dat is duidelijk kapot ...
- 11019-dummy
- Platinum lid
Op de foto's kun je zien dat ik het in eerste instantie gerepareerd heb met zo 'n toverpakketje dat ik 20 jaar geleden eens op een beurs heb gekocht en bedoeld is om aluminium m.b.v. een butaan/propaanbrander te solderen. Het was ook nog gelukt want hij klonk weer als een klok maar gelukkig heb ik met dank aan Ben Bergmans en Han Misdom (in alfabetische volgorde) bij wissel van mijn OD het gescheurde vliegwielhuis kunnen uitwisselen met een hele!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Eens kijken of het rubber wat de onderste veerpootschotel ondersteund nog bruikbaar is..
woeps! Ik heb het idee dat je hier niet heel lang mee moet doorrijden!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Boele Braaksma" schreef:
Wow! Niet best! Is dit onder de sloop Amazon, of onder je rijdende?
Van de sloper, gelukkig!
Ben blij dat ik nooit in de verleiding ben geweest om toch die sloper weer de weg op te krijgen
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Van 't weekend de motor van een Volvo 145S (die van Peter, die 'm in onderdelen wilde verkopen) vervangen. De reden lijkt me duidelijk:
In een ander topic iets meer info + foto's over de 145!
- Rudi
- Platinum lid
Mooi verstopt achter de startmotor.
Is hij zuiniger op 3 cylinders?
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Rudi Dortangs" schreef:
Een goede carterontluchting...
Mooi verstopt achter de startmotor.
Is hij zuiniger op 3 cylinders?
Zeker, sinds dit gat erin zit heeft de auto zo'n 80 km afgelegd maar de motor heeft geen druppel brandstof meer gebruikt! Aanrader! Het olieverbruik is wel wat gestegen, maar nu lekt hij niet meer. Moest waarschijnlijk een beetje inlopen.
- Rudi
- Platinum lid
(ter vergelijking BOVEN de nog goed opliggende inlaatklep)
Helaas een voorbeeld uit een auto van mij, dus een sleuteldag vol (met alle voorbereidende werkzaamheden en nog wat dingen eromheen). De klep stellen ging uiteindelijk niet meer: de bolle kop van stelbout zat al tegen de hevel aan, die trouwens heel erg schuin stond. (de klepschotel ligt trouwens ongeveer 6 mm dieper dan hij hoort) Na de demontage van de kop heb ik vastgesteld dat hij in dit stadium niet meer verder in kan slaan, dit omdat de klepveer bij gesloten klep helemaal niet meer onder spanning stond
Vervangen bleek dus niet overbodig.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Siang Phoa
- Platinum lid
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Siang Phoa
- Platinum lid
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.