- Berichten: 2090
verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
27-12-2024 22:17 - 27-12-2024 22:30 #1047575
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
Ik weet dat je veel aan bakken werkt, en had gehoopt dat je mijn vraag daarom makkelijk kon bentwoorden, maar blijkbaar is het toch iets echt vreemds. Koppelinghuis B20 voor M410 ken ik, heel zeldzaam (zover mij bekend alleen bij de P1800 cq 1800E modeljaar 1971 gebruikt), en dat heb ik zeker niet gezien bij de M40 met kortere prise-as. Het raadsel wordt hopelijk vervolgt, en vooral hoop ik dat het een oplossing vindt.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Laatst bewerkt 27-12-2024 22:30 door Rudi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2090
28-01-2025 23:20 #1047972
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
Ik heb nu een aantal M40 bakken kunnen bekijken, en een paar ervan hadden de kortere ingaande as.
Maar: alle bleken ingekort te zijn (minder mooi en mooier), en dus alle niet zo vanaf de fabriek.
Dus blijkbaar niet origineel, maar dan nog de vraag: waarom / waarvoor is dit gedaan?
Men kort toch alleen met een bepaalde reden deze as.
groeten,
Rudi
Maar: alle bleken ingekort te zijn (minder mooi en mooier), en dus alle niet zo vanaf de fabriek.
Dus blijkbaar niet origineel, maar dan nog de vraag: waarom / waarvoor is dit gedaan?
Men kort toch alleen met een bepaalde reden deze as.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 341
01-02-2025 16:07 #1048014
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
Een aantal jaren geleden heb ik bij mijn 544, B16A, 1960, de motor gewisseld. Bij het plaatsen van de versnellingsbak bleek de as te lang. Allebei een B16A. As ingekort en later weer op de originele motor geplaatst bij het terugwisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2090
01-02-2025 19:01 #1048016
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
Hallo Ben,
dus bij sommige B16 inkorting nodig?
Maar bij een te korte as steekt de as niet in het toplager.
groeten,
Rudi
dus bij sommige B16 inkorting nodig?
Maar bij een te korte as steekt de as niet in het toplager.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 341
01-02-2025 20:15 #1048018
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic verschillende lengtes ingaande as / prise-as M40 en M41 versnellingsbak
Rudi, ja, bij mij zat het in de motor. Ik heb wel het idee dat de as nu nog wel in het toplager komt. Ik bedacht het mij ook pas later dus controleren kan ik het niet meer. Maar het loopt al enige jaren prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.