Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 18:15 #150048 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Ha, ha, geweldig hoor Jan!
Maar je was de pot met vet, de spuitbus en de 2 hamers zeker vergeten??? :lol:
En die 165 bandjes zijn stijf hoor, dus nu een nieuw filmpje, en dan :o met een Amazon!!!!
(En je mag niet oefenen op mijn nieuwe lichtmetalen velgjkes hoor! :lol: )

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 19:58 #150053 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
aaah , ik Moet eerst de gastank leegmaken en vullen met perslucht, geweldig filmpje :D

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 20:25 #150054 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Ha, ha, oh ja: een sterke compressor is ook wel handig onderweg!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
01-04-2015 22:04 #150062 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Compressor is handig, hoeft niet per sé.
Als je wat van die co-patronen hebt of desnoods een handpomp krijg je de band wel vol, volgende benzinestation even op juiste druk controleren en touren maar.
Mocht de band niet op de velg willen afdichten dan is die tank die de monteur vult handig en effectief maar ook niet noodzakelijk.
Je kunt ook een spanband strak over het loopvlak sjorren en dan nog eens proberen, de band gaat er namelijk wat wijder van staan.
Ben je een wat ongeduldiger type dan doe je het gewoon zo;

Remmenreiniger heb ik zelf al eens geprobeerd op een truckband maar we waren daarna drukker met blussen dan pompen... :lol:
Ether (startpiloot) is vluchtiger en dus geschikter.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 22:55 #150064 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Ik denk hoe kleiner de band hoe moeilijker omdat er minder 'rek' op zit.
Ik heb onlangs geprobeerd zelf een bandje van een corsa af te halen.
Ook met zo'n hamer als op het filmpje, en onder een andere wagen gelegd en een krik er tussen om hem van de wang te duwen.
Tevergeefs, bandje zit er nog steeds op...

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-04-2015 20:24 #150098 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
De enige lekke band die ik tot nog toe gehad heb was in het Kruger park in Zuid Afrika, niet echt de beste plek om een bandje te gaan wisselen haha :mrgreen: .

1800S '67

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
02-04-2015 20:51 #150101 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Daar zeg je zo wat Lammert-Jan,

De plek waar je een lekke band krijgt is niet altijd de beste.....

Daarom adviseer ik iedereen bij de minste twijfel over de strandingsplek gewoon door te sukkelen over de vluchtstrook tot er wél een geschikte plek is. (natuurlijk niet 5KM maar een acceptabel stuk om bijv. een tunnel uit te komen) Dat gaat dan ten koste van een band en met beetje pech ook je velg maar dat is nog lang niet zo duur als een begravenis of crematie :o

Ga de berichten maar na, menig wegwerker is helaas dood gereden langs de (snel)weg.Ik moet zelf ook wel eens langs de weg service verlenen aan trucks en daar gelden terecht strenge regels voor. Regels die waken over mijn veiligheid maar ook over de veiligheid van anderen en de doorstroming van het verkeer.
Mocht je toch op een ongelukkig punt komen te stranden bel dan direct 112 en geef je positie zo duidelijk mogelijk door aan de politie. Zij lichten dan Rijkswaterstaat in, die kunnen dan de rijbaan (of meerdere) laten afkruisen met een rood kruis en evt. een snelheidsbeperking opleggen voor het achteropkomende verkeer.

De enige keer dat ik sores had met een band was op de Belgische snelweg, toevallig ter hoogte van een veilige plek........

volvolvo.nl/threads/759-Wat-heb- ... gen/page11 (beetje naar onder scrollen)

Het is ook een goed idee om voor iedereen een veiligheidshesje in de auto te hebben (onder handbereik) en iedereen ook achter de vangrail te laten wachten.Stuur je wielen richting vangrail als je de auto verlaat, dan schiet de auto niet als een ongeleid projectiel de rijbaan op als er toch nog iemand achterop boort.

Zou eigenlijk onderdeel van de rijopleiding mogen zijn wat mij betreft.

ik wens iedereen veel veilige en pechvrije KM's toe ;)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2015 02:03 #150121 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Reinoud, ik ben eens iemand tegen gekomen met een Amazon combi op gas. Hij had op de sloop een thuiskomer van de juiste maat(band diameter) gehaald voor weinig en er zelf het hart van een Amazon velg in gelast, zag er prima uit. Hij had het wiel een keer gebruikt en was voor hem goud waard :) Zelf zou ik ook niet zonder reserve wiel op weg gaan, heb er nog nooit een nodig gehad maar je weet maar nooit....een keer moet de eerste keer zijn :shock:

Groeten, Rob

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
03-04-2015 22:19 #150143 door Jan van Bochove
Reservewiel zit vooral "tussen de oren". :)

:oops: Laat ik dat even aan tonen met een artikeltje dacht ik toen ; ik las dat het echt niet alleen tussen de oren zit :oops:
Nummer 2 bij buitenlandse strandingen zelfs :o
En laat dat nu net de situatie zijn waar ik "het gewoon voor elkaar wil hebben"......

Ik ga dus ook maar iets verzinnen als de combi straks klaar is.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2015 16:43 #150166 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??

"Jan van Bochove" schreef:
Hehe, ik dacht dat niemand het meer ging vragen :lol:

En dan te bedenken dat dat een wat grotere band is dan op de gemiddelde volvo-klassieker....

Dus Henrik Nielsen is een pseudoniem voor Jan van Bochove? Of andersom? :mrgreen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD