rood lampje links op dashboard
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 19:03 #122047
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
ik weet er niks van af, maar dat lampje van de link is een gewone LED.
Op zich niks bijzonders maar wel als je zelf voor de volle 100% originaliteit gaat.
Maar wat versta je onder een falend remsysteem?
dat je remlicht niet gaat branden, dat je remolieniveau te laag is of dat je bijvoorbeeld een remdrukverschil hebt.
Dat laatste is alleen te meten met een gescheiden systeem.
Het remolieniveau kan je meten met het dekseltje van een volvo 55? die schijnen er direct op te passen
Een controlelampje dat gaat branden als je remlichten niet werken is te bouwen met een relais.
Op zich niks bijzonders maar wel als je zelf voor de volle 100% originaliteit gaat.
Maar wat versta je onder een falend remsysteem?
dat je remlicht niet gaat branden, dat je remolieniveau te laag is of dat je bijvoorbeeld een remdrukverschil hebt.
Dat laatste is alleen te meten met een gescheiden systeem.
Het remolieniveau kan je meten met het dekseltje van een volvo 55? die schijnen er direct op te passen
Een controlelampje dat gaat branden als je remlichten niet werken is te bouwen met een relais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 19:12 #122049
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
Ik weet niet wat 'falend remsysteem' inhoudt maar van de elektrische schema's kan ik afleiden dat er parallel op de schakelaar voor de handrem het contact staat op de verdeelblok van de remleidingen.
Bij drukverlies gaat de lamp dan branden neem ik aan?
Ik ben op zoek naar foto's en gegevens van de originele onderdelen (het lampje alvast, de rest heb ik al in mijn bezit)
Mvg,
Bij drukverlies gaat de lamp dan branden neem ik aan?
Ik ben op zoek naar foto's en gegevens van de originele onderdelen (het lampje alvast, de rest heb ik al in mijn bezit)
Mvg,
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 20:57 #122050
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
Geinig dat er een topic na 8 jaar weer actueel is
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 05:15 #122058
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
Mijn vraag gaat over hetzelfde onderwerp dus ik dacht: laten we het hier bijvoegen en de informatie niet verspreiden over verschillende topics 
Mvg,

Mvg,
- Leof
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 09:09 #122060
door Leof
P544B B16A, P220VE B18A
Beantwoord door Leof in topic rood lampje links op dashboard
Ik meen dat dit alleen werkt met een gescheiden remsysteem. Als in een van beide de druk wegvalt gaat het lampje branden. Met een enkel systeem is dat niet na te bootsen (dat voel je meteen als de druk wegvalt :roll: ).
P544B B16A, P220VE B18A
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 10:42 #122061
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
De sensor op het verdeelblok is toch alleen voor de remlichten?? Ik heb deze van de week vervangen omdat mijn remlichten pas gingen branden bij "vol in de ankers". Ik heb niet het idee dat deze ook iets doet als er een probleem is.
En bij mijn amazon is het linker rode lampje op het dashboard het ampere-lampje.
Wel een goed idee iets van een waarschuwing te krijgen als het remvloeistofniveau te laag is.
En bij mijn amazon is het linker rode lampje op het dashboard het ampere-lampje.
Wel een goed idee iets van een waarschuwing te krijgen als het remvloeistofniveau te laag is.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 12:59 #122066
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
@ jeroen klopt bij jou is het voor je remlichten.
Maar de late amazons hebben een gescheidensysteem en daar zit een soort verdeelblokje in met een sensor die gaat branden als de druk in 1 van beide systeems verschilt.
Maar de late amazons hebben een gescheidensysteem en daar zit een soort verdeelblokje in met een sensor die gaat branden als de druk in 1 van beide systeems verschilt.