- Berichten: 1950
misschien eens wat anders
- 05703-dummy
- Platinum lid
Volvo 940 2.3 Luxury-Line, youngtimer, uitmuntende staat dea
€ 4.900,00
link.marktplaats.nl/m1257273498?utm_sour...mpaign=socialbuttons
En deze:
Volvo 940 2.3 Luxury-Line NL Auto Dealerond. (bj 1997)
€ 3.999,00
link.marktplaats.nl/m1261867508?utm_sour...mpaign=socialbuttons
Of deze:
Volvo 940 2.3 IC 1997 Groen
€ 3.950,00
link.marktplaats.nl/m1263927421?utm_sour...mpaign=socialbuttons
En deze staat dus ook nog te koop:
Volvo 940 2.3IC B230FK Estate leer dakraam nieuwe APK 740
€ 3.100,00
link.marktplaats.nl/m1249080144?utm_sour...mpaign=socialbuttons
Kortom: paars, blauw, petrol of groen. Nr 1 en 4 met open dak. Nr 2 en 3 met mooiere wielen (persoonlijk natuurlijk). Nr 1 en 2 bij garage 3 en 4 particulier. De één met leer de ander stof...
De 3e (petrol) spreekt me t meest aan geloof ik (jammer genoeg geen open dak).
Tijd voor wat proefritjes.
Tom of René of iemand anders nog tips over deze auto's?
Oh ja, iemand ervaring met volvoopgas.nl ?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn vorige 940 reedt op LPG-injectie van Vialle met 0.6 Bar, mijn vrouw vond hem te snel, het echte vermogen komt er vanaf 2800-3000 t/m in. (Ze rijdt nu met de XC60, ha, ha)
Ik zou zelf bij de derde en vierde gaan kijken. Het "luxuryline" aspect van de eerste twee vind ik niet zo terug, geen electrische ramen achter, geen leren bekleding, handbediende airco..
Die vierde heeft "ESP", dat lijkt me heeeel sterk, dat had geen van de Volvo's eind 90'er jaren! Ikzelf hou van een open dak, daar zijn er niet veel van. De derde heeft als enige electrische ramen ook achter.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
En wat betreft je eerdere vraag of er nog iets aangepast moet worden aan de ontsteking en of inspuiting is dat bij de LPT niet nodig als je maar in de veilige marge blijft zitten dus max 0,8 bar is echt de max. Wil je meer dan zal je de ECU en EZK moeten aanpakken. Maar dan heb je wel een monster.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
De 940 is een beetje een ondergewaardeerd model geloof ik, maar nu ik me erin verdiep ga ik ze steeds leuker vinden.
Ik was ook nog aan t kijken naar een oudere XC70, maar als ik daar dan de ellende over lees met haakse koppelingen en de foorwheeldrive ben ik alweer genezen.
Volgens mij is een 940 dan een stuk minder problematisch.
Wordt vervolgd.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zie trouwens dat je het forum van de V700 vereniging ook gevonden hebt: heel goed en slim, er zit heel veel know-how, al ben ik geen lid meer om de sfeer tussen sommige leden.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
- Junior lid
- Berichten: 29
René Minnebo schreef : Dat is ook zo leuk aan de 945. Als je ze gewoon goed bijhoudt zijn het probleem loze auto’s. Ik heb €204 aan onderhoud gehad incl de apk afgelopen jaar. Ik lach daar elke keer weer om. En ja toch gaat de volvo 945 wijken voor wat nieuwers. Ik zoek iets met een hogere instap. Die heeft volvo maar die zijn mij te zwaar en te duur en dan rij ik nog een oude auto van 2004 of 2006 met 3 ton op de klok en met het nodige onderhoud wat nog komen gaat. Ik stap over op Japans over een half jaar ofzo.
Waarom verhoog je je 945 niet? Geen rocket science en rijd nog prima hoor. 7 cm is haalbaar met aanpassing ophanging en grotere banden. Zet je auto maar eens op balkjes en laat je vrouw es in en uit stappen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Die tip had je ook op het V700 forum gegeven. Nee ik vind dat niks en daarbij is het stuur nog steeds niet verstelbaar bij de 945. Daarbij groeit bij mij ook de wens om veel nieuwer te gaan rijden, echter volvo valt dan buiten de portomenee. Maar helemaal volvo af ben ik niet hoor. Ik heb mijn california import 245 nog. Die moet alleen nog even 4 jaar wachten maar dan mag hij weer legaal en mrb vrij de weg op. Misschien word dit mijn woon-werkverkeer auto wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Dusss, na 25 jaar klassiek (net m'n jubileumspeldje binnen) inderdaad heel wat anders; alleen het merk is hetzelfde gebleven.
En daarmee komt -met gemengde gevoelens- na 14 jaar trouwe dienst de 145 te koop; ik hoop op een liefhebber dus de advertentie komt binnenkort eerst hier op t forum en evt. later op Marktplaats.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.