choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2012 18:37 #110842 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Wat het geheel gaat doen op lpg is voor mij nog even afwachten, de korte tijd dat het geheel wel liep op lpg vond ik dat er een duidelijk vermogen toename was vergeleken met de zenith welke er eerst opzat. Maar goed tzt zal ik hier mijn ervaringen over posten.

Voor nu ben ik er wel achter dat de sproeiers veel te groot zijn. De weber wordt gebruikt in combinatie met motoren van 1600cc tot 3000cc en weber levert de carbs standaard af met 0.5 en 0.55 (voor de middenmoot dus en te groot voor een bescheiden b18)

Vandaag kleinere sproeiers besteld dus ben erg benieuwd hoe dit gaat uitwerken.


Wat ik ook zag was dat de choke linkage niet helemaal lekker liep en hierdoor de chokekleppen dus een beetje een eigen leven leiden. Verklaart een hoop en ga ervan uit dat het goed gaat komen.

Keep you posted.

Thanks!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2012 01:31 #110851 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Beste Jeroen,
Ik wil je zeggen dat mijn weber met sportfilter erg goed loopt op lpg en benzine en dit doordat er kelken door tinus techniek ingezet zijn , je hoeft dus niet het filter te smoren .

Mijn choke op lpg die doet het alleen als ik het helemaal uittrek en op benzine werkt hij prima , het laatste stukje van de uitgetrokken choke regelt het beetje handgas dus dat is dan ook het enige waar lpg op reageerd .

Je hebt ook op veel gasverdampers een elektrische choke zitten misschien is dat dan wat voor je .

Ps bedoelde je dit draadje
lpg mengstuk weber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2012 20:31 #110886 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Hoi Mark,
Zou je eens een foto van die kelken willen posten? Ben wel benieuwd, misschien is dat ook iets voor mij!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2012 09:05 #110906 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Die staan in het bovengenoemde topic!
www.volvokv.nl/forum/download/file.php?id=1038&t=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2012 11:53 #110914 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Dit zijn geen inlaatkelken.
dit is het eigen maaksel gasmengstuk van tinustechniek, dit mengstuk is voor zover mij bekend is alleen te koop bij aanschaf van de weber outlawset en alleen bij tinustechniek.
Zo als op de foto is te zien zijn de doorlaten van het mengstuk van gelijke afmeting als van de carburateur zelf.
dit is om de luchtstroming, de flow niet te verstoren.
In tegenstelling tot andere in de handel zijnde mengstukken wordt de carburateur niet of nauwelijks afgeknepen.
het enige wat de flow iets verstoort zijn de 2 gasverstuivers, in deze verstuivers wordt een onderdruk opgebouwd wat ontstaat door het motorvacuum.
Deze onderdruk is voldoende om het gas uit de verdamper aan te trekken.
Het mengstuk zelf vult de ruimte op in het sportfilter waardoor het filter van binnen uit enigzins wordt afgeknepen om meer luchtweerstand te creeren voor het afstellen van het lpg mengsel, lambda1.
Dit zijn dus geen inlaatkelken.

@ martijn, je hebt mijn bericht niet goed gelezen. ,25% motorvermogen zijn je eigen woorden, je geeftzelf aan dat 3/4 ofwel 75% van het filter is afgeplakt.
De kern van het verhaal is dat als je 75% van het filter afgeplakt hebt het voordeel van je 38/38 weber t.o.v. een enkele stromberg lteniet wordt gedaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2012 13:11 #110917 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Klopt ! ( sorry)
Ik was in de war met mijn andere Weber dcoe die op mijn combi gemonteerd zit ,die is ook door Tinus op lpg geschikt gemaakt maar dan wel met de kelken .

Des al niet te min werkt dit systeem perfect met een open luchtfilter !

De kelken in mijn dcoe werken trouwens ook goed op een open sportfilter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2012 13:19 #110918 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Heb je daar foto's van?

Ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2012 14:09 #110921 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Die foto"s staan al op dit forum :)
een paar jaar geleden heb ik het kawasaki concept uit 1986 toegepast op de b20.
Gesloten luchtfilterbox met lange inlaatkelken achter dellorto dhla40.
dit is een kawasaki concept, info o.a op wikipedia onder hi tec kawasaki.
Het concept heet dus hi tec.
Tussen de carburateurs en de kelken de mengstukken.
Dit concept werkt perfect met lpg, door de flow van de kelken, de overdruk van de gesloten luchtbox
Een slordige 150 pk bij een lpg verbruik van 1/10.
Deze info moet ergens nog te vinden zijn op dit forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2012 15:22 #110924 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Interessante postjes.

Even een update. Ik ben met de sproeier bezetting aan de slag gegaan en het blokje loopt nu lekker bij een bezetting van primair 0.47 en secundair 0.50. Twee stapjes kleiner dan wat er standaard in zat voor de primaire sproeier (0.55).

Als ik vol gas geef heeft hij nog een hikte dus later maar eens kijken of dit door het formaat van de tweede sproeier komt.

Ga wel opzoek naar een koppelstuk om de twee gaskleppen tegelijk te laten openen, wat eerder power dan alleen bij plankgas.

Choke blijft toch een raar verhaal, krijg het geheel niet lekker voor mekaar. Als ik hem helemaal uittrek gaat de gasklap idd een stukje open maar begint hij op drie (of minder) benen te lopen. Voor nu dus warm draaien met het voetje :-( Niet handig dus.

Keep you posted.


Gr Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-02-2012 09:18 #111153 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
Even een kleine update:

weber doet het inmiddels ook op lpg :D geen idee wat ik gedaan heb maar ben er erg blij mee, zeker gezien de huidige benzine prijzen. Motortje loop stabiel en klinkt mooi bij volgas. Prestaties wat minder op lpg maar ben er voor nu tevreden mee.

Luchtfilter heb ik niets aan gedaan en is dus gewoon open. Ik hoop dat het eea afgesteld kan worden op de afsteldag op 31 maart, ik heb nu geen idee hoe het zit met co e.d.

Koppelstukje om de gaskleppen te koppelen is onderweg, ik begreep van Ben Flierman dat dit op benzine een slecht idee maar op lpg lijkt het me een goede aanvulling. Tevens krijg ik dan gelijk de goede gasstang koppeling welke op de carb zit, ik heb hem nu gekoppeld met een ander hulpstuk en het is daardoor lastig om een goede volgas gasklepopening te realiseren.

Dank voor al het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.