centrale deurvergrendeling(2) 4d amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 18:03 #53724 door
Dankzij ene Michiel van dit forum heb ik bij extreme-electronics.nl een centrale deurvergrendeling met afstandbediening aangeschaft.Omdat de set me bijzonder goed bevalt, hierbij nog wat info.Bij bovenstaande firma is de set te bestellen: dus vier motortjes,centrale unit, kabelboom en 2x afstandbediening aan sleutelring. De bijgeleverde blokjes + stripjes heb je niet nodig. Je boort twee gaatjes 5,7mm uit elkaar onder het zwarte knopje in het ijzer, maakt de bijgeleverde spaak op lengte,boort een 3mm gaatje in het handeltje die het zwarte knopje bedient,boort een gaatje in de stijl ter hoogte van de deurvanger en geleidt(achter) de 5 draden naar het motortje. Voor idem dito (daar maar 2 draden) De centrale unit onder de passagiersstoel en de draden onder de mat Het zendertje werkt zo goed, dat ik vanuit de huiskamer de vier deuren kan openen en dichtdoen. Op bovenstaande site staan ook plaatjes. Met verzenden (12,50!) was ik 81 euro kwijt.Als je het netjes doet zie je er niets van. Als je het zwarte knopje met de hand indrukt, gaan ook alle deuren dicht of open. Ook kan je nog een centrale knop maken.Voor tweedeurs is er ook een uitvoering.Ik ben er 6 uur zoet mee geweest. Nu nog iemand vinden die een schakeling bedenkt die de knipperlichten twee keer laat knipperen bij openen De puristen vinden het bovenstaande wellicht niks,maar ik houd van een beetje luxe (ik heb ook de airco gisteren laten vullen.)Veel succes en ....."schieten maar"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 20:14 #73373 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling(2) 4d amazon
Als purist moet ik zeggen, dat het tegenwoordig wel heeel veeel goedkoper is dan in de tijd dat ik dit heb laten inbouwen in mijn Amazon. Dit was overigens wel in combinatie met klasse 3 alarmsysteem, startonderbreker, interieurradar en hellinghoeksensor. Met indertijd twee kinderzitjes achterin is zo'n centrale deurvergrendeling ideaal. Verder heb ik een standaard Arko, alle raampjes kunnen open, had ik enige tijd geleden ook nodig in de Sahara bij + 45 graden celsius en een oververhittende motor dat wil zeggen ook de kachel vol open. Met een airco onder die omstandigheden krijgt de motor het nog heter, nu hadden we al rijdend al last van vapour lock, luchtbelletjes in de benzineleiding vanwege de hitte. Veel plezier van je modificatie!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 20:32 #73372 door
Erg leuke tip Ronald, ga ik zeker doen.
Vraagje: is deurvergrendeling makkelijk te combineren met een van de alarmen die worden aangeboden op dezelfde site?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 20:47 #73371 door
Daar heb ik geen idee van Wellicht even mailen. Ik heb er zelf geen belangstelling voor.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 23:13 #73370 door
Siang, voor de niet puristen onder ons, kun je uitleggen wat je met "interieurradar" bedoelt ?? (Gewone zaken als een hellingshoekmeter e.d. begrijp ik nog, maar "interieurradar" ben ik nog niet eerder tegen gekomen....)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2005 00:02 #73369 door
Rob, je weet wel, zo'n ding dat het alarm doet afgaan als er een vliegje in de auto zit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2005 00:54 #73368 door
het valt me op dat als sjang ergens antwoord op geeft, hij altijd het woord "sahara" of "woestijn" gebruikt. sjang, word je nooit misselijk van je eigen????
vrgr. van zandkorrel

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2005 18:44 #73367 door
Als je niet op een zinnige, positieve manier kunt reageren reageer dan niet. Ook flauw om dat anoniem te doen...vrgr Eugen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2005 20:18 #73366 door
Reagerend op Siang zijn hitteverschijnselen in de Sahara afgelopen zomer.........

Wij gaan dus dit jaar naar de USA en zullen daar ook hoge temperaturen te verwerken krijgen. Ik ben er niet ongerust over, ik gebruik al 20 jaar mijn ARKO en KAHO bij extreme temeraturen waarbij de motor het even te kwaad krijgt. Alleen viel mij de opmerking van SIang op waarbij hij aangeeft dat bij gebruik van een airco de motor het nog meer voor de kiezen krijgt en dus nog heter wordt.
Ik weet dat er mensen serieus bezig zijn met het aanschaffen van een airco, sleciaal voor de Route 66 reis. Als nou blijkt dat het inbouwen in zulke extreme omstandigheden helemaal geen zin heeft omdat je in de auto zowel de airco als de kachel aan moet hebben is dit wellicht voor die personen een reden om toch maar van die airco af te stappen?

Zomaar een idee hoor, wie weet hier meer van???

En Siang............ gewoon zo doorgaan hoor, je reacties zijn altijd leuk om te lezen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2005 21:55 #73365 door
Alarm 89 euro (met afstandsbediening) en centr deurvergr. voor 39 euro. Goed te combineren. Besteld en nu nog inbouwen, als het mij niet lukt laat ik weer van mij horen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD