- Berichten: 12
Triest...
- Peter van der Bruggen
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-04-2020 11:37 - 29-04-2020 11:37 #188164
door Peter van der Bruggen
Beantwoord door Peter van der Bruggen in topic Triest...
Er zat géén E10 in de tank, dus ik denk dat we die oorzaak kunnen uitsluiten.
Op de foto zie je dat er benzine onder de auto brandt. Daardoor ging het razendsnel. Ik was blij dat ik mijn spullen nog uit de auto heb kunnen halen.
Met een CO-blusser kun je een beginnende brand in een werkplaats wel blussen, maar ik denk dat als je auto eenmaal brandt je ook met een CO-blusser weinig uitricht.CO blusser is beter en heb ik in de loods staan maar zijn enorme flessen.
Op de foto zie je dat er benzine onder de auto brandt. Daardoor ging het razendsnel. Ik was blij dat ik mijn spullen nog uit de auto heb kunnen halen.
Laatst bewerkt 29-04-2020 11:37 door Peter van der Bruggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-10-2020 11:04 #190344
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Triest...
Goh, wat waardeloos zeg! Goed dat je in ieder geval goed verzekerd bent. Welke carburateur zat er op de motor?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
10-10-2020 15:46 #190350
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Triest...
Schuim, AFFF, is naar mijn mening het beste blusmiddelen. In ieder geval voor vloeistofbranden en ook voor elektra mists er eerlijke sproei straal uitdeblusser komt. Ik zag in het clubblad een interessant artikel over een nieuw soort blusser. Dat overweeg ik als opvolger van mijn huidige schuimblusser. Wat in ieder geval belangrijk is dat je blusservoldoende lang blust en goed/snel bereikbaar is.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 387
11-10-2020 10:25 #190370
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Triest...
Als gepensioneerd brandweer functionaris wil ik wat aanvullen. Een CO blusser geeft de minste nevenschade, maar is door het formaat niet geschikt voor in de auto,
Dan is een schuimblusser beter, geeft wel wat nevenschade maar is makkelijk te verwijderen.
Wat wel wel erg belangrijk is, geld voor alle soorten brandblussers, dat je de blusstraal kunt onderbreken. Er zijn blussers in de handel waar dat niet kan en dan blaast de blusser na ,inslaan van de veiligheid, geheel leeg en dan sta je met lege handen, want vaak is de brand dan nog niet uit of laait weer op.
Dan is een schuimblusser beter, geeft wel wat nevenschade maar is makkelijk te verwijderen.
Wat wel wel erg belangrijk is, geld voor alle soorten brandblussers, dat je de blusstraal kunt onderbreken. Er zijn blussers in de handel waar dat niet kan en dan blaast de blusser na ,inslaan van de veiligheid, geheel leeg en dan sta je met lege handen, want vaak is de brand dan nog niet uit of laait weer op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex Janssen
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 60
18-10-2020 12:37 #190532
door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Triest...
Ik vervang om de twee jaar alle benzineslangen en ook de rubberen O ringen, zeker is zeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.