Weg

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2024 15:40 - 07-09-2024 22:54 #1046534 door Ed van der Zee
Weg is gemaakt door Ed van der Zee
Beste forum lezers en medesleutelaars, na ampele overweging heb ik besloten mijn bijdrage aan dit forum te staken. Achtergrond wordt gevormd door een al jarenlang gevoel dat het met dit forum en in engere zin met deze verenging, niet goed gaat. Ik bezoek ook geen bijeenkomsten meer en herken mezelf niet in de weg die de Verenging na het beëindigen van de V44 is ingeslagen. Ik heb ook niet meer de ambitie om een bestuur of staffunctie te vervullen. Directe aanleiding is een mail van de voorzitter, waarin mijn bijdrage aan dit forum door een aantal leden ter discussie werd gesteld, als ik iets niet wil is het dat mijn persoon omstreden is. Weet nog goed hoe in '92 tijden een lastige ALV het 1800Register bij de V44 is gekomen, was niet prettig hoe een aantal leden me bejegenden, het is wel gelukt. Oud zeer zult u zeggen, misschien wel. Het huren van een ruimte voor het VOD vind ik ook een slechte keuze, we hadden de optie een eigen gebouw te kunnen kopen en deze weg had m.i. moeten worden ingeslagen. Ook ben ik een voorstander van een commercieel direkteur van het VOD en een of twee betaalde krachten. Het wordt steeds lastiger met eigen krachten deze onderdeelvoorziening in de lucht te houden en we zijn de boot aan het missen. Ik heb veel bij het VOD gekocht in de afgelopen jaren, maar nu doe ik het met mijn SBKA zelf en koop direct in Zweden, dat bevalt beter. De verhuizing was een goede gelegenheid om de echte Volvo artikelen te scheiden van aftermarket en consequent de B-keuze van een 80 nummer te voorzien. Helaas loopt dit door elkaar en denk je origineel te bestellen maar dit krijg je soms niet. Dan hoe we onze Klassieker Beurs laten verstikken, ik stond er vorig jaar nog met een stand maar de belangstelling is tanende en deze opzet heeft de langste tijd gehad. Net als mijn artikel over de Regionale steunpunten destijds, is ook mijn voorstel de Beurs van een ander format te voorzien onbeantwoord gebleven door het bestuur. Dan waar gaat de Vereniging naar toe, de laatste 10 jaar zijn diverse modellijnen erbij gekomen, echter het leden aantal is niet noemenswaardig toegenomen. We verliezen dus mensen en de vergijzing slaat onverbiddelijk toe, ook bij mij. Tenslotte, ja het klopt dat ik met de SBKA commercieel ben gegaan, dus ik moet consequent zijn en mijn lidmaatschap na 46 jaar opzeggen. Bij deze. Ik laat u, leden van de Vereniging, niet in de steek en als u nog wat van me wil zoek de site van Stichting Behoud Klassiekers Arnhem op en laat op het formulier uw vraag of opmerking achter. Dan neem ik contact op. Veel succes nog met de hobby, Ed van der Zee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 07-09-2024 22:54 door Ed van der Zee. Reden: spalling
Onderwerp is gesloten.
  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2024 16:19 - 05-09-2024 16:20 #1046535 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Weg
Hallo Ed, heel jammer hoor dat je gaat. Je hebt veel ingebracht in de vereniging en het feit dat niet alles wat je belangrijk vindt niet (meteen-) doorgaat wil niet zegen dat je niet gehoord wordt. Er wordt in de club nou eenmaal gestemd en de meerderheid bepaalt.
Ik denk persoonlijk dat je even moet wennen aan het feit dat je nu bij de commerciële partijen bent gaan horen, naast natuurlijk nog steeds gewoon lid, wat je al heel lang bent. Ik weet niet hoe e.e.a. gecommuniceerd is met je, maar in emotie doe ik persoonlijk nooit verstandige dingen.
Is het niet voor je te doen om bij eventuele uitingen op het forum lid Ed van der Zee en Ed de commerciële partij te scheiden als dat het probleem is?.
Ik persoonlijk hoop dat je over je  schaduw kunt springen, je wordt door velen gewaardeerd.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 05-09-2024 16:20 door Tom Steverink.
Onderwerp is gesloten.
  • Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2024 16:51 #1046536 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Weg
Ed, heel jammer dat je gaat. Ik heb altijd met veel plezier je forumbijdragen gelezen. Je hoeft niet altijd eens zijn met het beleid van een vereniging om toch lid te blijven. Je zal gemist worden. Groet, Ben Bergmans 
Onderwerp is gesloten.
  • Leo Foederer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2024 17:24 #1046537 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Weg
Dag Ed,

Jammer dat je het forum (of ook de vereniging?) gaat verlaten.

M.i. heeft het forum niet zo heel veel met het verenigingsgebeuren te maken. Gebruikers hebben het forum zelf in de hand. Ieder kan zijn eigen mening geven.
Dat de voorzitter meent een email aan jou te moeten versturen over iets dat je hier hebt geventileerd lijkt mij discutabel. Laat hem dat in dit forum zelf doen.Dan kan ieder zich een mening daarover vormen.
Het moet m.i. de forumleden of een moderator zijn die bewaakt of iedereen zich aan de forumregels houdt.

Altijd zullen er verschillen van inzicht blijven bestaan hoe iets gezegd mag worden. Ik ben lid bij vele fora en heb nog nooit anders meegemaakt. Eén van die fora waar ik lid van ben is zelfs ter ziele gegaan vanwege dit soort voorvallen.

Emoties kunnen hoog oplopen. Ook (of misschien wel juist?) bij mensen die zich inspannen om waardevolle bijdragen te leveren. Ongefundeerde of ongenuanceerde kritiek komt hard aan. 

Dat de oude V44 vereniging niet meer bestaat heb ik ook altijd jammer gevonden. De P1800 en Amazon, nou dat moet nog kunnen omdat dat m.i. echte klassiekers zijn. Alle latere  typen doen mij zeer weinig. Maar OK, de meerderheid beslist. En zelf was ik er ook niet bij toen dit beslist werd want ik ben al heel lang geen actief lid meer. Dat neemt niet weg dat ik heel veel waardering heb voor de leden van de vereniging die wel actief zijn. Met name het VOD vind ik fantastisch. Dat er ook wel eens namaak wordt geleverd i.p.v. OEM neem ik voor lief. Dat is sowieso een toenemend probleem. Dat heb ik ook bij de VW T3 die ik nog heb. Classic parts Volkswagen levert zelf ook vaak namaak.

Ed, overdenk je besluit nog eens. Ik zou het fijn vinden als je bij ons blijft.

Leo

P544B B16A, P220VE B18A
Onderwerp is gesloten.
  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-09-2024 22:49 #1046539 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Weg
Beste Ed,

Jammer dat je het forum gaat verlaten. Ook ik hoop dat je lid blijft, zeker na de reacties van andere leden op dit bericht: je wordt door velen gewaardeerd. Dat schrijf ik even los van je geschiedenis met de vereniging. Daar ga ik verder niet op in. Dat is bovendien letterlijk voor mijn tijd. Net als Tom schrijft: ik hoop dat je de commercie kan scheiden van je persoonlijke projecten en avonturen op het forum. Dan is er namelijk niet zoveel aan de hand. En ja, je begeeft je op een dun lijntje als je privé én commercieel actief wil zijn, maar de vereniging (en ook ik) moet wel één lijn op het forum hanteren. Bovendien zijn er mogelijkheden om commercieel op het forum actief te zijn, maar daarvoor geldt wel de specifieke categorie met daarbij goedkeuring van het bestuur (zie de huisregels). Ik weet zeker dat jij zelf ook weet dat niemand je jouw onderneming misgunt (zeker als je reacties op jouw berichten leest in de afgelopen maanden/jaren)! Met je onderneming zal het vast en zeker wel loslopen, ook als je minder actief/zichtbaar bent op het forum. Ook ik doe dus een oproep: overdenk de situatie eens, denk aan de leden die je weten te vinden, denk aan de positieve ervaringen. Het is niet allemaal kommer en kwel, al kan ik begrijpen dat op het eerste moment even zo voelt. 

Wat je keuze ook wordt, het ga je goed en ik hoop af en toe in je persoonlijke topics iets over je projecten te lezen. Mocht je twijfelen of vragen hebben over de huisregels, schroom dan niet om contact op te nemen :-)!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Onderwerp is gesloten.
  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-09-2024 22:58 #1046540 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Weg

Dag Ed,

Jammer dat je het forum (of ook de vereniging?) gaat verlaten.

M.i. heeft het forum niet zo heel veel met het verenigingsgebeuren te maken. Gebruikers hebben het forum zelf in de hand. Ieder kan zijn eigen mening geven.
Dat de voorzitter meent een email aan jou te moeten versturen over iets dat je hier hebt geventileerd lijkt mij discutabel. Laat hem dat in dit forum zelf doen.Dan kan ieder zich een mening daarover vormen.
Het moet m.i. de forumleden of een moderator zijn die bewaakt of iedereen zich aan de forumregels houdt.

Altijd zullen er verschillen van inzicht blijven bestaan hoe iets gezegd mag worden. Ik ben lid bij vele fora en heb nog nooit anders meegemaakt. Eén van die fora waar ik lid van ben is zelfs ter ziele gegaan vanwege dit soort voorvallen.

Emoties kunnen hoog oplopen. Ook (of misschien wel juist?) bij mensen die zich inspannen om waardevolle bijdragen te leveren. Ongefundeerde of ongenuanceerde kritiek komt hard aan. 
 

Hi Leo,

Om iedere discussie te voorkomen: het forum is volwaardig onderdeel van de Volvo Klassieker Vereniging. De admistrator, de webmaster en ik vallen onder de verantwoordelijkheid van het bestuur. We leggen ook verantwoordelijkheid af bij het bestuur als er klachten zijn (wat ik natuurlijk altijd wil voorkomen).

Het is, geheel conform de huisregels, juist niet de bedoeling dat leden elkaar gaan aanspreken. Strijdigheden met de huisregels pak ik in eerste instantie op, maar als het om commercie op het forum gaat, dan is het bestuur degene die beslist. Dat is altijd weloverwogen. Ik ga er dan ook vanuit dat het laatste deel dat ik quote over kritiek ook niet is gericht op een van ons of het bestuur.

In het geval van Ed geldt dat we (de vereniging) gewoonweg hebben besloten dat commercie niet is toegestaan op het forum. Dat is een harde regel die voor elk bedrijf geldt. Het is anders ook niet te handhaven. Er zijn uitzonderingen mogelijk, maar daarvoor is er een speciale categorie waarvoor toestemming is vereist van het bestuur.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans Wassink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2024 10:47 #1046546 door Hans Wassink
Beantwoord door Hans Wassink in topic Weg
Hoi Ed, op zijn "Ed's" ben je voor mij al jarenlang een prima medelid die zijn kennis graag deelt.  Van de gezellige las cursus, misschien al wel 15-20jr terug tot nu. 
Ik weet niet wat er speelt,hoeft ook allemaal niet maar ik hoop dat je er nog een nachtje over slaapt.. 

Groeten, Hans 
Onderwerp is gesloten.
  • Rob Funcke
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-09-2024 12:11 #1046547 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Weg
Inderdaad het zou jammer zijn dat Ed geen bijdrage meer zal leveren als lid van de vereniging.
Want het waren altijd waarde volle bijdragen.
Maar inderdaad commercie hoort niet thuis binnen dit forum dat moet je wel gescheiden houden tenzij afspraken met het bestuur.
Maar heb nog een tip voor je Ed.
Als je graag je onderneming bekendheid wilt geven bewandel dan de koninklijke weg en plaats een advertentie in ons verenigingsblad dan lezen niet alleen de forum leden maar alle leden van de vereniging wat jouw onderneming te bieden heeft.
En je krijgt gratis het verenigingsblad als bewijsexemplaar wat je op de leestafel kunt leggen binnen je onderneming.
Want gezien alle reactie op dit forum ga ik er van uit dat je gewoon lid blijft.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Onderwerp is gesloten.
  • Arjan Vijge
  • Senior lid
  • Senior lid
  • De Reis is de Bestemming
Meer
07-09-2024 08:46 #1046557 door Arjan Vijge
Beantwoord door Arjan Vijge in topic Weg (nog niet!)
Beste liefhebbers (en voorzitter),

Eea met lede ogen aanschouwend;
- ja, helaas dunt onze club uit, in de zin van het aantal leden, geinteresseerd in Katterug/Amazon/1800 modellen

- 4000 (?) leden = hoeveel % van het potentiele (lidmaatschap mogelijke) wagenbestand, wie heeft enig idee?

- wat is de 'waarde' van lidmaatschap?:
-- 6x glossy clubblaadje ?? M.i. niet erg waardevol
-- toerritten ?? Voor een klein deel van die 4000
-- sleuteldagen/keuringen/taxaties -- ja, voor een groter deel (hoeveel % ???, zijn er statistieken beschikbaar?)
-- rallyschildjes en kampeerweekenden, ...................................................................... pfff
-- klassiekerbeurs geen idee hoeveel leden 12 eur betalen om naar binnen te mogen om door de commercie bewelkomd te worden

-- FORUM en TECHNISCHE INFORMATIE -- M.i. het meest belangrijk/gewaardeerd en dus ook VKO en webwinkel en academy = KENNIS en ONDERDELEN

- Waar moeten we 'het van hebben'?:
-- vrijwilligers en leden,  dus bijdragen (financieel, fysiek of kennis)

- Weg:
-- een alom zeer gewaardeerd lid wegjagen middels schrijven is m.i. ongepast, een vriendelijk telefoongeprek was (achteraf gezien) beter geweest?
-- kan het aanbieden van excuus eea gladstrijken, in het belang van onze vereniging?
-- M.i. weg = voor altijd weg!
-- maar hier is een weg terug!!!

@Ed hoeveel 'handtekeningen' dienen wij te verzamelen om jou in ons midden te behouden?
@Paul gaarne gepaste actie, hoeft natuurlijk niet in het openbaar


PS
Heel veel dank voor een ieder die bijdraagt aan onze vereniging!!!

voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
P131 1967 dagelijks gebruik B20 LPG
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 volledige restauratie VOLVOtooid
262C 1980 rijdend
Onderwerp is gesloten.
  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-09-2024 09:19 #1046558 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Weg (nog niet!)
Arjan, je slaat de spijker op z'n kop en al je vragen zijn actueel en relevant, maar start nou niet over 'wegjagen' dat is echt veels te makkelijk... Het bestuur jaagt helemaal niemand weg, het bestuur en ik handhaven de regels. Commercie hoort niet op het forum. Punt. Dat geldt voor echt alle (hoe gewaardeerd ook) leden en is altijd al duidelijk geweest (zie ook het bericht in de categorie handelaren en de huisregels). Doe dit dus niet alsjeblieft... zeker als je niet weet wat er over en weer was en is gecorrespondeerd.

Nogmaals, commercie is niet welkom, maar als een ondernemer als privé-persoon updates stuurt over zijn eigen projecten in zijn/haar eigen topic, dan heb ik al gezegd dat ik dat geen commercie/reclame vind. Dat juich ik juist toe. Het aanbieden van onderdelen, verwijzen naar de onderneming of het aanbieden van hulp/advies is wel commercie en niet toegestaan. Het is aan de ondernemer / een lid om te beoordelen of hij/zij dat onderscheid kan maken. Kan dat niet? Ja dan zit er niks anders dan een lid hierop aan te spreken. Een lid kan daar zelf zijn/haar conclusies uit trekken.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Onderwerp is gesloten.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD