- Berichten: 166
Weber carburator 32/36 DGV 5A
- Adriaan Nagel
- Elite lid
122S
C70 Cabrio Soft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
Wellicht levert niet iedere mechanische pomp dezelfde druk?
dat lijkt mij wel.
deze weber carburateurs zijn een niet origineel product , er gaan m.i. een paar dingen mis en dat is dat deze carburateurs voor elke b18/20 worden verkocht. De sproeierbezetting wordt door de leverancier gegokt en is op geen enkele meting gebaseerd. , pomp/brandstofdruk wordt niet gemeten , het is niet meer dan gewoon monteren en kijken wat het doet , dat gaat idd soms goed , waarom niet gewoon wat metingen verrichten , brandstofdruk , co e.d.
Het kan zoveel mooier/economischer lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mee eens. Wil je het perfect hebben, dan lijkt me een sessie op een rollentestbank onvermijdelijk. Dan ben je het hoge aanschafbedrag van zo'n Weber echter nog een keer kwijt en dat is iets waar menigeen tegenaan zal hikken... Ik had er iig geen zin in toen ik jaren geleden een Weber 38/38 Outlaw monteerde op mijn B18A. Stationair was de motor met geen mogelijkheid fatsoenlijk lopend te krijgen, onder belasting ging het nog wel. Wekenlang geëxperimenteer met diverse sproeiers bood geen soelaas. Vervolgens de Weber vervangen door een Zenith-Stromberg en ik had direct weer een perfect lopende motor (maar wel minder vermogen ).Rene Brandt schreef : ..er gaan m.i. een paar dingen mis en dat is dat deze carburateurs voor elke b18/20 worden verkocht. De sproeierbezetting wordt door de leverancier gegokt en is op geen enkele meting gebaseerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Etienne Neckebroeck
- Nieuw lid
- Berichten: 6
Verdere proefnemingen op de B20 motor
Ik heb deze vm nog eens een vgl. gemaakt tussen de originele mechanische benzinepomp en een elektrische benzinepomp van mijn MGB (AZX1307-met opvoerdruk 2,4 Psi):
-op beide pompen draait de motor op ralenti,maar op de elektrische pomp draait hij regelmatiger en luistert hij beter naar de regelingen (CO en t/min).
-Bij het stilleggen v/d motor komot er met de mechanische pomp een nevel van benzine in de venturi 1 en een overloop benzine in de venturi 2.Met de elektrische pomp blijven beide venturi's schoon droog.
_De lambda sonde geeft mij 0,8 - 0,9 V wat overeenkomt met +/- 4 à 5 CO.
De mensen bij wie de carburator goed (perfect) werkt kunnen die mij de waarden van hun carburator,met name :de grootte van de primaire en de sec. sproeier doorgeven aub.
Bij mij is dit : prim: 57 en sec: 50.
Gr.
Etienne N.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.