- Berichten: 2064
Even voorstellen met mijn 164
- Rudi
- Platinum lid
chassisnummer in linker raamstijl? Waarschijnlijk een daar vastgezet plaatje, dat is normaal bij auto's in de VS.
Het echte chassisnummer staat ergens anders in de carrosserie ingeslagen, waarschijnlijk dus in de rechter deurstijl (bij de scharnieren).
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutten
- Premium lid
- Berichten: 129
Vandaag al een mailtje terug gekregen van Ulla, die overigens met pensioen gaat.
Het blijkt dat mijn auto origineel is geleverd met een B30E motor, waarschijnlijk in Zwitserland.
Kleur en bekledingnummers kloppen wel nog. 111 is de lichtblauwe metallic lak die ik heb en zwarte bekleding.
De auto is "reported OK" op 1 oktober 1971, kan het dan toch al dat ik modeljaar 72 heb?
Of zouden de deuren met verzonken handgrepen later erop gezet zijn?
Motor en bak nummers moet ik nog controleren. Dan weet ik ook of er een heel ander blok in ligt of dat alleen de kop aangepast is. De kop heeft wel een iets andere kleur rood dan het onderblok, dus ik vermoed het laatste.
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Ze heeft je verteld dat ze met pensioen gaat?
Heeft ze dan ook verteld wie haar taak gaat overnemen? En wat het emailadres van die persoon is?
Dat is namelijk toch vrij interessante informatie voor de liefhebbers!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutten
- Premium lid
- Berichten: 129
If you need any future information from the archive, please contact Fredrik Ljungqvist at fredrik.ljungqvist@volvo.com which is now responsible for the historical archive. I will assist Fredrik until I retire at the end of this year!
Dit stond onderin haar bericht.
Waar kan ik het motornummer trouwens vinden? Is dat het nummer op onderstaande foto?
Op de andere foto is het verschil in kleur tussen onder en bovenblok goed te zien.
Versnellingsbaknummer weet ik te vinden, maar met dit weer weinig zin om onder de auto in te kruipen...
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutten
- Premium lid
- Berichten: 129
Nu eens goed schoon gemaakt en gezien dat er nog het originele (onder)blok in ligt!
Er zal dan wel een andere kop op zijn gekomen toen LPG werd ingebouwd.
Is er verschil tussen een injectie en een kop voor carburateur? En waaraan herken ik dit?
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Dus een injectie kop met carburateurs heeft als je ervoor staat aan de linkerkant 6 afgedopte gaten.
Overigens win je er niks mee in compressie want een a/e/f kop zijn allen even hoog enkel de koppakking scheelt in dikte en dus je compressieverhouding.
wel zijn je kleppen waarschijnlijk groter.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
De A / B koppen voor een B20 kunnen de standaard maat inlaatkleppen hebben of de grotere zoals in de E en F koppen, met grotere kleppen is de luchtinstroom makkelijker.
Tussen de E kop en de A / B kop met grote inlaatkleppen zijn eigenlijk alleen de injectorgaten het echte verschil.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Alleen heb ik dan nog niet het effect van de grotere kleppen. Een hogere compressie zal al wel aanzienlijk merkbaar zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 78
De verzonken handgrepen zijn volgens de originel folder pas vanaf modeljaar 73 geleverd dacht ik? Tegelijk met de andere (rechte maar nog niet dikke) bumpers en het vernieuwde dashboard. Dus die deuren zijn er waarschijnlijk later ingehangen.
"Rutten" schreef:
Vandaag al een mailtje terug gekregen van Ulla, die overigens met pensioen gaat.
Het blijkt dat mijn auto origineel is geleverd met een B30E motor, waarschijnlijk in Zwitserland.
Kleur en bekledingnummers kloppen wel nog. 111 is de lichtblauwe metallic lak die ik heb en zwarte bekleding.
De auto is "reported OK" op 1 oktober 1971, kan het dan toch al dat ik modeljaar 72 heb?
Of zouden de deuren met verzonken handgrepen later erop gezet zijn?
Motor en bak nummers moet ik nog controleren. Dan weet ik ook of er een heel ander blok in ligt of dat alleen de kop aangepast is. De kop heeft wel een iets andere kleur rood dan het onderblok, dus ik vermoed het laatste.
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.