- Berichten: 91
Zenith vn 36 loopt over.
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
Vorig jaar met toerrit carburateur overstroomt.(guste eruit)
Heb toen ondanks dat de carburateur "nieuw" is nogmaals vlotternaald vervangen.(vlotter drijft en beweegt goed)
Nu na de winterslaap ff ritje, midden in Nijmegen kloste de benzine weer over hete motor. (Opzich Niet handig)
Carburateur is "nieuw" gereviseerd.
Waar kan het aan liggen?
Gr ed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
- Berichten: 91
Die post van die verschillende naalden kan ik me
Wel herinneren.(met foto's)
Ga nog eens op onderzoek uit.
Gr ed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
ik zou de vlotter wantrouwen.
Deze vlotters heb je in kunststof en in messing gehad , sommige hebben een afstelmogelijkheid , het plaatje of lipje wat tegen de afsluiter drukt kan dan worden verbogen , dit bepaald het brandstofniveau in de vlotterkamer , en dit is juist waar de boel overstroomt bij een te hoog niveau.
door dit lipje te verbuigen zal de afsluiter eerder of later worden ingedrukt en afsluiten.
er zijn ook vlotters verkocht al dan niet origineel maar als aftermarketproduct en als reparatiemiddel om oude en lekke vlotters te vervangen en met of zonder afstelmogelijkheid , dus niet met de mogelijkheid het lipje te verbuigen en het brandstofniveau te beinvloeden.
als je deze uitvoering hebt zou ik op zoek gaan naar een andere vlotter.
het zijn echt alleen deze 2 onderdeeltjes die 1 , het niveau van de brandstof in de brandstofkamer bepalen. 2 , zorgen dat het entree van de brandstof ofwel geopend wordt of afgesloten wordt en dit bij een bepaald niveau.
een 3e en onwaarschijnlijke rede zou nog kunnen zijn een extreme brandstofdruk waarbij deze druk zo hoog zou moeten zijn dat de brandstof door de afsluiter en de veerspanning enal heen geperst zou moeten worden , dit is alleen mogelijk als je bijvoorbeeld een externe electrische en niet originele brandstofpomp gemonteerd zou hebben met een veel te hoge druk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Goossen Foppen
- Senior lid
- Berichten: 72
Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3487
De speling van de vlotter rond het asje mag ook niet te groot zijn anders gaat de vlotter te veel kantellen waardoor het naaldventiel niet goed bedient wordt.
Wanneer de carburator is uitgebouwd moet wanneer je deze op z'n kop houdt de bovenzijde van de vlotter 15 tot 17mm van pasvlak van de carburator bevinden en het achterste uiteinde 5 tot 8mm.(overgenomen uit olyslager boekje)
Is dit niet het geval mag je het lipje wat de vlotternaald bediend verbuigen.
Wat ik persoonlijk altijd doe maar dat is met SU carburators ik houd deze op z'n kop en zorg ervoor dat de vlotters horizontaal hangen op de vlotternaald.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Rene Brandt" schreef:
De afsluiter is nu 2 keer vernieuwd , dat moet goed zijn.
ik zou de vlotter wantrouwen.
Deze vlotters heb je in kunststof en in messing gehad , sommige hebben een afstelmogelijkheid , het plaatje of lipje wat tegen de afsluiter drukt kan dan worden verbogen , dit bepaald het brandstofniveau in de vlotterkamer , en dit is juist waar de boel overstroomt bij een te hoog niveau.
door dit lipje te verbuigen zal de afsluiter eerder of later worden ingedrukt en afsluiten.
er zijn ook vlotters verkocht al dan niet origineel maar als aftermarketproduct en als reparatiemiddel om oude en lekke vlotters te vervangen en met of zonder afstelmogelijkheid , dus niet met de mogelijkheid het lipje te verbuigen en het brandstofniveau te beinvloeden.
als je deze uitvoering hebt zou ik op zoek gaan naar een andere vlotter.
het zijn echt alleen deze 2 onderdeeltjes die 1 , het niveau van de brandstof in de brandstofkamer bepalen. 2 , zorgen dat het entree van de brandstof ofwel geopend wordt of afgesloten wordt en dit bij een bepaald niveau.
een 3e en onwaarschijnlijke rede zou nog kunnen zijn een extreme brandstofdruk waarbij deze druk zo hoog zou moeten zijn dat de brandstof door de afsluiter en de veerspanning enal heen geperst zou moeten worden , dit is alleen mogelijk als je bijvoorbeeld een externe electrische en niet originele brandstofpomp gemonteerd zou hebben met een veel te hoge druk.
Die laatste reden die Rene noemt kon wel eens minder onwaarschijnlijk zijn dan wordt genoemd, ik heb gehoord dat de nieuwe, gewone mechanische brandstofpompen flink meer druk kunnen leveren dan de originele pomp (2x zoveel). Het toevoegen van een drukregelaar is dan een oplossing (of een oude pomp terugplaatsen..). Je zou het eens kunnen proberen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nee toch, zijn er na de oliepompen en waterpompen nu ook al benzinepompen die afwijken van de originele specificaties? :shock:"Erik Ciesluk" schreef:
...ik heb gehoord dat de nieuwe, gewone mechanische brandstofpompen flink meer druk kunnen leveren dan de originele pomp (2x zoveel).
Wat staat ons nog meer te wachten, vraag je je af...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
- Berichten: 91
Laat ik maar eerst met de vlotter enz beginnen, neemt niet weg
(Als het daaraan ligt) dat een "nieuwe gereviseerde" gekochte carb
Dus ook geen garantie geeft
Word vervolgd.
Gr ed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.