(auto spuiten) compressor hoeveel L/min?
- Thom Siebelink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 17:34 #131532
door Thom Siebelink
Beantwoord door Thom Siebelink in topic (auto spuiten) compressor hoeveel L/min?
@René, zo valt aardig wat spuitnevel op de grond, vloer dus ook maar goed afdekken.
Mooie en simpele afzuiging ook, die ga ik onthouden.
Mooie en simpele afzuiging ook, die ga ik onthouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-09-2013 22:15 #132049
door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic (auto spuiten) compressor hoeveel L/min?
Heb net een aantal delen van mijn eigen wagen gespoten en het viel me niet mee wat daar allemaal bij kwam kijken. Ik heb voor niet al te veel een tweedehands semi professioneel spuit pistool gekocht en daar moet je niet op bezuinigen. Hou er ook rekening mee dat lak ook niet goedkoop is. Er zijn wel hobby hallen waar je ruimtes en spullen kan huren en die geven ook workshops. Daar leer je plamuren schuren en spuiten. Goede voorbereiding van je delen scheelt ook heel veel in je eindresultaat. Dus houd er rekening mee dat je heel wat tijd kwijt ben met schuren en schoonmaken. Ik heb op mijn werk een grote compressor met een groot buffer vat en water scheiding (heel belangrijk). Als je met 2k lak wil gaan spuiten dan kan ik je alle informatie die ik daar over heb verzameld naar je toe sturen.
Die hobby plekken koste vaak vanaf 60 euro per uur inclusief het gebruikt van de spullen en daar zit spuitpistool tape en alles bij in. Vaak gaat de teller passen draaien als je de wagen de cabine inrijd. Dus het afplakken en het voorbereidende werk kan in alle rust buiten de cabine gebeuren.
Ik ben het wel met je eens dat het heel handig en op langer termijn koste besparend is als je het zelf kan. En als je zelf niet al te moeilijk denkt over het eind resultaat en het belangrijker vind dat het metaal beschermd is dan zou ik het zeker proberen. Ik vind het zelf belangrijker om het roest onder controle te houden dan een perfecte lak.
Die hobby plekken koste vaak vanaf 60 euro per uur inclusief het gebruikt van de spullen en daar zit spuitpistool tape en alles bij in. Vaak gaat de teller passen draaien als je de wagen de cabine inrijd. Dus het afplakken en het voorbereidende werk kan in alle rust buiten de cabine gebeuren.
Ik ben het wel met je eens dat het heel handig en op langer termijn koste besparend is als je het zelf kan. En als je zelf niet al te moeilijk denkt over het eind resultaat en het belangrijker vind dat het metaal beschermd is dan zou ik het zeker proberen. Ik vind het zelf belangrijker om het roest onder controle te houden dan een perfecte lak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.