dynamo revisiebedrijf
- Ronald Schuller (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 19:51 #151445
door Ronald Schuller (GAST)
Beantwoord door Ronald Schuller (GAST) in topic dynamo revisiebedrijf
Hallo Rob,
Ik heb uit het verleden zeer goede ervaring met ASE uit Vlaardingen.
ASE
Trawlerweg 6
3133 KS Vlaardingen
Tel: 010-4346534
Fax: 010-2340462
Web: www.asevld.nl
E-mail: leen@ase-vld.demon.nl
Ik heb uit het verleden zeer goede ervaring met ASE uit Vlaardingen.
ASE
Trawlerweg 6
3133 KS Vlaardingen
Tel: 010-4346534
Fax: 010-2340462
Web: www.asevld.nl
E-mail: leen@ase-vld.demon.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerko van Ojen (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 20:23 #151449
door Gerko van Ojen (GAST)
Beantwoord door Gerko van Ojen (GAST) in topic dynamo revisiebedrijf
Beste Rob,
Bij AED in Delft kun je hiervoor ook terecht.
Bellweg 6
2627 AW Delft
Tel: 015-2567219
www.aedelft.nl/
Gr. Gerko
Bij AED in Delft kun je hiervoor ook terecht.
Bellweg 6
2627 AW Delft
Tel: 015-2567219
www.aedelft.nl/
Gr. Gerko
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 22:01 #151452
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic dynamo revisiebedrijf
Dank voor alle reacties - het is altijd prettiger om ergens naar toe te gaan op aanbeveling, dan lukraak gevonden met Google oid
Ga morgen gelijk bellen / op pad.
Ga morgen gelijk bellen / op pad.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 22:16 #151453
door Maarten de Moel
Beantwoord door Maarten de Moel in topic dynamo revisiebedrijf
AED heb ik ook goede ervaring mee
ook veel gereviseerd spul op voorraad
voor mijn kadett c coupe hadden z een dynamo liggen op voorraad, gereviseerd. Kon ik meteen verder met sleutelen.
oude achtergelaten, gaan ze weer iemand anders blij mee maken
ook veel gereviseerd spul op voorraad
voor mijn kadett c coupe hadden z een dynamo liggen op voorraad, gereviseerd. Kon ik meteen verder met sleutelen.
oude achtergelaten, gaan ze weer iemand anders blij mee maken

- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-05-2015 14:18 #151814
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic dynamo revisiebedrijf
Gelet op alle positieve bijdragen lijkt het mij goed om mijn ervaringen op een rijtje te zetten.
Dynamo uitgebouwd - is toch anders dan bij een Amazon, want daar kan je overal riant bij, en bij een Niva is de ruimte heel veel krapper !
Aangezien originele Lada onderdelen niet/nauwelijks te verkrijgen zijn in NL had ik een lijstje gemaakt van compatibele dynamo's (Delco Remy, Hella, Magneti Marelli, Valeo, Friesen, Lombardini, Spidan, Letrika).
De foto's die ik van deze dynamo's vond zijn identiek : in alle gevallen lijkt het te gaan om de originele russische dynamo, die gereviseerd is door de genoemde merken en die dan hun naam en hun eigen onderdeelnummer eraan plakken .....
Andere modellen, die ook beweren compatibel te zijn (Elstock, Lucas, Quinton Hazell) bleken op foto op web een afwijkende poelie te hebben, dus die heb ik toch liever willen vermijden.
Bij dit alles moet je nog opletten, want op een paar NL onderdelen websites vond ik dynamo's met verkeerde omschrijvingen.
Voor Lada Niva zijn er namelijk verschilllende :
- originele Niva 1600 (1978) : 45A
- Niva Diesel (jaren '90) : 70 A (met Peugeot 504 diesel motor ....)
- Niva 1.7i (Bosch injectie) : 80 A
en als je een 45A aangesmeerd krijgt voor een Niva 1.7 injectie, dan gaat dat dus niet werken .....
Bovendien zag ik al snel dat een nieuwe (=gereviseerde) in NL knap duur is : een Delco Remy kwam ik tegen voor eur 220 (kan je in FR voor eur 172 thuis gestuurd krijgen ...
), een Friessen voor maar liefst eur 290 :shock: . Voor dat geld wilde ik eerst maar eens kijken of het ding gerepareerd kon worden !
Met deze gegevens gewapend gaan bellen in Schiedam en directe omgeving :
- Jongeneel : raak, op voorraad, maar : wilde eigenlijk alleen een vervangende verkopen, niet repareren ....
dus eerst maar even verder gebeld :
- A-parts : kende (compatibele) modellen niet : langskomen om te bezien of e.a. te repareren is ...
- van Andel : idem
- AED : idem
etc
Hmmmm, dan maar iets verder weg :
D&SSD : Valentijn Beyersbergen (gelijk maar gezegd dat ik via dit forum door Hans gestuurd was) : "tja, Lada, da's lang geleden, uh, welke Delco noemde je ook weer ? 3454 ? zie ik hier om m'n scherm - die lijkt me wel te repareren ...."
Kijk, dat gaf de burger moet, dus met dynamo op naar Den Haag. Na 11:00 uur aangeleverd, om 18:00 uur klaar (doorgegaan na sluitingstijd) :!:
Ik had zelf maar 3 diodes herkent :oops: , maar ja er zitten er dus aan de min-kant nog 6, en die zitten ingeperst en daar was het nodige mis mee. Bovendien zat de hele diode plaat deels met popnagels vast, uitboren etc etc. Kortom, complete revisie inclusief lagers etc vervangen. Hoop werk, dus dat gaat niet voor weinig. Maar voor eur 167 was ik wel heel goed geholpen .....
(OK, achteraf vond ik op een Duitse site nieuwe exemplaren uit het voormalige Oostblok voor minder - maar dan moet je nog maar afwachten wanneer die aankomen, bovendien weet ik nu wat ik heb, dus niet getreurd ....
)
Hij loopt weer als een zonnetje, en ik ben een stuk veiliger terug gereden :mrgreen:
Dynamo uitgebouwd - is toch anders dan bij een Amazon, want daar kan je overal riant bij, en bij een Niva is de ruimte heel veel krapper !
Aangezien originele Lada onderdelen niet/nauwelijks te verkrijgen zijn in NL had ik een lijstje gemaakt van compatibele dynamo's (Delco Remy, Hella, Magneti Marelli, Valeo, Friesen, Lombardini, Spidan, Letrika).
De foto's die ik van deze dynamo's vond zijn identiek : in alle gevallen lijkt het te gaan om de originele russische dynamo, die gereviseerd is door de genoemde merken en die dan hun naam en hun eigen onderdeelnummer eraan plakken .....
Andere modellen, die ook beweren compatibel te zijn (Elstock, Lucas, Quinton Hazell) bleken op foto op web een afwijkende poelie te hebben, dus die heb ik toch liever willen vermijden.
Bij dit alles moet je nog opletten, want op een paar NL onderdelen websites vond ik dynamo's met verkeerde omschrijvingen.
Voor Lada Niva zijn er namelijk verschilllende :
- originele Niva 1600 (1978) : 45A
- Niva Diesel (jaren '90) : 70 A (met Peugeot 504 diesel motor ....)
- Niva 1.7i (Bosch injectie) : 80 A
en als je een 45A aangesmeerd krijgt voor een Niva 1.7 injectie, dan gaat dat dus niet werken .....
Bovendien zag ik al snel dat een nieuwe (=gereviseerde) in NL knap duur is : een Delco Remy kwam ik tegen voor eur 220 (kan je in FR voor eur 172 thuis gestuurd krijgen ...

Met deze gegevens gewapend gaan bellen in Schiedam en directe omgeving :
- Jongeneel : raak, op voorraad, maar : wilde eigenlijk alleen een vervangende verkopen, niet repareren ....
dus eerst maar even verder gebeld :
- A-parts : kende (compatibele) modellen niet : langskomen om te bezien of e.a. te repareren is ...
- van Andel : idem
- AED : idem
etc
Hmmmm, dan maar iets verder weg :
D&SSD : Valentijn Beyersbergen (gelijk maar gezegd dat ik via dit forum door Hans gestuurd was) : "tja, Lada, da's lang geleden, uh, welke Delco noemde je ook weer ? 3454 ? zie ik hier om m'n scherm - die lijkt me wel te repareren ...."
Kijk, dat gaf de burger moet, dus met dynamo op naar Den Haag. Na 11:00 uur aangeleverd, om 18:00 uur klaar (doorgegaan na sluitingstijd) :!:
Ik had zelf maar 3 diodes herkent :oops: , maar ja er zitten er dus aan de min-kant nog 6, en die zitten ingeperst en daar was het nodige mis mee. Bovendien zat de hele diode plaat deels met popnagels vast, uitboren etc etc. Kortom, complete revisie inclusief lagers etc vervangen. Hoop werk, dus dat gaat niet voor weinig. Maar voor eur 167 was ik wel heel goed geholpen .....
(OK, achteraf vond ik op een Duitse site nieuwe exemplaren uit het voormalige Oostblok voor minder - maar dan moet je nog maar afwachten wanneer die aankomen, bovendien weet ik nu wat ik heb, dus niet getreurd ....

Hij loopt weer als een zonnetje, en ik ben een stuk veiliger terug gereden :mrgreen:
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-05-2015 18:07 #151822
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic dynamo revisiebedrijf
Mooi dat 't gelukt is Rob, en dat je weer heel thuis bent!
Vorige week nog een spanningsregelaar gehaald bij D&SSD, ook toen weer prima service met de tip een instelbare te nemen.
De meeste moderne accu's zijn namelijk calcium-accu's en die hebben net een iets hogere laadspanning nodig om volledig opgeladen te worden.
Vorige week nog een spanningsregelaar gehaald bij D&SSD, ook toen weer prima service met de tip een instelbare te nemen.
De meeste moderne accu's zijn namelijk calcium-accu's en die hebben net een iets hogere laadspanning nodig om volledig opgeladen te worden.
Groet, Hans