Volvo 165 (zwarte)

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2010 14:35 #48829 door René Minnebo (GAST)
Volvo 165 (zwarte) is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Er is iemand die ooit is een 145 omgetoverd heeft naar een 165. Dus 145 met een 164 neus. Ik wil graag in contact treden met die persoon omtrent de motorwissel (van 4 naar 6 cill). Ik zou willen weten waar hij of zij tegen aan liep bij de RDW omtrent de extra 2 cillinders die niet op kenteken staan. Ik heb plannen om mijn 245 te voorzien van een PRV V6 van een 264 serie. De ombouw zal niet het grootste probleem zijn omdat een 264 in grote lijnen overeenkomt met een 240 serie, maar voordat ik aan de gang ga moet ik zeker weten dat ik goedkeuring krijg en dat het kenteken kan worden aangepast.</p><p> </p><p>Dus als iemand een link heeft van een site of een e-mail adres, mail dit dan even naar reneminnebo@live.nl </p><p> </p><p>Gr Rene</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-08-2010 14:46 #96327 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Volvo 165 (zwarte)
Hoi Rene,

Was het niet andersom? Namelijk een 164 ombouwen naar een 165 dus met gebruik van de achterkant van een 145, 240?

Frans

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2010 15:39 #96326 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 165 (zwarte)
<p>tja, dan staat de 6-cilinder al gelijk op 't kenteken; en anders had die 165 misschien nog wel gewoon de 4-cilinder motor? </p><p>afgezien daarvan moet het mogelijk zijn om het kenteken van 4- naar 6-cilinder om te zetten. enige tijd geleden (vraag me niet hoe lang, time flies...) stond er volgens mij een Ama in het clubblad met 6-cilinder op kenteken. misschien dat die eigenaar nog te achterhalen is. je zit waarschijnlijk zowiezo vast aan een RDW-keuring, of je ook te maken krijgt met het type-goedkeuring verhaal weet ik niet. </p>

Groet, Hans

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2010 15:47 #96325 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volvo 165 (zwarte)
<p>Frans,</p><p> </p><p>Klopt hij heeft een 145 achterkant en een 160 serie voorkant. Voor zover ik nog weet heeft hij alles vanaf het schutboord d'r afgeslepen en er een 160 neus aan vast gelast om de 6 in lijn d'r in te krijgen. Ik hoef mijn neus niet aan te passen want deze is al lang genoeg voor een V6, het gaat mij meer om hoe hij het gedaan heeft met de RDW voor wat betreft het aantal cillinders of zit het ID nr van een 145 cq 160 serie in de motorruimte want dan heeft ie mazzel, maar volgens mij zitten de ID nr op verschillende plekken ingeslagen.</p><p> </p><p>Heeft hij ook niet een keer in het V44 blad gestaan </p>

• Roland Houweling (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2010 15:55 #96324 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic Volvo 165 (zwarte)
<p>hoi rene,</p><p>als ik jou was zou ik eens op de verschillende opel en volkswagen forums rondsnuffelen.</p><p> </p><p>die gatsen doen het dat soort dingen nogal eens.</p><p>die knopen vr6 blokken in golfjes 1 enz.</p><p> </p><p>ver moet je volgens de rdw de auto veilig maken.</p><p> </p><p>dus evt de remmerij en ophanging aanpassen aanhet toegenomen motorvermogen enz enz.</p><p> </p><p>groet roland.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2010 23:25 #96323 door René Minnebo (GAST)
<p>Roland,</p><p> </p><p>Ik heb zelf een Opel Admiral waar een 6 in lijn in ligt en daar gaat een tzt een V8 in. Dit gaat relatief simpel met het overzetten van 6 cill naar V8 zowel technisch alswel het kenteken omdat dit model ook geleverd kon worden met een V8.</p><p> </p><p>Verder speelt het bouwjaar van de auto ook een rol, maar dat ga ik idd wel even vragen op het Big Opel forum. </p>

• Jambon van der Ham (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-08-2010 12:21 #96322 door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic Volvo 165 (zwarte)
<p>even informeren bij RDW en stel de vraag ook eens op Volvolvo. Overigens, ruimte voor een V6, die is maar 3 cilinders lang..</p><p> </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2010 15:47 #96321 door René Minnebo (GAST)
<p>Hallo Jamon,</p><p> </p><p>Ik zal idd ook bij de RDW mijn vraag stellen. Ik heb geregistreerd gestaan op het Volvolvo forum maar daar kreeg ik op sommige vragen zulke rare antwoorden, ik stel echt niet van die vragen of een wiel rond is ofzo. Dus heb ik me verwijdert van dat forum. Ik kijk er regelmatig op als ik ergens niet uit kom maar op de manier hoe ze met je omgaan is niet normaal. </p><p> </p><p>En een V6 heeft idd de voorkeur een 6 in lijn geeft teveel aanpassingen aan het subframe en als het een beetje meezit kan ik het hele spul van een 264-5 zo overzetten in mijn 245. </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2010 22:41 #96320 door René Minnebo (GAST)
Vanavond mijn uitlaat van voor naar achter vervangen en ik kwam erachter dat er ook een sparing is aangebracht aan de linkerkant van de bodem ten behoeve van een dubbel uitlaat systeem voor een V6 motor.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-09-2010 10:41 #96319 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 165 (zwarte)
Die iemand is Wim Bottinga , hij heeft er 2, een zwarte met dikke bumpers welke rijdend is en een bordeaux rode nog in opbouw, zie zijn advertentie en adres in Barneveld

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD