Welk type weber carburateur?
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Johan Geers" schreef:
Als je op LPG rijdt, kun je niet meer vermogen uit een motor krijgen als twee SU met TT gasstukken, kelken en een OMVL verdamper, dus voor mij alleen SU's.
Rijdt bij mij zowel goed op benziene als gas.
Johan Geers
Hoi Johan,
Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik durf te wedden dat zijstroomwebers met LPG mengstukken nog steeds meer vermogen geven tov twee SU's.
Wat is de doorlaat van een SU?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Een normaal standaart gasstuk heeft een doorlaat van 28 mm.
Dus oppervalkte doorgang is 0.25X3.14X44X44=1519mm2 en dat maal twee is 3038mm2 voor de TT gasstukken
Standaart gasstuk is .025X3.14X28X28=615mm2 en dat maal twee is 1230mm2.
Dus de TT stukken geven meer als een verdubbelling van de gasdoorstroming.
Ik weet niet wat de doorlaten zijn van Weber/Solex of wat dan ook maar dat kan jij mij beter vertellen dan ik.
Johan Geers
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Ik weet niet hoe het bij SU's is, maar bij een Stromberg 175CD-serie - dus ook 1,75" - is de luchtinlaatzijde slechts 40,3 mm (terwijl de spruitstukzijde wel degelijk 1,75" = 44,5 mm is ........).
Dat SU's uitstekend op LPG kunnen werken is bekend, maar of dat ook zo is bij Weber zijstroom carbs ??
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Er zijn echter mensen die doorgaans op LPG willen rijden, maar het wel prettig vinden om de mogelijkheid te hebben om af en toe naar benzine terug te kunnen schakelen, om dan tijdelijk meer vermogen te hebben ...... is wel een kostbare hobby .....
- Johan Geers
- Platinum lid
Johan Geers
- R Slijfer
- Elite lid
De achterste 2 cilinders krijgen bijna geen mengsel binnen, stationair ploft hij moeizaam op 2 cilinders.
Wanneer ik hem rond de 3000-4000 toeren laat draaien loopt hij wel een stuk beter, maar alsnog blijft hij ploffen.
De ontsteking is zoals al gezegd goed afgesteld, dus hier kan de oorzaak volgens mij niet liggen.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Maar dat is vooralsnog geen reden om ze te vervangen door Weber(s) - dan zou je wel eens 'van de regen in de drup' kunnen raken.
Ik zou op zoek gaan naar iemand die èn verstand van snelle nokkenassen heeft, èn verstand van SU's, bijv TT.
- R Slijfer
- Elite lid
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Als de motor inderdaad zo slecht loopt, lijkt het mij onmogelijk om de ontsteking goed af te stellen."R Slijfer" schreef:
...De ontsteking is zoals al gezegd goed afgesteld...