- Berichten: 6
Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
- Edwin van Geenen
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-03-2013 23:23 #125233
door Edwin van Geenen
Beantwoord door Edwin van Geenen in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Goedenavond,
ff een update,
De Volvo 164 is nu 8 dagen thuis.
Gisteren al even een proef stukje gereden. Motor loopt goed na nieuwe bougies,olie en voorzichtig de zuigers los gemaakt te hebben. Nieuwe accu. Remt gelukkig ook aardig goed. Eigenlijk weinig problemen tot op heden. Alleen geen knipperlicht en mistlichten achter. Ook het achter uit rij licht werkt niet. Dit kunnen allemaal lampjes zijn die stuk zijn :lol:
Nu zitten er zekeringen achter de midden consule. Ik heb veel boeken maar ze hebben het altijd over 12 zekeringen. terwijl ik er wat minder heb. ook werkt de paniekverlichting niet...............................
Hier ook wat foto's ter verduidelijking
ff een update,
De Volvo 164 is nu 8 dagen thuis.
Gisteren al even een proef stukje gereden. Motor loopt goed na nieuwe bougies,olie en voorzichtig de zuigers los gemaakt te hebben. Nieuwe accu. Remt gelukkig ook aardig goed. Eigenlijk weinig problemen tot op heden. Alleen geen knipperlicht en mistlichten achter. Ook het achter uit rij licht werkt niet. Dit kunnen allemaal lampjes zijn die stuk zijn :lol:
Nu zitten er zekeringen achter de midden consule. Ik heb veel boeken maar ze hebben het altijd over 12 zekeringen. terwijl ik er wat minder heb. ook werkt de paniekverlichting niet...............................
Hier ook wat foto's ter verduidelijking
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-03-2013 00:43 #125240
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Mooie E, de kleur matched ook goed met de schuur of is dat toeval...
Electrciteitsproblemen bij een klassieker is bijna altijd een massa probleem, kwestie van schoonmaken van de aarde.
Slechts zelden zijn het de lampjes, ook kan je clignateur het hebben begeven, die kun je bij iedere goede autozaak krijgen, wellicht ook via het club onderdelen depot.
Electrciteitsproblemen bij een klassieker is bijna altijd een massa probleem, kwestie van schoonmaken van de aarde.
Slechts zelden zijn het de lampjes, ook kan je clignateur het hebben begeven, die kun je bij iedere goede autozaak krijgen, wellicht ook via het club onderdelen depot.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
26-03-2013 20:14 #125271
door Laurens Zondag
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
zaltbommel dat is niet ver rijden van waar ik woon. als je een keer hulp nodig hebt laat het maar weten extra handje kan altijd handig zijn. ps in geldermalsen zit 144 klassierkers daar komt mijn 242 vandaan hij heeft best veel onderdelen liggen van sloop 164's dus als je wat nodig hebt moet hem anders een belletje geven
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-03-2013 20:29 #125272
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Mooi dat het meevalt.
Tip voor transport op een trailer: Zorg dat de auto onafhankelijk van de trailer kan veren.
Concreet: Persoonlijk zou ik geen spanband over de voorschermen doen die aan de trailer vast zit, maar alleen de wielen/assen vastzetten aan de trailer.
Nu zou je een deuk in je voorscherm kunnen krijgen als de auto door een hobbel inveert en weer uitveert. Mocht je de motorkap willen zekeren, dan zou ik die spanband gewoon om de neus doen.
Tip voor transport op een trailer: Zorg dat de auto onafhankelijk van de trailer kan veren.
Concreet: Persoonlijk zou ik geen spanband over de voorschermen doen die aan de trailer vast zit, maar alleen de wielen/assen vastzetten aan de trailer.
Nu zou je een deuk in je voorscherm kunnen krijgen als de auto door een hobbel inveert en weer uitveert. Mocht je de motorkap willen zekeren, dan zou ik die spanband gewoon om de neus doen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.