Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Ik zit nu bij Snelder Duiven. Een aantrekkelijke oldtimerverzekering met 12.000 km per jaar, geen eerste auto verplichting etc.
Enig nadeel, hij is vrij prijzig en voor mij oversized (heb aan 5000 km genoeg en heb ook een andere eerste auto).
Vraag:
Welke oldtimerverzekering kunnen jullie aanbevelen die wel (af en toe) woon-werk verkeer toestaat?
Ik wil namelijk wel af en toe met de auto voor werk op pad kunnen en er boodschappen mee mogen doen etc.
Diks.nl en GIO sluiten met name iedere vorm van woon-werk expliciet uit en ook ovhv.nl heeft het over "Alleen privé hobbymatig gebruik" (al heb ik hen gemaild of af en toe woon-werk dan mag).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Sinds Snelder Duiven haar prijzen een poosje terug in 1 klap met ca 40% verhoogd heeft, en ook direct hun response-tijden met minstens een factor 5 hebben vergroot, ben ik ook benieuwd of er alternatieven zijn. Tot nu toe niet gevonden, ik zoek een verzekering die woon-werk en een (vrijwel) onbeperkt aantal km/jaar toestaat.
Komen 'normale' autoverzekeringen in de buurt? Voordeel daarvan is dat je schadevrije jaren opbouwd; met oldtimerverzekeringen niet.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jos Iske (GAST)
- Verbannen
-
www.afic.nl . gewoon even bellen!
( moderators; Ik ben zeer actief op het porscheforum, mijn andere grote hobby. Ik probeer daar zo onafhankelijk mogelijk de forummembers bij te staan met raad en daad, ik hoop dat dat hier ook mag)
Porsche en klassieker verzekeringen en circuitdekking www.afic.nl
- Guy Rutten
-
- Senior lid
-
www.gio.eu/oldtimer-verzekeringen/tariefkeuze
Bonus/malus tarief: Voor dagelijks gebruik en maximaal 20.000km per jaar. GIO werkt met zeer hoge kortingen, no-claim korting tot 75%
Mvg Guy
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Honda CB550 F2 SuperSport 1978
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Amazon als 'eerste' dagelijkse auto, alle gebruik toegestaan, tot 20.000 km per jaar, bonus malus in mijn geval 75 procent.
Duett als tweede auto, hobbymatig gebruik (maar hoe definieer je dat) max 7500 km per jaar.
groeten,
Rudolf
- Eric
- Premium lid
-
En tja, om nu meer dan 700 euro te gaan betalen per jaar vind ik iets teveel van het goede..
Nu staat mijn auto op mijn vaders naam verzekerd, dat lijkt tot nu toe nog steeds de beste optie.
Ik zal wel eens contact opnemen met Afic, maar zag al op de site staan dat je minimaal 25 jaar oud moet zijn. Pure leeftijdsdiscriminatie vind ik het.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Alleen recreatief rijden en andere auto voor dagelijks gebruik.
Maar ik zoek een goedkoop alternatief zodat ik mijn auto incidenteel voor mijn werk kan gebruiken, als mijn vrouw mijn auto mee heeft.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Paul van Os
- Junior lid
-
www.kuiperverzekeringen.nl/home/
Ik heb mijn Volvo 164 daar verzekerd. All Risk, maximaal 7500 km/jr,
Getaxeerde waarde € 11500,-, dat voor 20 euro per maand
Ik vind voor Klassiekers belangrijk:
* 5000 km
* Repatriëring binnen Europa
* Ruitbreuk buiten eigen risico (lukt niet altijd)
* eigen risico 400 euro, laat je voorlichten hoe de premie zich hier toe verhoudt
* deelname gelijkmatigheidsritten mee verzekerd
* Alle wagens bij één assuradeur, dus ook de moderne wagens
Inmiddels kun je de LPG Klassiekers niet meer op een Oldtimer polis zetten, mijn145Express staat dus kilometer vrij !.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate