Mijn Amazon uit begin 61
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Zat vandaag aan een collega uit te leggen wat het allemaal inhield, en kwam er achter dat er ook een positieve kant aan zat. Alhoewel ik het eerst nog maar moet zien te doen kan ik, met de vloer weg, wel aan de binnenkant van de balken in dat deel van de wagen werken. Iets wat tot nu toe tot een vet/olie behandeling beperkt zou moeten blijven gaat nu een schoonmaak, schuur en zink coating op zijn minst worden. Ah wel, ga dit weekend maar eens bij Dries langs om wat materiaal te scoren en beginnen de oude delen uit te boren/slijpen. Ik plaats nog wel wat foto's op zondag of zo
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Moser
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 70
Zojuist heb ik de laatste pagina's van het resturatieverslag van je Amazon uit 1961 gelezen. De tijd ontbrak om alles in 1x te lezen. Heb respect voor je doorzettingsvermogen en geduld om dit project tot een goed einde te brengen en na zoveel jaar 'stilstand' weer op te pakken !! Wat een werk en wat pak je het grondig aan.
Ook je website heb ik bekeken omdat via dit forum de foto's niet geladen werden. Op de website zie ik een foto van hoe je de Amazon gevonden hebt, was dit wellicht bij de Sik aan de Rottekade ?
Op pagina 2 heb je het over een Erik met een rood/l.grijze Amazon, ook uit 1961. Wellicht ben ik dat. Ik heb n.l. 20 jaar een rood/l.grijze Amazon gehad en geheel gerestaureerd. Helaas heb ik 'm 13 jaar geleden verkocht. Eerst aan iemand die zich uitgaf voor liefhebber, maar dit niet echt was. In 2002 kwam ik de Amazon tegen op een verkoopsite voor klassiekers, waar 'ie te koop stond. Daarna is 'ie gekocht door iemand die er 9 jaar lang enorm veel plezier mee gereden heeft en er wel goed voor heeft gezorgd.
Kijk eens hier bij auto's : www.star-trouwservice.nl/index1.html
Plm. 3 weken geleden kwam ik de auto weer tegen op een verkoopsite. Binnen een week was 'ie verkocht. Voor de mensen die de auto kennen, kan ik, ter geruststelling, melden dat de auto 'terug' is naar de 2e eigenaar, de zoon van de 1e eigenaar. Deze man heeft altijd spijt gehad van de verkoop en heeft 35 jaar moeten wachten om zijn slag te kunnen slaan. Dit kon hij doen nadat ik hem op de advertentie gewezen had.
Dit even tussendoor in jouw draadje Gerben, ik blijf je project volgen en heb wellicht ook nog onderdelen liggen waar ik je mee kan helpen.
Succes en vr.groet,
Erik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Terug naar dak thema van de P1200 van Gerben; het verbaasd me niet dat het open dak zo geroest is en als je toch zo rigoreus te werk gaat laat dan de 4 nieuwe pannen van gegalvaniseerd metaal maken. Dan gebeurd er echt niets meer mee.
Ook de afvoer verdient aandacht, maak de afvoer openingen groter en zodanig dat je met een voerdraad (bv electra kabel) ze gemakkelijk kunt reinigen.
Lekkage is het grote probleem, maar oplosbaar !!
Ik heb helaas maar weinig foto's van de restauratie van het open dak (van mijn P1200) omdat ik op uitzending was, maar hier is alles verwijderd (dan kun je overal mooi bij) en gegalvaniseerd.
Ben benieuwd naar wat plaatjes van het dak zoals het nu is en hoe het straks wordt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Ik plaats vanavond nog een post met de vooruitgang en huidige status, maar moet nu nog de plaatjes verkleinen en uitzoeken wat ik precies ga plaatsen.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Wat foto's van de kaal gehaalde originele bodem.
En echt slecht zag het er niet uit
Maar dit hoor je volgens mij niet met een stalen plaat te kunnen doen
Dus de slijptol er in
De dwarsbalk had wat roest maar zag er best goed uit
De nieuwe vloer pannen
Maar toen moest ik het lasapparaat ophalen, en dat was iets te groot voor mijn kofferbak. Dus de aanhanger maar nemen, maar daar stond de B16 nog in. Tenslotte die dus maar eerst op getakeld, toen het lasapparaat opgehaald en er uit getakeld. Als eerste moesten de uitgeboorde puntlassen weer dicht. Dat was een eind makkelijker terwijl de bodem open lag.
De B16 in de takel
Het lasapparaat weer opgebouwd. Man, ik ben zo blij dat ik destijds een laskap heb gekocht met een elektronisch vizier. Het is bijna geheel transparant als je er gewoon door kijkt, maar als er fel licht op valt (lees, een vlamboog of een felle lamp zelfs) slaat het dicht en is het even effectief als een ouderwets lasmasker.
De puntlassen opgevuld en de dwarsbalk in de zink primer
een laatste pas beurt
en de pan vast met punten.
Daarna de boel rondom afgelast, met de slijptol gefatsoeneerd en toen met de staalborstel schoon gepoetst en in de zink primer gezet.
en van de andere kant
Toen was het tijd om de voorplaat te doen. Ik ben er nog niet klaar mee, maar het schiet lekker op. Ook kun je nog een stukje van de achter pan zien met droge zink primer.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Vandeperre
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 34
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blijf de vorderingen graag volgen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ik had het draadje niet goed gelezen maar mijn advies sloeg op het open dak, de bak ervan kun je goed galvaniseren. Wishfull thinkeing noemen de Engelsen dat, hopen dat je toch voor het open dak gaat.
Succes verder en ik blijf het op de voet volgen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Ik was afgelopen weekend nogal bezet dus ik heb niet zo veel kunnen doen, maar toch zit de voorste vloerplaat aan de bijrijders kant er met de eerste puntlassen in. Hieronder weer wat foto's met commentaar.
Als eerste de vloer helemaal open. Veel rotzooi in deze balken, behalve dan het rechter buiten balkje omdat dat in 1990 al vervangen was en dus nooit pekel o.i.d. voor zijn kiezen heeft gehad.
Toen eerst de losse zooi er uit gezogen, met een oude bijtel de boel schoon gekrabd, met thinner uitgewassen, geschuurd tot er geen losse roest meer vrij kwam. Dit zijn ze bijna klaar voor de zink primer
en dit nadat ik ze nogmaals uitgewassen had. Met een strip ijzer heb ik to zo hoog mogelijk de oplopende balk achter het voet-schot leeg gekrabd en ook met thinner gewassen.
vervolgens, nadat de nieuwe plaat op maat was, de buitenkant van de balken er op getekend.
Daarna eerst twee gaten per strip geboord (begin en eind) om te kijken of ze goed uitgelijnd waren. Tooen alle gaten geboord en ook de gaten voor de stoel bevestiging. Daarna alles grondig met thinner afgenomen en wat strakts over de balken zit in de zink primer gezet.
En uiteindelijk begonnen met het vast zetten van de plaat. Door er zelf op te zitten/staan kon ik het mooi tegen de balkjes aandrukken.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.