- Berichten: 546
Stinky's 145s
- Paul Schaap
- Platinum lid
Proficiat met zo'n prachtige auto!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Bij een B20 hoort er een slang vanaf je vuldop naar je inlaatspruitstuk te gaan, in het spruitstuk moet hiervoor een speciale nippel met beperkte doorlaat zitten anders zuigt 't te hard.
Ook hoort er een slang vanaf "het eitje" aan de zijkant van het blok (tussen benzinepomp en verdeler) naar het luchtfilter te zitten. Die zie ik volgens mij niet; wel zie ik een kort slangetje (vanaf je inlaatspruitstuk?) die is afgedopt met een bout. Ik kan niet goed zien waar de slang vanaf je vuldop heen gaat, volgens mij naar je luchtfilter (?).
Er zijn al vele varianten verzonnen voor de carterventilatie, bovenomschreven uitvoering is de enig juiste voor een B20; het open T-stuk kan nooit de bedoeling zijn.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
en dat T-stuk op de dop moet zetten. Zou dat ook werken? Maar eigenlijk moet dat
T-stuk er dus tussenuit en een eigen slang van eitje naar luchtfilter. Kijk zo
leert de mens weer wat. Toch raar ook dat de motor (goed) loopt. Stationair
misschien iets te hoog dat weet ik niet. Bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
lekker verwarrend hierbij is dat een B18 net de andere kant op ventileert dan een B20, terwijl 't voor de rest dezelfde blokken zijn, had destijds iets met milieu te maken...
mocht je geen aansluiting op je luchtfilter hebben dan kan je ook een klein ("sport-")filtertje direct op 't eitje zetten.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 546
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Het "eitje" had bij de vroege B18's een -vast naar beneden gericht- ventilatiepijpje.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 546
Ik bedoelde eigenlijk de B18 in de vroege 100-serie.
Ik heb een 142 (1968) waarin het ook gemonteerd zit met zo'n t-stuk; en dat lijkt origineel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat klopt. In het onderdelenboek kun je zien dat het T-stuk (ond.nr. 419446) bij een 140/B18 in de slang van het eitje naar het inlaatspruitstuk zit. Helaas is niet te zien hoe het origineel bij een 140/B20 zit, maar het is aannemelijk dat het T-stuk ook daar gebruikt is (misschien niet op alle uitvoeringen of voor alle markten).Paul Schaap schreef : Ik heb een 142 (1968) waarin het ook gemonteerd zit met zo'n t-stuk; en dat lijkt origineel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.