Rijden in Duitsland met Volvo Amazon

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-04-2025 19:55 #1476928 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Wanneer je aangehouden word in Duitsland of waar dan ook in deze staat mag je zeker niet verder rijden (ik denk zelfs ook in Nederland) want je auto moet wel aan de veiligheids eisen zoals die bij een apk keuring gelden voldoen.
Mocht je twijfelen dan kun je altijd een vrijwillige Apk keuring laten doen zowel voor jezelf als ook je medeweggebruikers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2025 21:12 #1476930 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Dat denk ik ook, in Nederland krijg je ook problemen met bijvoorbeeld een gat in je  dorpel.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Chris Fletterman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2025 22:50 #1476931 door Chris Fletterman (GAST)
Beantwoord door Chris Fletterman (GAST) in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Beste alleen,

Allereerst bedankt voor al jullie snelle reacties! Dat wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb naar aanleiding daarvan besloten de roest en en de koplamp aan te pakken alvorens ik naar Duitsland rij met de auto. Overigens maak ik uit de reacties op dat jet idee bestaat dat de hele auto in slechte staat is. Echter is het zo dat in de afgelopen twee jaar de hele auto stap voor stap is nagelopen en daar waar nodig onderdelen zijn vervangen of gereviseerd. De koplamp, lak en de roest zijn ook de laatsten op het lijstje die nog aangepakt moeten worden. De auto is op de roest op de dorpel en de koplamp na dus ook apk-waardig. De roest in de dorpel is ook alleen de buitendorpel, niet de binnendorpel. Volgens mij was ik dat vergeten te vermelden. Ook geeft de koplamp voldoende licht en is het lichtbeeld (verbazingwekkend genoeg) niet aangetast. In ieder geval nog binnen de marge. Desondanks ben ik het er zeker mee eens dat ook deze dingen in goede staat moeten zijn en ik ga dit ook zo snel mogelijk aanpakken!

Nogmaals bedankt voor alle reacties! Dit wordt zeer gewaardeerd!

Chris

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2025 09:49 #1476932 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rijden in Duitsland met Volvo Amazon
Leuk Chris, je bent duidelijk goed bezig met je Amazon. En hem als dagelijkse auto gebruiken heeft mijn sympathie. Maar een gat in een buitendorpel is afkeur en dus wordt de auto dan beoordeeld als niet toegelaten.
Ik had hier een klein gaatje in het ondereinde van het voorscherm, daar onderaan waar modder achter blijft zitten: officieel afkeur! Niet dragend etc. en toch!.
Succes, ga door!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD