rood lampje links op dashboard

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2005 11:22 #78192 door
Beantwoord door in topic rood lampje links op dashboard
Ik zal mijn boekje wel eens doorlezen. Bij mijn Amazon uit 1967 (ingevoerd uit Zweden in 2000) zat nog de gebruiksaanwijzing. Zal het vooral van de plaatjes moeten hebben, want het boekje is in het Zweeds. Maar hoe dan ook laat ik het zitten, uitgezonderd dat ik wel een keer wil kijken of het originele schakelaartje bij de handrem weer is terug te plaatsen, zodat de rubber er weer overheen past.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2005 12:19 #78191 door
engelstalig boekje voor AM B18 kan gedownload worden op adres:
web2.volvo122s.cl/pdf/121-122S-1966_ManualUsuario.pdf ;
<br><br>
boekje AM B20 moet ook wel ergens te vinden zijn. Er bestaan ook (spotgoedkope) kleine schakelaartjes, of niet duur 2de hands origineel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2005 21:27 #78190 door
Testen van het lichtje doormiddel van die remcircuit aansluiting: stekkertje van dat blokje aftrekken op je schutbord, en massa mee maken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2005 12:18 #78189 door

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2005 12:23 #78188 door
Als je auto van het bouwjaar 1969 en hoger is Zit er standaard een rood waarschuwings lampje aan de linkerkant van het stuur op het dashboard, dit lampje heeft twee functie: 1 handrem aangetrokken dan brand het, 2 wanneer er iets mis is met het dubbele remsysteem dan brand het lampje ook
Alle andere lampjes op de oudere types is zelf aangebracht en kan overal voor dienen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2005 17:46 #78187 door
Kees Vos zegt dat lampjes op oudere types zelf zijn aangebracht. Dit kan ook origineel Zijn .Een 67 amazon voor de usa markt had een voor en achter gescheiden remsysteem met een dubbele hoofdremcilinder op het schutbord.Deze modellen hadden ook links een lampje op het dashboard voor de handrem en het remvloeistofniveau.Tevens hadden deze modellen al een gedeelde stuurkolom met een oud type stuurwiel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2005 23:05 #78186 door
Fantastisch dat Volvoforum. Ik ben er achter, het is dus voor het dubbel remsysteem en de aangetrokken handrem. bedankt voor alle reacties, en tot de volgende vraag !!!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2005 10:01 #78185 door
Tinus, je opmerking betekent dat je een amazon hebt met een B20 remsysteem, het triagel gescheiden systeem. Daar zit een wat onbenullig rood lampje links boven de schakelaars.
Het hoort aan te gaan bij aantrekken van de handrem (bij handel zit een schakelaartje) en het hoort zoals bij alle Volvo te gaan branden als er een remsysteem uitvalt. Dit laatste is te controleren door onder de motorkap het zwarte draadje uit de remblokverdeler te trekken en dit tegen de massa te houden. Dan moet het aan gaan.
Veel succes met testen. HEt heeft dus niet met de motorverwarming te maken, daar is alleen de "eierwekker" voor.
Rob Hendriks

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2005 22:47 #78184 door
De schakelaar bij de handrem zit er niet meer, het draadje van het remsysteem nog wel, als ik dat aansluit gaat het lampje branden, maar niet meer uit. Dus weer een nieuw onderwerp om uit te zoeken !! En wat is een "eierwekker" ???? Op onze Amazone zit dus ook de verwarming voor het blok met een driepolig "contra stopcontact", ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen.

• cyclinglievens lievens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-01-2013 17:48 #122046 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic rood lampje links op dashboard
Is het mogelijk om enkele afmetingen / foto's te verkrijgen van waar dat lampje zich precies bevindt?
Ik heb een '66er met enkel remsysteem maar ga deze optie bijbouwen in mijn wagen.
De functies ervan zijn dus: branden bij opgetrokken handrem & branden bij falen remsysteem.
Hoe wordt deze dan geschakeld om het falen van het remsysteem te detecteren? Heb ik hiervoor een remservo nodig?
ik veronderstel dat dit het lampje zelf is?
volvoonderdelen.com/Amazon-220/Electrisc...dashboard-e-d-66452/

Alvast bedankt,

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD