conserveren voorschermen

Lees meer
29-03-2014 21:15 #139179 door 05703-dummy
conserveren voorschermen is gemaakt door 05703-dummy
Hallo, ik heb een paar mooie nieuwe en originele voorschermen voor de m'n 145 op de kop getikt 8-)

Ze waren al gespoten (verkeerde kleur helaas) maar nooit gemonteerd geweest; aan de binnenzijde zit een soort zwarte verf/coating. Lijkt een beetje een dun laagje waar ik nog wat extra's op wil spuiten/kwasten.
Maar wat??? Ik heb nog van die zwarte bodemcoating, maar of dat nou t juiste spul is???
Ik wil de schermen iig eerst op z'n kant zetten en alle randjes dik inspuiten met ml-tectyl zodat dat goed in alle naadjes kan lopen. Lijkt me een goed plan, toch? Of beter ander spul gebruiken?
Daarnaast zit ik aan binnenschermen te denken. Zijn daar nog verschillende typen van en welke zijn de beste en wie levert deze?
Bedankt alvast voor de tips!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2014 22:32 #139183 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic conserveren voorschermen
Binnenschreden zijn een goed plan. Kunststof wordt bros, alu is dus beter. Als alles schoon is, lijkt undercoating mij niet verkeerd. Niet te dik!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-03-2014 16:45 #139202 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic conserveren voorschermen
Hoi,

Aluminium is ook op langere termijn niet zaligmakend. Vaak gaat er water tussen de rubber randen en het aluminium zitten. daar waar de ijzeren nieten zitten rot het aluminium dan weg. Ik heb zelf de binnen kant van mijn schermen ingesmeerd met Dinitrol Metallic, bevalt tot nu toe goed.

groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2014 22:54 #139223 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic conserveren voorschermen
"daar waar de ijzeren nieten zitten rot het aluminium dan weg"
is bij die van Locari het geval, koop er van Huke Basart en je hebt dat probleem niet: die hebben klemrubbers (die ook als voordeel hebben dat ze beter aan de carrosserievorm aan te passen zijn).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2014 15:57 #139321 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
Op naar Huke dus...
Zit nog wel te dubben:
#schermen zijn al strak en staan in de lak (verkeerde kleur); eerst spuiten en dan monteren of eerst monteren en dan spuiten,
#origineel kleurnummer 104 of kleur laten mengen obv huidige -na 15 jaar waarschijnlijk verkleurde- kleur van de auto,
#misschien motorkap ook gelijk overspuiten zodat de hele neus weer fris is,
#en als we dan toch bezig zijn waarom het dof wordende dak ook niet gelijk meenemen,
#en dan moet toch echt de rem erop anders ben ik de hele auto aan het over laten spuiten en da's nou ook weer niet de bedoeling!
#is bij montage van de voorschermen strijkkit geschikt om tussen de pasvlakken te gebruiken, of moet daar wat anders tussen, of misschien wel helemaal niks?
Wat is wijsheid :?
Voorlopig laat ik eerst alle naadjes goed vollopen met tectyl, en daarna gaat er nog een laag bodycoating overheen aan de binnenzijde.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2014 22:35 #139570 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
Vandaag bij een tweetal spuiters geweest voor prijsopgave en alvast wat keuzes gemaakt:
#eerst spuiten, daarna monteren,
#kleur laten mengen obv computerscan huidige kleur,
#auto is na een poetsbeurtje weer aardig gaan glimmen, dus ik beperk het spuiten voorlopig tot de voorschermen,
#voorspoiler wordt wel opnieuw gespoten; had ik ooit zelf gedaan met spuitbus, maar zit inmiddels vol steenslagputjes etc.,
#ben eigenlijk vergeten te vragen wat zij adviseren om tussen de pasvlakken te doen, iemand hier nog tips???

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2014 22:58 #139599 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic conserveren voorschermen
Tussen de pasvlakken zit origineel van die repen plakkit (volvo 140). Bij het opknappen van de neus van de 142 van mn broer hebben we mike sandersvettband gebruikt. Roest geen kans:
Bijlage:

plaatje klikbaar voor topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2014 09:10 #139601 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
nog nooooit van gehoord, maar klinkt goed en ik kan me wel voorstellen dat 't werkt! :)
zijn er meer mensen die ervaring met dit spul hebben opgedaan?

en heeft er iemand meer gegevens (merk, leverancier) van de "plakkit" die Volvo origineel gebruikte?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 21:21 #139693 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic conserveren voorschermen
Waarom laat je de naden niet vollopen met fluidfilm? Mijn ervaringen daarmee zijn buitengewoon goed. Het blijft vloeien en dringt werkelijk overal binnen. Ik heb dit in mijn Amazon en daarnaast getest op een stuk plaatwerk. Dit spul bevalt me erg goed.
Dries heeft het.

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 22:08 #139698 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic conserveren voorschermen
Dat kan ook nog; ik merk al dat er weer meerdere meningen en oplossingen zijn.
3M heeft speciale carrosserieafdichtingsband 08573
Nadeeltje: alleen verkrijgbaar op rollen van 40 meter :(
Ik zal eens vragen wat de spuiter die de schermen voor me gaat spuiten gebruikt voor tussen de montagevlakken;
wellicht dat ik van hem wat kan gebruiken/overnemen :)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.