- Berichten: 686
Spruitstuk pakking vervangen
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Tijdens de sleuteldag in Alphen a/d Rijn kwam ik er achter dat ik een lekje heb in mijn uitlaat spruitstukpakking. Bij cilinder 4. Ik wil de pakking vervangen, maar heb nog een aantal vragen. Het gaat om een B20E uit 1970.
Het inlaat spruitstuk moet eraf, zitten daar nog speciale afdichtingen in?
Kun je de uitlaat met spruitstuk voldoende ver opzij duwen om de pakking te vervangen of moet het uitlaatspruitstuk van de uitlaat af?
Kan de nieuwe pakking er na schoonmaak van de vlakken en controle op vlakheid , gewoon koud op?
Aantrek moment?
Andere tips, zoals extra tapeinden meebestellen voor de zekerheid of zo?
Ik zag in onze shop twee spruitstuk pakkingen staan bij de B20E, ik naam aan dat ik die voor de Volvo 1800E/ES moet hebben nr. 81378912 en niet die van de amazon en 140. Ze staan namelijk beide op de 1800E onderdelen pagina.
Bij voorbaat dank voor het meedenken,
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
nieuwe tapeinden met moeren is het mooist , met kopervet monteren..
indien schoonmaken van de pasvlakken voldoende is hoef je de uitlaat niet los te schroeven , bij twijfel spruitstuk vlakken .
Vaak zitten de 3 moeren waarmee de uitlaat aan het spruitstuk zit goed vast , bestel deze pakking en moeren mee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op deze pagina staat alleen de pakking die je nodig hebt, t.w. nr. 81378912 c.q. 419764. Handiger is om de set 271341 te bestellen, dan heb je de uitlaatpakking er ook bij.Arnold de Groot schreef : Ik zag in onze shop twee spruitstuk pakkingen staan bij de B20E, ik naam aan dat ik die voor de Volvo 1800E/ES moet hebben nr. 81378912 en niet die van de amazon en 140. Ze staan namelijk beide op de 1800E onderdelen pagina.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
als het goed is staat er aan de uitlaatkant "UT" ingeslagen.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Alles ging lekker met het demonteren, alle moeren van de tapeinden van het spruitstuk zijn los. En dan zie ik opeens een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Wat is de beste oplossing? Lassen? Of een andere kopen. Ik zie op het forum dat er nog gebruikte uitlaatspruitstukken zijn.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Een oplossing is een ander kopen, zijn meestal oud en kun je hetzelfde problem verwachten.
Een uitlaatspruitstuk van een B18/20A kopen en het stuk eraf slijpen waa inlaat en uitlaat aan elkaar geschroefd zijn.
Of net als ik gedaan heb een Simons uitlaat kopen met spruitstuk.
Spruistuk van een Simons uitlaat is gelast en kun je dus altijd repareren.
Laatste oplossing is de duurtste maar wel de meest duurzame.
Het spruitstuk van een B18/20A vermaken is de goedkoopste.
lassen, ik zou er niet aan beginnen.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Ik vraag me af of je veel moet aanpassen als je over gaat op een Simons uitlaatspruitstuk. Wat ik mij heriner is dat je de stuin van het inlaatspruistuk moet aanpassen.
Verder heb ik nu alles los, dat zit dan wel weer mee. Geen gebroken tapeinden of zo.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.