- Berichten: 797
Zenith vn 36 loopt over.
- Willy De Baere
- Platinum lid
Misschien bestaat bij Zenith vn 36 ook de mogelijkheid dat, tijdens terug in mekaar zetten van de karburator, het ventiel
(nr 68=237382?) gekanteld is, en niet meer kan afdichten doordat het vast zit?
Dit had ik recent eens voor met analoog ventiel bij B18B motor, benzine was niet te stoppen in 1 van de 2 karbs. Recht plaatsen van ventiel was de oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Elite lid
- Berichten: 167
Je schrijft dat de carburateur gereviseerd is. Zou het kunnen zijn dat hierbij de venturi niet op de juiste hoogte in het huis van de carburateur is gezet zodat de "neus" van de vlotterkamer te strak tegen het dwars geplaatste middenpijpje van die venturi drukt. Als dat zo is drukt namelijk het vlotterhuis niet voldoende tegen het carburateurhuis waardoor de daar tussen zittende pakking niet voldoende afdicht. In dat geval stroomt er dus benzine langs de carburateur en denk jij dat de oorzaak ligt bij de afsluitnippel in de vlotterkamer.
gr.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
- Berichten: 91
hed de "neus" eens bekeken tov het dwarsstangetje. het raakt elkaar wel.
hoort dit elkaar net te raken of moet dit anders?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Senior lid
- Berichten: 77
Ik heb vorig jaar het omgekeerde met mijn VN36.
Na een korte stop en opnieuw starten sloeg de motor af na een paar honderd meter gereden te hebben. Geen benzine toevoer. Pomp werkte perfect maar vlotterkamer leeg. Na een aantal keren was ik het goed zat en heb de carburateur nader onderzocht. Wat bleek, De vlotter kon vastlopen tegen de overzijde van het asje waardoor hij bleef hangen. Dit verklaarde waarom hij het soms deed na een paar tikken op de carburateur met een schroevendraaier.
Ik heb de vlotter gedemonteerd en de rand waarop hij aanliep voorzichtig met een vijl iets weggehaald.
Daarna is het probleem niet meer opgetreden.
Als de vlotter vast loopt als de vlotternaald nog openstaat. Dus in een lagere stand zal hij doorstromen en niet afsluiten met gevolg dat hij overstroomt.
Succes, Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En over die extra druk door een nieuwe brandstofpomp (zonder glaasje): ik weet niet beter dan dat de pompen met glaasje minder druk leveren, maar ik heb geen idee of dat een factor 2 is. Zijn er hier anderen op het forum die de combi Zenith VN34/36 met gesloten brandstofpomp? Als het bij hun werkt, moet het bij jou ook werken en kan dat de oorzaak niet zijn.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Goossen Foppen
- Senior lid
- Berichten: 72
Dit is exact hetzelfde probleem wat ik vorig jaar ook heb gehad. Het eerste idee was vuil, vanwege het lange stilstaan. Dus de hele carburateur uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gelijk alle pakkingen vervangen. Bij het monteren van de vlotter kwam ik er achter dat het randje waar het bovenste en onderste deel van de vlotter op elkaar gesmolten of gelijmd is, bleef hangen op de wand van de vlotterkamer. Ook ik heb er vervolgens voorzichtig wat afgevijld. Voorzichtig omdat anders, wanneer je te veel weg vijlt, de vlotter lek raakt. Het viel mij daarbij wel op dat de vlotter heel ver omhoog moest om vast te lopen tegen de wand. Ik weet niet of hierdoor het tegenoverstelde ook kan gebeuren (De vlotter vastlopen voordat hij de afsluiter bedient). Het is in ieder geval het bekijken waard."Rudi de Groot" schreef:
Ed,
Wat bleek, De vlotter kon vastlopen tegen de overzijde van het asje waardoor hij bleef hangen. Dit verklaarde waarom hij het soms deed na een paar tikken op de carburateur met een schroevendraaier.
Ik heb de vlotter gedemonteerd en de rand waarop hij aanliep voorzichtig met een vijl iets weggehaald.
Daarna is het probleem niet meer opgetreden.
Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
- Berichten: 91
motor draait weer. heb er mee gereden (alles behalve ontspannen)
we wachten maar ff af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.