Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-03-2015 13:35 #149950 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
dan past hij wel, maar zullen de moeren niet zo lekker passen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-03-2015 19:48 #149964 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Als je een spuitbus gebruikt kun je toch ook meteen je band weggooien? Beetje zonde als je 'm nog met een pluutje of prop kunt repareren.

1800S '67

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
30-03-2015 22:09 #149972 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Ik heb gewoon een paar bandenlichters , band en een fluoriserende tuinbroek bij me.
Wiel laat ik gewoon op de auto terwijl ik binnen 4 minuten de band wissel.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 12:27 #150037 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Nou, daar wil ik wel eens filmpje van zien, ik krijg de band echt niet los met een paar bandenlichters, niet in 4 minuten en niet in een uur, laat staan dat ik er een nieuwe op krijg! Zou mooi zijn als instructiefilmpje voor op de site!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 14:40 #150038 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
@ Jan B, Hoeveel tijd zul je krijgen voordat je weggesleept wordt van de snelweg :D
Zie het al voor me.
De spuitbussen van "Slime" zijn op waterbasis, het ruineren van je band zal wel een beetje meevallen.
Tegen de tijd dat je uberhaupt merkt dat je een lekke band hebt, zijn de meeste banden (wangen) al dusdanig beschadigd dat je ze al moet vervangen.
Komt bij dat ik me niet kan herinneren dat ik de afgelopen 42 jaar een lekke band gehad heb :D
Wellicht heb ik hier veel geluk in gehad ;)
Ik ga voor een compressorkitje met spuitbus aangevuld met een propset voor eventuele grotere gaten.
Samen met de KNAC kom ik er vast wel uit.

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 14:44 #150039 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Toch 1 keer een klapband rechtsvoor bij 120 km/u liep goed af in 1981
Had net een nieuwe 2e hands Opel Ascona 2.0E, bij de eerste rit op de snelweg was het bingo. :(

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 15:03 #150040 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Zeker op vakantie neem ik zelfs twee reservewielen mee. Ze ooit allebei nodig gehad!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 15:24 #150041 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Als je pech hebt op de snelweg duurt het een uur voordat de eerste ANWB man komt. Die moet vervolgens constateren dat je auto het niet redt met een noodreparatie (al gaf je bij de meldcentrale al door dat je radiateur van boven naar onder is gescheurd, dit duurt een half uur. Vervolgens duurt het nog een uur voordat de sleepdienst komt.

Je hebt dus 2,5 uur de tijd om je band te wisselen

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2015 15:36 #150042 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??
Ik heb ook eens even teruggeteld: ik krijg 1 keer in de 25 jaar een lekke band........de laatste was vorig jaar bij het te hard wegrijden door puin en rommel....dus nu weer 24 jaar wachten?
In de 940 heb ik een spuitbus en een compressortje bij me omdat de LPG tank op de plek van het reservewiel zit. Nog nooit gebruikt, dus hoe lang zo'n spuitbus goed blijft? :?:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
01-04-2015 17:52 #150047 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Thuisbrenger of spuitbus bij lekke band??

"Tom Steverink" schreef:
Nou, daar wil ik wel eens filmpje van zien, ik krijg de band echt niet los met een paar bandenlichters, niet in 4 minuten en niet in een uur, laat staan dat ik er een nieuwe op krijg! Zou mooi zijn als instructiefilmpje voor op de site!

Hehe, ik dacht dat niemand het meer ging vragen :lol:

En dan te bedenken dat dat een wat grotere band is dan op de gemiddelde volvo-klassieker....

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD