olie versnellingsbak met overdrive
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2004 17:09 #69230
door
Beantwoord door in topic olie versnellingsbak met overdrive
Moderne olie is ook geschikt voor het ouder spul. Alleen hééééééél oud spul waar nog geel-metalen worden gebruikt voor lagerschalen kan er niet tegen. Dus dat wat Millers beweert zie ik als marketing-geleuter (anders zou Flok Boer geen moderne 75W90 voorschrijven).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2004 20:14 #69229
door
Heb toch al een hoop bakken voorbij zien komen die op de oldfashioned brons?/koper?-lagers draaien. Meest volmaakte, slijtvaste lagering ooit uitgevonden voor hoge belastingen, als de olie maar regelmatig ververst is.Zoniet dan slijten ze als een gek uit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2004 22:03 #69228
door
Het advies van een artikel hierover was dan ook om op te passen met het gebruik van API GL-5 olie in dat soort bakken. Die olie heeft kennelijk een veel hogere dosering additieven dan GL-4. Daarom gebruik ik in m'n versnellingsbak en stuurhuis 80W90 met specificatie GL-4 en in m'n differentieel 80W90 met spec. GL-5 (GL-5 is bedoeld voor hypoïde vertandingen, zoals in differentiëlen). <br>Maar of dat iets te maken heeft met "moderne" additieven zoals Millers beweert? Ik heb ook al eens ooit gelezen over iemand die al meer dan tien jaar probleemloos volsynthetische (lees: moderne) motorolie in z'n Amazon B20 gebruikte...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #69227
door
Raar maar waar ,effe zoekfunctie gebruiken en je ziet zelfs hoeveel liter er in gaat.