Triest...
- Gert Vegter
- Platinum lid
Minder
Meer
12-04-2020 23:20 #187867
door Gert Vegter
Triest... is gemaakt door Gert Vegter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-04-2020 14:41 #187880
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Triest...
Ethanol slachtoffer ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Zon
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 214
13-04-2020 18:01 #187891
door Zon
Beantwoord door Zon in topic Triest...
Tsjonge dat is balen zeg.
Mijn eerste idee was ook een benzinelek. Bv bij de carburateur?
Dat bedoel je denk ik met "Ethanol slachtoffer"?
Mijn eerste idee was ook een benzinelek. Bv bij de carburateur?
Dat bedoel je denk ik met "Ethanol slachtoffer"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van der Bruggen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 12
26-04-2020 21:05 #188127
door Peter van der Bruggen
Beantwoord door Peter van der Bruggen in topic Triest...
Ik ben, of beter gezegd was de eigenaar van deze Amazon . . .
Had hem de zaterdag voor Pasen net opgehaald uit de winterstalling en was op weg naar huis toen ik na een kilometer of 4 een benzinelucht rook. Ik reed op gas op dat moment. Ik ben gestopt bij een restaurant om te kijken wat er aan de hand was. Toen ik stopte kwam er al wat rook langs de motorkap omhoog, maar eenmaal naast de auto hoorde ik het al knetteren onder de motorkap. En toen ging het snel. We hebben nog een brandblusser er op leeggespoten, maar er was geen houden meer aan.
Wat het is geweest is niet meer te achterhalen. Lekkende leiding door ethanol? Poreuze leiding door ouderdom? Marter op bezoek geweest? We zullen het nooit weten.
Gelukkig goed verzekerd met een recente taxatie, dus we kunnen op zoek naar een andere Amazon.
Laat het een waarschuwing zijn voor iedereen die zijn auto uit de winterstalling haalt: controleer je brandstofslangen voordat je gaat rijden !
Had hem de zaterdag voor Pasen net opgehaald uit de winterstalling en was op weg naar huis toen ik na een kilometer of 4 een benzinelucht rook. Ik reed op gas op dat moment. Ik ben gestopt bij een restaurant om te kijken wat er aan de hand was. Toen ik stopte kwam er al wat rook langs de motorkap omhoog, maar eenmaal naast de auto hoorde ik het al knetteren onder de motorkap. En toen ging het snel. We hebben nog een brandblusser er op leeggespoten, maar er was geen houden meer aan.
Wat het is geweest is niet meer te achterhalen. Lekkende leiding door ethanol? Poreuze leiding door ouderdom? Marter op bezoek geweest? We zullen het nooit weten.
Gelukkig goed verzekerd met een recente taxatie, dus we kunnen op zoek naar een andere Amazon.
Laat het een waarschuwing zijn voor iedereen die zijn auto uit de winterstalling haalt: controleer je brandstofslangen voordat je gaat rijden !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-04-2020 22:14 #188128
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Triest...
Welke soort benzine zat er in de tank?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-04-2020 08:58 - 27-04-2020 08:59 #188129
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Triest...
Kan natuurlijk ook een LPG lek zijn geweest, maar met 'ethanolslachtoffer' bedoel ik inderdaad de effecten van ethanol op je leidingen, zat er inderdaad euro 95 met 10% ethanol in ?.
Tip om beide leidingen goed te controleren is natuurlijk verstandig
Tip om beide leidingen goed te controleren is natuurlijk verstandig
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 27-04-2020 08:59 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
27-04-2020 19:28 #188140
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Triest...
Ik controlleer mijn benzine leidingen en slangen goed, ookna de winterstalling. Mijn 1800 vloog de dag dat ik hem kocht bijna in brand. Toen ik ermee naar huis reed begon het opeens te stinken naar benzine. Een van de aansluitingen naar de injecteren lekte. Ik heb daarna direct de aansluitingen vervangen. Ik heb ook een vrij grote schuimblusser achterin de auto liggen.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-04-2020 20:58 #188141
door Frank van de Luijtgaarden
Beantwoord door Frank van de Luijtgaarden in topic Triest...
Gelukkig dat je goed verzekerd bent, blijft wel balen dat er weer eentje minder is.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-04-2020 09:08 #188162
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Triest...
Ja, de injectoren en slangen van de injectie op het blok drogen relatief snel uit en lekkage heeft al veel slachtoffers gemaakt, dus zowel 1800E/ES als 140E.
Poederblusser is een ramp voor je wagen, spullen hiermee geblust kan je weggooien, CO blusser is beter en heb ik in de loods staan maar zijn enorme flessen.
Poederblusser is een ramp voor je wagen, spullen hiermee geblust kan je weggooien, CO blusser is beter en heb ik in de loods staan maar zijn enorme flessen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 188
29-04-2020 11:33 #188163
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Triest...
ik reed eens een rally in de Amazon en rook, rijdend op LPG, een sterke benzinelucht, ik reed toen vlak achter een Porsche en dacht dat die benzinelucht uit die Porsche kwam, maar op enig moment was de Porsche verdwenen maar de benzinelucht niet; gestopt en motorkap open en toen bleek de uitgaande benzineslang met het pijpje waarmee hij in het benzinepomphuis zit eruit geschoten te zijn, pijpje er weer in gemept en met ijzerdraad de zaak via de slangklem weer vastgezet en verder gereden; later pijpje opgeruwd en met loctite vastgezet; is me overigens later met een nieuwer blok ook nog eens gebeurd, maar toen zat het pijpje nog een stukje in het huis en ik kan me ook herinneren dat in mijn oude (1948) Dodge ook eens zo'n pijpje uit de carburateur schoot......ik heb ooit eens gezien dat er slangpijpjes met schroefdraad zijn die je in het pomphuis draait, wel eerst even draad tappen......dus kennelijk gebeurt dat vaker
ik weet niet of in dit geval alles gesmolten en verkoold is, anders zou het de moeite waard zijn om te kijken of dit hier ook het geval was
ik weet niet of in dit geval alles gesmolten en verkoold is, anders zou het de moeite waard zijn om te kijken of dit hier ook het geval was
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.