Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

• Jos Iske (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2014 21:26 #138660 door Jos Iske (GAST)
Beantwoord door Jos Iske (GAST) in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Klassiekerpolissen zijn, zoals het woord het eigenlijk al zegt, bedoelt om klassiekers te verzekeren. De goedkope/ gunstige premie die daarvoor staat heeft te maken met het feit dat de verzekeraars ervan uitgaan dat de klassieker slechts als hobby wordt gebruikt. En dus niet voor dagelijks gebruik. Daar zijn de reguliere verzekeringen voor. Dit wil bij een aantal verzekeraars overigens niet zeggen dat je er niet een keer mee naar je werk gaat, of boodschappen gaat doen. Als dit maar niet " dagelijks" is. Daarnaast heb je het voordeel van het feit dat je de auto op basis van taxatie kunt verzekeren, geen bonus malus treden hebt. ( geen premieverhoging na een schuldschade). En geen discussie over de uitkering bij totaalverlies. Hier mag dan ook best wat zwaardere eisen tegenover staan. Nu weten wij met zijn allen dat klassiekers ook dagelijks worden gebruikt. Sommige uit bespraring, sommige omdat ze het gewoon leuk vinden. Ook de leeftijdsgrens is vaak wat hoger gesteld. Je kunt dit als discriminatie zien, maar helaas is het ook een risico. Er kunnen best wat uitzonderingen worden gemaakt. Bijvoorbeeld als je eerste dagelijkse auto verzekerd is bij de zelfde maatschappij, dan wil de verzekeraar best een klassieker verzekeren onder de 24 jaar. Dit kan ook door bijvoorbeeld het eigen risico wat te verhogen. Voor alles is een oplossing te vinden zeg ik altijd.
Veel tussenpersonen kiezen ervoor om de regels strikt te handhaven. Gelukkig zijn er ook tussenpersonen die graag in conclaaf gaan met de verzekeraars om een uitzondering voor elkaar te krijgen ;)

Porsche en klassieker verzekeringen en circuitdekking www.afic.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-03-2014 00:09 #138809 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Om de cirkel even rond te maken, ik heb uiteindelijk gekozen voor Herasto.
Voor een auto van 35 jaar en ouder en max 7500 km per jaar WA Europa voor 43 euro + Allrisk met eigen risico van 450 euro voor 0,75% van de getaxeerde waarde. Zie ook hun premiepagina
Dank voor deze tip Han!

Later begreep ik dat Jos van AFIC een dergelijk voorstel qua premie en condities inmiddels ook kan doen door aangepaste afspraken met de Europeesche (waar uiteindelijk ook Herasto de polis onderbrengt).

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-03-2014 08:21 #138811 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

"Lars Rengersen" schreef:
Om de cirkel even rond te maken, ik heb uiteindelijk gekozen voor Herasto.
Voor een auto van 35 jaar en ouder en max 7500 km per jaar WA Europa voor 43 euro + Allrisk met eigen risico van 450 euro voor 0,75% van de getaxeerde waarde. Zie ook hun premiepagina
Dank voor deze tip Han!

Later begreep ik dat Jos van AFIC een dergelijk voorstel qua premie en condities inmiddels ook kan doen door aangepaste afspraken met de Europeesche (waar uiteindelijk ook Herasto de polis onderbrengt).

Gaaf!

Dat is erg goedkoop, ik dacht met mij 1,00% van de getaxeerde waarde al het onderste uit de kan gehaald te hebben. ;-)

Europeesche heeft / had naar mijn idee wel een leeftijdsdiscriminatie van 24jaar. Daarom was ik vorig jaar overgestapt naar Polisdirect. Inmiddels 24, dus nu ben ik vrijer in mijn keuze.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2014 14:38 #138857 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Tsja, bijna goed. Herasto vereist een dagelijkse auto, om daarnaast een klassieker te kunnen verzekeren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 15:05 #142036 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Zit bij GIO all-risk tot 20.000 per jaar.
Heb een behoorlijke schade gehad buiten mijn schuld desalniettemin heeft GIO snel en zeer correct de boel afgehandeld en het schadebedrag voorgeschoten. Zij claimen het dan bij de tegenpartij.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 16:55 #142037 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Let op sommige verzekeraars geven geen no claim opbouw als je enkel maar een oldtimer hebt als eerste auto. Dat ondervondt ik vorig jaar toen ik voor het eerst de moderne auto ging rijden. Gelukkig kon ik via mijn werkgever een brief krijgen die aangaf dat ik meer km maakte met bedrijfswagen dan met mijn eigen en al die tijd nooit geen schade dus kreeg ik 75% no claim. Scheelde helft in mijn polis

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 16:59 #142038 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

"René Minnebo" schreef:
Let op sommige verzekeraars geven geen no claim opbouw als je enkel maar een oldtimer hebt als eerste auto.

Dat is toch standaard met een oldtimerverzekering?
Of je moet een oldtimer in een gewone bonus-malus verzekering doen.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 17:03 #142039 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

"Lars Rengersen" schreef:

"René Minnebo" schreef:
Let op sommige verzekeraars geven geen no claim opbouw als je enkel maar een oldtimer hebt als eerste auto.

Dat is toch standaard met een oldtimerverzekering?
Of je moet een oldtimer in een gewone bonus-malus verzekering doen.

Vind ik overigens vrij normaal, er wordt immers amper mee gereden.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 22:38 #142051 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Wat ik destijds te horen kreeg: oldtimer maakt geen gebruik van no-claim korting dus die bouw je ook niet op, gaat er ook niet af bij ongeluk, ze wisten niet zeker te vertellen dat je de no-claim na ongeluk ook houd zou je overstappen naar andere verzekering.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Eric
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-07-2014 12:10 #142087 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Ik dacht ook leuk een oldtimerverzekering af te sluiten bij Herasto voor mijn oldtimer. De beste man vertelde mij dat woon-werk verkeer nadrukkelijk niet gedekt wordt. Dan zou ik een 'gewone' verzekering moeten afsluiten a 580 euro voor een simpele WA verzekering. En dan wil ik eigenlijk ook nog een all risk verzekering afsluiten..

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD