aanpassen achterspatborden PV544

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2014 22:51 #138079 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic aanpassen achterspatborden PV544

"Rob Baeten" schreef:
Gert, ik heb net even gekeken. Naar links en recht draait vrij

OK Rob, bedankt.
Ben je die cabrio op je avatar aan het restaureren of een ander exemplaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-03-2014 08:06 #138087 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic aanpassen achterspatborden PV544
De cabrio (replica) ben ik inderdaad mee bezig en begint al echte vormen aan te nemen. Ik ben nu met de deuren bezig en ga binnenkort aan de kap beginnen. De wagen waar de velgen onder zitten is een witte 544 Sport uit 1965 met een Holandia schuifdak. Heb deze wagen een aantal jaren geleden kunnen kopen van iemand die door prive omstandheden niet meer verder wou met de wagen. Al het laswerk is gedaan door een carroserie bedrijf, heb er rekeningen bij waar je helemaal bang van wordt. Deze wagen staat dus te wachten op een nieuwe jas, maar eerst het cabrio project af maken :)
Hier even een paar off-topic foto's

Groeten, Rob

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-03-2014 12:04 #138094 door Gert Vegter
Tjonge Rob, maar liefst twee restauratieprojecten, daar is moed voor nodig! Voorlopig hoef jij je dus niet te vervelen.

Om even terug te keren naar het topic, hierbij nog even een plaatje van de huidige situatie bij het linker achterwiel van mijn PV544. Zoals reeds gemeld ben ik erin geslaagd om het aanlopen van de band op te lossen.
Waarom er rechtsachter geen aanloopproblemen waren en linksachter wel is voor mij nog een vraag. Ik vermoed dat ongelijk doorgezakte veren daar iets mee te maken kunnen hebben. In ieder geval heb ik nu een set nieuwe achterveren gekocht (zitten er nog niet onder).
Ik heb er niet voor gekozen om wieldoppen te monteren. Hoewel het er nu op zich wel aardig uitziet, vind ik de wieldoppen in combinatie met de witte zijvlakken toch een wat meer authentieke uitstraling geven. Dus maar eens aan de slag met een frees om die wieldoppen er fatsoenlijk op (en af!) te kunnen krijgen.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2014 17:49 #138190 door Gert Vegter
Met het monteren van nieuwe achterveren is het probleem opgelost. De oude veren waren niet alleen flink doorgezakt, maar van het rechter exemplaar bleek de onderste winding ook nog eens gebroken.
De rijhoogte achter is nu maar liefst met resp. 34 mm (L) en 48 mm (R) toegenomen. Dus even een Minilite met 195/70/15 band van mijn Amazon onder de 544 (achter) gepast en... voldoende speling! :)

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2014 23:03 #138206 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic aanpassen achterspatborden PV544
Das heel mooi Gert, weer een probleem opgelost :) :)

Groeten, Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD