Weber carburator 32/36 DGV 5A

  • Adriaan Nagel
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-01-2017 22:03 #166402 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Weber carburator 32/36 DGV 5A
Mijn brandstofpomp zit er in elk geval 23 jaar op, wordt onregelmatig maar soms zeer veel gebruikt en geeft nooit storingen. Mijn auto is motorisch zeer origineel, het nummer van de motor geeft aan dat het het originele blok is en ook alle 'attributen' ogen standaard , dus vanaf nieuw. Ik denk dat er iets mis is met de carburateur, de afstelling of de pomp.

122S
C70 Cabrio Soft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-02-2017 13:27 #166406 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Weber carburator 32/36 DGV 5A

Wellicht levert niet iedere mechanische pomp dezelfde druk?



dat lijkt mij wel.
deze weber carburateurs zijn een niet origineel product , er gaan m.i. een paar dingen mis en dat is dat deze carburateurs voor elke b18/20 worden verkocht. De sproeierbezetting wordt door de leverancier gegokt en is op geen enkele meting gebaseerd. , pomp/brandstofdruk wordt niet gemeten , het is niet meer dan gewoon monteren en kijken wat het doet , dat gaat idd soms goed , waarom niet gewoon wat metingen verrichten , brandstofdruk , co e.d.
Het kan zoveel mooier/economischer lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-02-2017 13:53 #166408 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber carburator 32/36 DGV 5A

Rene Brandt schreef : ..er gaan m.i. een paar dingen mis en dat is dat deze carburateurs voor elke b18/20 worden verkocht. De sproeierbezetting wordt door de leverancier gegokt en is op geen enkele meting gebaseerd.

Mee eens. Wil je het perfect hebben, dan lijkt me een sessie op een rollentestbank onvermijdelijk. Dan ben je het hoge aanschafbedrag van zo'n Weber echter nog een keer kwijt en dat is iets waar menigeen tegenaan zal hikken... Ik had er iig geen zin in toen ik jaren geleden een Weber 38/38 Outlaw monteerde op mijn B18A. Stationair was de motor met geen mogelijkheid fatsoenlijk lopend te krijgen, onder belasting ging het nog wel. Wekenlang geëxperimenteer met diverse sproeiers bood geen soelaas. Vervolgens de Weber vervangen door een Zenith-Stromberg en ik had direct weer een perfect lopende motor (maar wel minder vermogen :( ).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Etienne Neckebroeck
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2017 14:33 #166529 door Etienne Neckebroeck
Beantwoord door Etienne Neckebroeck in topic Weber carburator 32/36 DGV 5A
Hallo,
Verdere proefnemingen op de B20 motor
Ik heb deze vm nog eens een vgl. gemaakt tussen de originele mechanische benzinepomp en een elektrische benzinepomp van mijn MGB (AZX1307-met opvoerdruk 2,4 Psi):

-op beide pompen draait de motor op ralenti,maar op de elektrische pomp draait hij regelmatiger en luistert hij beter naar de regelingen (CO en t/min).
-Bij het stilleggen v/d motor komot er met de mechanische pomp een nevel van benzine in de venturi 1 en een overloop benzine in de venturi 2.Met de elektrische pomp blijven beide venturi's schoon droog.
_De lambda sonde geeft mij 0,8 - 0,9 V wat overeenkomt met +/- 4 à 5 CO.

De mensen bij wie de carburator goed (perfect) werkt kunnen die mij de waarden van hun carburator,met name :de grootte van de primaire en de sec. sproeier doorgeven aub.
Bij mij is dit : prim: 57 en sec: 50.
Gr.
Etienne N.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD