- Berichten: 884
Ik en mijn Volvo de grootste blunder
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
05-11-2011 17:36 #107590
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Even over de krikken.
Ik heb bij het sleutelen altijd een groot betonnen blok onder de auto liggen ter hoogte van de krik. Dit is een vierkant blok, dus het kan nooit omrollen/ vallen. Wat er ook gebeurd het betonnen blok vangt altijd de klap op en niet ik .
voor mijn eigen gemodsrust leg ik er wel altijd een plankje op, met het idee dat het plankje de klap dempt :lol:
Ps. Hoe moet je de achterremmen dan "ontstellen"?
Ik heb bij het sleutelen altijd een groot betonnen blok onder de auto liggen ter hoogte van de krik. Dit is een vierkant blok, dus het kan nooit omrollen/ vallen. Wat er ook gebeurd het betonnen blok vangt altijd de klap op en niet ik .
voor mijn eigen gemodsrust leg ik er wel altijd een plankje op, met het idee dat het plankje de klap dempt :lol:
Ps. Hoe moet je de achterremmen dan "ontstellen"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-11-2011 19:35 #107593
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Remmen 'ontstellen' doe je met een platte schroevendraaier. Aan de binnenkant van de remplaat zit vanonder een ovaal zwart dopje dat je er af kunt halen. Daarachter zit het stel mechaniek. Door met de schroevendraaier de tanden omhoog te duwen draai je stel mechaniek terug. Als je geen zelf stellende remmen hebt kun je ook door de tanden naar beneden te duwen de remdiepte weer instellen achteraf.
Zie de twee plaatjes (van trommels voor maar het principe is het zelfde)
Zie de twee plaatjes (van trommels voor maar het principe is het zelfde)
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
25-02-2012 10:15 #111024
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2012 10:19 #111025
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Nice, Boele!
En dan loopt-ie nu als een zonnetje, moet je maar denken!
En dan loopt-ie nu als een zonnetje, moet je maar denken!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2012 19:25 #111033
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Handig hè, die merktekens....ach nu weet je wat er gebeurd als je dit niet doet
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
25-02-2012 19:38 #111034
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
In de zomer ook gewisseld bij de 1800, toen wel goed gedaan, nu blijkbaar totaal niet aan gedacht. Stom maar gelukkig geen schade!"Ed van der Zee" schreef:
Handig hè, die merktekens....ach nu weet je wat er gebeurd als je dit niet doet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2012 21:50 #111043
door Danny Meeuwessen (GAST)
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 139
10-04-2012 22:12 #112619
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Niet bij een oude volvo maar bij mijn oude FIAT tractor:
Na het gehele blok te hebben opgebouwd nadat de koppakking was vervangen proberen te starten.... Niks... Na lang nadenken
toch maar overgegaan in het hele ding weer te demonteren en alles te dubbelchecken. Niks te vinden, alles terug monteren en kopbouten goed aanhalen, alles super secuur gedaan en weer starten....Niks....
Bleek dat al die tijd de tank leeg was...
Na het gehele blok te hebben opgebouwd nadat de koppakking was vervangen proberen te starten.... Niks... Na lang nadenken
toch maar overgegaan in het hele ding weer te demonteren en alles te dubbelchecken. Niks te vinden, alles terug monteren en kopbouten goed aanhalen, alles super secuur gedaan en weer starten....Niks....
Bleek dat al die tijd de tank leeg was...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-04-2012 21:53 #112665
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Ja, het is wel zo leuk dat je de blunder kunt navertellen...
Bij ons is het standaard in de hal, altijd 2 man in de hal als er onder een wagen of met de slijptol wordt gewerkt
Als ex-militair huldig ik het principe 'beter dubbel genaaid' dat betekend als ik de wagen op de 2-kolomsbrug heb staan en verwijder een wiel, dan leg ik het tussen brug en dorpel zodat zelfs als hij van een assteun gaat, dat hij me niet plet.
Bij ons is het standaard in de hal, altijd 2 man in de hal als er onder een wagen of met de slijptol wordt gewerkt
Als ex-militair huldig ik het principe 'beter dubbel genaaid' dat betekend als ik de wagen op de 2-kolomsbrug heb staan en verwijder een wiel, dan leg ik het tussen brug en dorpel zodat zelfs als hij van een assteun gaat, dat hij me niet plet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.