- Berichten: 831
Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Zo stond hij er vorig jaar (na een flinke poetsbeurt) bij:
In het afgelopen jaar heb ik er een tt3 nokkenas in gezet en er een weber carb opgezet:
Verdamper verplaatst:
(voor)
(na)
Tevens na een beperkte zoektocht "low budget" verbrede stalen velgen gevonden:
En is hij een ietwat verlaagd (foto gemaakt tijdens de varfard '12)
Helaas heb ik nu wel wat problemen met het b18a blokje en wil deze dan ook gaan vervangen voor een blok welke weer wat jaartjes mee kan. Mocht het zover zijn zal ik dit natuurlijk in dit draadje gaan vermelden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
- Elite lid
- Berichten: 161
Amazon 1960 two tone 6 volt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Vilmar Dijkstra" schreef:
Leuke wagen! Ik zie dat je de wimpers wat schuin hebt staan. Is dat bewust?
Dag Vilmar,
vind het wel "guitig" staan zo scheef Alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ben met een '69 Amazon toe aan opbouwen, is dit de set die Dries heeft ? welke Weber is dit ? 36 Valstroom ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Ed van der Zee" schreef:
Dat ziet er goed uit, hoe loopt dat met die TT3?
Ben met een '69 Amazon toe aan opbouwen, is dit de set die Dries heeft ? welke Weber is dit ? 36 Valstroom ?
Dag Ed,
deze set is vergelijkbaar met die van Dries, lpg-mengstuk heb ik wel bij hem gehaald. Het is de weber 32/36 valstroom. Ik rij nagenoeg altijd op lpg en heb daarom de gaskleppen gekoppeld, normaal gesproken is hij progressief maar ik heb het idee dat op lpg gekoppeld beter werkt.
Voor wat betreft de tt3 kan ik je geen antwoord geven. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus heb geen idee hoeveel power het scheelt. Het blok welke ik er vorig jaar in heb gezet had geen nokken voor cilinder 3 meer en had goede verhalen gehoord over de tt3. Volgende keer misschien toch maar gelijk voor een tt5 gaan. Ik merk dat ik stiekem toch wel van sportief rijden hou in de ama.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Ik weet alleen niet welk type b20 het is, nummer welke erop staat is 8250 en 87210 iemand een idee waar ik dit kan checken?
Ik weet nog niet welke nokkenas "beter" is. Nu rij ik met een tt3, het nieuwe blok heeft een D-as. Is het de moeite waard om de D door de tt3 te vervangen????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jammer dat het Elleman kleppendeksel er niet bij zat. Het is toch geen Elleman blok, of wel??
Een lijst met bloknummers vind je hier www.volvoamazonpictures.se/power ... rtrain.php
Persoonlijk zou ik de TT3 houden. Wisselen is niet heel veel werk als je het blok er toch uit hebt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Lars Rengersen" schreef:
Tof! Ik zag hem staan op Marktplaats.
Jammer dat het Elleman kleppendeksel er niet bij zat. Het is toch geen Elleman blok, of wel??
Een lijst met bloknummers vind je hier www.volvoamazonpictures.se/power ... rtrain.php
Persoonlijk zou ik de TT3 houden. Wisselen is niet heel veel werk als je het blok er toch uit hebt.
Thanks! Ik zag mijn bloknummer er niet tussenstaan, misschien heb ik de verkeerde genoteerd. Ik heb de nummers welke zijn ingeslagen net onder de bougies....
Ik ga er niet vanuit dat het een Elleman blok is, geen idee wat dat inhoud overigens. Wel denk ik dat de vorige eigenaar een fan Elleman is, gezien het kleppendeksel en de enorme elleman sticker onder de motorkap.
Als ik de nokkenas ga wisselen kan dit alleen als ik de cilinderkop verwijder toch, of zijn de nokvolgers eruit te vissen met de kop nog op zijn plek?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het bloknummer staat iets verder naar voren, zeg maar net onder bougie 2.
Eerst vier cijfers ingegoten en dan twee cijfers ingeslagen.
Elleman-Jacobsen waren DE tuner in de jaren 50 en 60 uit Denemarken. Zeg maar de voorgangers van Ben Flierman
Ik geloof dat ze 200PK uit een B20 haalden. Ze maakten alles zelf. Van nokkenassen tot koppen en dus ook kleppendeksels.
Zeldzaam spul.
Klopt, de kop moet er dan af, maar dan kun je meteen even van binnen kijken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Hou jullie op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.