---
- Jasper Steffens (GAST)
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
Veel plezier met de amazon en bij onze club en je zal je ogen uitkijken op de beurs.
- René Minnebo
- Platinum lid
Hier wat foto's: www.facebook.com/media/set/?set ... 6e7de9de1a
- Bart Dirven
- Elite lid
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- 11654-dummy
- Elite lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Welkom bij de club.
Je hebt zeker een mooie gekocht. Ik was er nog bij toen die in Berkel werd afgeleverd.
Wat ga je onder de motorkap doen? Daar ben ik heel benieuwd naar. Maar van 0 naar 100 in 3 sec ga je niet halen.
Kijk eens bij tinustechniek.nl daar kan je goede ideeën op doen. Ga ook eens praten met Peter waar je de auto hebt gekocht.
Peter heeft al diverse amazons afgeleverd met + 200 pk voor de raily en kan je daar alles over vertellen. Kost wel een paar centen.
Groetjes Cees.
Wat leuk en toevallig om je hier weer tegen te komen! We hadden het gisteren nog over je (in positieve zin
Qua wensen onder de kap niet zozeer extra vermogen. Het is wel best zo. Als ik wil "warpen" doe ik dat wel met de Donk. Wel netter maken en wat perfectioneren. Hij heeft mij net iets te veel patina onder de kap. Er is een dual core aluminium radiateur onderweg uit de VS voor betere koeling. Hoeft mijn "mannetje" die ze ook voor Donkervoort maakt niet aan de gang, want deze past er perfect in. Qua originaliteit natuurlijk een vette aftrek van punten, maar qua koeling helemaal geweldig.
Die genoemde site had ik al gevonden. Mjummie. Maar eens langs.
Een beetje de wensen die ik nog heb:
Ander spruitstuk en tussenstuk van RVS
Bilstein B6 dempers en nieuwe veren (gaan er medio oktober al onder)
Andere stabi's voor en achter met PU
Weber carb
Hartelijke groet, ook van Jacky en ik hoop je snel weer te zien!
- 11654-dummy
- Elite lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Als je die alu radiator mat zwart maakt ziet geen hond dat. Alleen de puristen onder ons zal het opmerken. Dat zijn er gelukkig niet zo veel. Wat betreft de stabilisator achter is niet echt nodig. Ik heb zelf alleen voor 28 mm zitten en dat werkt perfect. Als je achter ook doet wordt die in combinatie met b6 bilteins zo stug. Ik stel voor niet alles te gelijk te wijzigen maar per onderdeel. Eerst voor de pu doen dan weer even rijden en opletten hoe de auto reageert en stuurt. Dan achter de pu er in zetten. Heb je de oude of de nieuwe achter ophanging met de diabolo. Als dat zo is zou ik de diabolo orgineel van volvo nemen. Dus niet van pu. Pu geeft heel veel geluid door en is na 3 à 4 ritten irritant. Dan de stabilisator voor er op en rijden. Dan de Bilstein rondom er op en daarna de achter stabilisator. Let wel op bij nat wegdek en een beetje te veel gas er op draai je zo rond. Maar dat kan je wel van de donkevoort.
Ik hoor wel.
Groetjes ook aan je vrouw.
Cees
- René Minnebo
- Platinum lid
Dank je Rene. Al een flink aantal keren naar het werk heen en weer gereden. Heerlijk! Alleen de lucht al. Super.
Hier wat foto's: www.facebook.com/media/set/?set ... 6e7de9de1a
Jasper Steffens
Ik krijg een foutmelding als ik op de link klik, ook geprobeerd op mijn werk, werkt ook niet.