principe geen probleem, echter bij starten en accelereren kantelt het blok dus zo dat dit hele zaakje tegen het spatbord wordt gedrukt en er daardoor ruimte ontstaat tussen de pakkingen.
Ver gezocht lijkt, maar het blok reageert enkel op remmenreiniger onder de voet van de carb te spuiten, anders niet en de rubbers zijn ook wel aan vervanging toe:
Dus nieuwe besteld en dan ga ik ook meteen de spruitstukpakking vervangen, omdat de uitlaatkant ook al lekt.
dat was m weer! genoeg te doen tijdens de kerst en oud&nieuw
fijne feestdagen ieder!
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Ik heb het carb-spatbord leunen ook gehad er waren twee bouten van de blokophanging gebroken, dat was een rot klus om die weer uit het blok te krijgen, gelukkig eruit gekregen zonder het blok te verwijderen.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
.Ik geloof in het algemeen niet in plaatjes lassen, het gebied eromheen wordt heet en alle corrosie bescherming is er af en roest als nooit tevoren.
Radicaal verwijderen tot je blank staal hebt en met nieuw plaatwerk opbouwen, goede nieuws is dat dit weer goed verkrijgbaar is.
Begin met het verwijderen van het dwarsbalkje en te inspecteren hoe het met het vloerdeel is.
Zo hoort het eruit te zien
Let op de waterafvoer openingen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Junior lid
- Berichten: 32
Weer een tijdje geleden sinds ik hier een update heb geplaatst, maar er is veel gebeurd:
Ik heb de gelaste plekken opnieuw gespoten met lak of onder de auto met schutz.
Aan de carrosserie moet nog veel gebeuren, dit ga ik op een ander moment aanpakken. Voor nu hou ik mij bezig met het rijdend houden van de wagen.
De spruitstuk en ophanging van de motor, daar waren we, zo te lezen van mijn vorige post!
nou, de ophanging vervangen was nog nooit zo makkelijk! los gehaald, geheel schoongemaakt, gespoten en nieuwe erin! en het verschil bij de filter was wel flink! kon mijn hand er in ieder geval weer onder steken!
tijdens deze fix ook de uitlaatspruitstukpakking vervangen. Dit was ook wel nodig!
Helaas was dit niet zo simpel. Enkele tapeindes waren dol en helemaal achteraan zat een groter gat geboord met een imbus.... Dus de dolgedraaide uitgeboord en nieuw draad ingetapt en grotere tapeindes ingezet. Nieuwe moeren met de correcte ringen gebruikt en een nieuwe pakking uiteraard en het geheel was weer lekdicht!
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Junior lid
- Berichten: 32
Bij het de laatste keer afstellen heb ik waarschijnlijk de stroomverdeler niet goed teruggestopt, wat samen met een al afgebroken voetbehuizing tot een gebroken verdeleraandrijving!.... vrij uniek. een nieuw asje was tergend duur, dus heb ik via het forum een goeie tweedehands weten te scoren (bedankt Robert!) aangezien deze asjes nooit breken, vond ik dit wel het testen waard!
Weer volgens het boekje afgesteld en liep weer perfect! echter kwam ik wel door de haynes erachter dat mijn verdeler een smeernippel hoort te hebben dat hij nu niet heeft.... apart!
Uiteraard ook de gehele motor van de oude olie ontdaan en doorgespoeld, maar enkel de afgebroken stukjes kunnen vinden van de as, dus dat suggereerde dat de behuizing al gebroken was... meteen ook een plug erin gestopt met magneet. dat werkt best goed!
Filmpje van de magneet die z'n werk doet!
Daarna knorde hij weer mooi stationair warm op 800 toeren
knorrend op 800 toeren
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Junior lid
- Berichten: 32
Want er begon nog meer te piepen en kraken en schrapen. Dit bleek de middenlager van de cardanas!
Dus deze er onderuit gehaald en alle kruiskoppelingen + lager vervangen!
Verschil lager voor en na... moeilijk te zien denk ik... wel stiller en de ophanging ook vervangen trouwens. nu slaat ie niet meer tegen de onderkant aan, wat ie soms deed.
Flinke klus om die megamoer los te halen...
Ook meteen de baksteun vervangen.
En als klap op de vuurpijl begon de uitlaat te lekken. Dus die heb ik ook vervangen. van downpipe tot geheel achter.
o ja, en bumper hing nog beetje scheef
nou! beetje kort door de bocht allemaal, maar we zijn weer bij!
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Mattijs schreef :
Filmpje van de magneet die z'n werk doet!
Daarna knorde hij weer mooi stationair warm op 800 toeren
knorrend op 800 toeren
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.
Terug naar de vorige pagina · Naar nieuwsoverzicht · Ga naar ons Helpcentrum
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Junior lid
- Berichten: 32
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je de oorzaak van olielekkage verholpen, denk dat je voorste en achterste krukas oliekeerring lekken... achter moet de bak eraf...
Anders zijn je nieuwe rubber onderdelen straks weer door de olie aangetast.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.