conserveren voorschermen

Lees meer
13-04-2014 22:33 #139703 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic conserveren voorschermen
Als je de diverse antiroest tests moet geloven is Mikesandersfett net een stukje beter dan Fluidfilm. (Blijft ook kruipen als het warmer wordt.)
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Fluid film fantastisch en gebruik het overal in de volvo. Eigenlijk overal waar het kan spuit of kwast ik Fluid Film (holle ruimten, maar ook bijvoorbeeld reservewielruiten of als "dreft" bij het monteren van rubbers), maar op van deze "naden" waar panelen op elkaar gebout zitten heeft fluidfilm niet zoveel zin omdat er een kier opgevuld moet worden en het waterdicht moet worden.
Desalniettemin ben ik benieuwd naar tips van de deskundige :D .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2014 20:26 #142396 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
gisteren de voorspoiler en de schermen opgehaald bij de spuiter, dus ik heb weer wat te doen ;)


spoiler zit er al op, kleur komt goed overeen, spuiter heeft kleur 104 een heel klein beetje bijgekleurd om zo dicht mogelijk bij de kleur van de auto te komen. viel nog niet mee, de ene kant van de auto lijkt wat blauwer en de andere weer wat groener. terwijl de auto zo'n 15 jaar geleden toch in z'n geheel is overgespoten, is de ene kant kennelijk anders verkleurt dan de andere. het kleurrecept is opgeslagen bij de spuiter, altijd handig voor de toekomst.

turcoise kent een hoop tinten... ik was laatst bij een leuke rit van regio zuid-west en stond daar naast een P1800 die ook kleur 104 zou zijn, zoek de verschillen:





Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-08-2014 21:19 #142398 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic conserveren voorschermen
Het voorscherm is geen holle ruimte, het is handig ontworpen zodat er nauwelijks muffe hoekjes en kieren zijn, goed gemaakt en ook handig vastgezet. Ik haal gebarsten teer weg, doe er een nieuwe laag teer over, vooral bij de koplampen/knipperlichten en de naden en dan moet het weer jaren goed blijven.
Tussen montageranden ook weer teer, bouten en schroeven in de teer, het is net een boot van onder. Af en toe met de tuinslang achter de rand schoonspuiten. Ik heb wel eens een voorscherm in de dorpel zien vreten, een stukje binnenband ertussen voorkomt dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2014 23:38 #142401 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
De voorste hoeken blijven toch wel een zwak punt hoor. Er verzamelt zich vuil, het blijft vochtig en voila de ellende begint :evil:
Bij mij is ook in de onderkant een gat gerot, tegen de a-stijl zeg maar. Dit is een punt waar t plaatwerk steeds dichter bij elkaar komt en waar zich dus ook vuil verzamelt met alle gevolgen vandien. Ik hoop dat m'n a-stijl, of eigenlijk de plaat/ventilatiekanaal ervoor, op dit punt nog heel is :)
By the way, als er nog iemand een paar opknapschermen zoekt dan hoor ik dat wel. Ze zijn zeker niet hopeloos, maar ik liep tegen een paar nieuwe op. Zeker de rechter is nog vrij redelijk. De side-lights krijg je er bij.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2014 10:28 #142408 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic conserveren voorschermen
De pasvormen kun je met kit monteren, ik gebruik de kit die bij Dries/Nordicar verkrijgbaar is.
Wederom het advies om bij roest aan oppervlaktes óf alles weg te schuren (zijn meerdere middeltjes voor) óf RX5 te gebruiken.
RX5 móet hechten op roest....aflakken met RX10 en dan heb je een prima basis en kan na monteren er tectyl of Fluid Film overheen.
RX10 is een harde laag en niet goed als eindlaag...
Sinds kort doen we over de RX10 heldere tectyl, dan kun je mooi ook alle bouten en metalen delen - zoals slangverbindingen, fusee etc.- mee nemen en blijft mooi.

Overigens de afwatering bij de voorschermen is bij de 140/164 een constructiefout, al dan niet met opzet.
Het motorkaprubber is te kort en loopt dus het water naar binnen en vervolgens naar het diepste punt en dat is het binnenscherm bij de paravan.
Je kunt het rubber verbreden, bv met een opstaand randje kit, of een gat boren onder in het diepste punt.
Wij doen beide, als je het heel mooi wilt doen kun je een rubber met terugslag klepje gebruiken (van 480 of 900), zodat er geen water terug kan bij rijden in de regen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.