Welk type weber carburateur?
- Rob Meier (GAST)
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Ik maak wel regelmatig eenmaal per een a twee jaar de zuigers schoon.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Eigenlijk geen nieuws al is het al enkele jaren geleden, ik ben ondertussen met mijn andere volvo in de weer geweest. Ik ben helemaal verkocht aan het volledig controleerbaar en instelbaar electronisch motor management systeem.Rob Meier schreef : Hallo Ivo, is er n og nieuws mbt de Dellortos., ik heb twee dubbele liggen en wil mijn SU's daar ooit door vervangen. Een van de rewewedenen van de SU's weg te komen is de ethanol die meer in de benzine komt, en daarnaast meer pk's.
Trouwens, de opmerkingen die ik lees over niet goed lopen, ook van dubbele SU's , die van mij lopen echt geweldig, maar ik heb ze wel door een expert laten afstellen. Ik,kan er zogezegd echt mee racen. Zorgenpunt dat ik zie is dat de oude experts (de monteurs dsie deze auto's uit hun jeugd kennen uit gaan stefven)
Hoe je elke parameter op elk toerental haarfijn kan tunen en zo het beste uit je motor halen. Er hoeft zelfs niet per se een turbo op, gewoon de optimale afstelling van ontsteking en brandstof op elke belasting en elk toerental... Ik ben zeker dat ik met eenzelfde EFI op de B20 heel wat meer uit het blok moet kunnen halen dan met gelijk welke carburator, maar ombouw van een b20 naar EFI is geen plug and play... ik heb voor de meeste obstakels al oplossingen en onderdelen klaar maar ik zie voorlopig nog geen tijd voor de ombouw wegens nog andere lopende projecten.
Eerlijk gezegd heb ik het een beetje gehad met carburatoren, Ik weet het, ze horen op onze auto's maar ik hou ervan zinvol te moderniseren in de techniek waar mogelijk.
Mijn ervaring met de carburatoren die ik heb gereden deed de weber valstroom 38/38 (outlaw kit) het best. De Dellorto's zouden beter moeten doen maar de afstelling en/of de staat van mijn set waren niet optimaal en ik kan/wil er niet verder in investeren.
- Johan Geers
- Platinum lid
En de auto rijdt op octaan 95.
Rob mag ik vragen welke bougie's jij in je motor gebruikt? Ik heb een evikwalent van BP6HS er in zitten.
Ik heb trouwens een B20E met SU's met kelken, LPG en een K nokkenas en Simons uitlaat incl Simons spruitstuk.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Rob Meier (GAST)
- Premium lid
- Rob Meier (GAST)
- Premium lid
- Johan Geers
- Platinum lid
Ik merk het meestal aan het stationair lopen, maar doe ik b.v. eenmaal in de maand een ritje van een km of tien dan is het al beduidend minder en dat proberen we dan ook te doen.
Begin volgende maand naar Dumaguete op en neer en dat is bij elkaar zo'n 90km.
Daarna loopt hij dan ook weer als een tierelier.
Maar toch van te voren even de zuigers controleren en schoonmaken ik rijdt al weer te lang korte stukjes.
m.vr.gr.
Johan Geers