vraagprijs

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 08:46 #79243 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Ja, als ik dit zo lees allemaal...gisteren weer even om het hoekje gekeken in de garaga...blijf een enorme glimlach krijgen elke keer als ik haar zie...heb haar als enige auto en rij een 15.000 km per jaar. Probleemloos en in alle comfort.
Heb het hele weekend op internet naar een moderne nieuwe vervanger gezocht voor ca. 20.000 Euro...ik zie er geen één waarbij ik geloof dat ik na 8 jaar nog steeds hartkloppingen krijg als ik er naar kijk. Nu loop ik nog wekelijks om de auto heen en bekijk de prachtige lijnen van het ding en instappen is nog elke keer een genot....denk dat dit al genoeg zegt...houden maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 09:53 #79242 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
15.000km per jaar met zo'n waardevolle oldtimer?, ik neem aan elke
dag wanneer je haar nodig hebt, dus door weer en wind, ook als het
geregend of gesneeuwd heeft, en er pakken zout op de weg liggen? Als
ik jou was kocht ik me dan ook vlug vlug een 2de, hedendaags, goed
2de hands wagentje/wagen (max 7.500 Euro of minder?), dat ik ipv de
PV zou laten oproesten, en waarbij deuk of botsing geen ramp is, en
hield ik de PV enkel voor droog weer, waardoor dan minder kms
(=minder verzekering) en uitstel van dure motor revisie. Dat is
althans wat ik - tot hiertoe met succes - probeer te doen met mijn zo-goed-als-originele AMs. Mijn ervaring
is dan ook dat ze, vroeg of laat, allemaal - ook Volvo - wel hier of
daar een roestplek of deuk (van iemand anders) vertonen. Mijn
laatste raad is die PV zo lang en zo goed als mogelijk origineel te
houden (let vooral op chroom en dashbord (te veel in zon leidt bvb
tot barsten)), misschien kan zij dan (veel) later voor nog veeeel
meer verkocht worden, want de gelederen worden steeds maar dunner...
Succes en nog heel veel plezier met die PV!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 11:27 #79241 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Met je eens maar toch is het mogelijk de auto piekfijn te houden ondanks het weer en andere invloeden van buitenaf. Aan de andere kant wil ik ermee rijden, zoveel moelijk. Ik ben trouwens gestopt met ruil- en 2ehands onderdelen. Alles wat ik (moet) vervangen wordt vervangen voor nieuw. En na elke pekelrit de hoge-drukspuit erop, elk jaar nieuwe tectiellaag, 1 keer per jaar de binnenschermen eruit en schoonmaken. 1 keer per jaar gaat de complete binnen (vloer) bekleding eruit en bekijk en/of behandel ik het bodemplaatwerk indien nodig. Laatst een flike blaas onder aan een portier (3 jaar na restauratie). De deur helemaal weer laten stralen en alle laklagen weer opnieuw opbouwen. Dan heb je gewoon GEEN gezeur meer. Moet eerlijk zeggen dat ik over voldoende kennis(sen) beschik die e.e.a. tegen lage tarieven doen, incl een autospuiterij. Anders is het geen doen. Maar al met al ben ik van mening dat je het of GOED moet doen of NIET als je een auto in dergelijke staat wilt krijgen en houden...En wat de km's betreft...IK vind een 1500,- euro voor een revisiemotor niet duur...dus die gaat er gewoon weer in als ik op 150.000 km sta en hij problemen zou geven....Maar dat is de manier zoals ik mijn auto wil onderhouden..kost wel wat maar rijd dan werkelijk als nieuw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 12:22 #79240 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
ook akkoord, en mooi verhaal over hoe een oldtimer bij intens
gebruik in tiptop conditie kan gehouden worden, of eigenlijk: gewoon
onderhouden volgens stipte aanbevelingen vh onderhoudsboekje.
Uiteraard kost dit wat, maar dat geldt voor elke hobby. Nogmaals
succes (ook onderweg gaan de duimen omhoog neem ik aan?!) en
gefeliciteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 12:35 #79239 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Dank....en ach, zo heel bijzonder is het allemaal niet, ik bedoel, ik kies ervoor om een auto zo te onderhouden en te rijden. als ik op de beurs tussen al de soortgenoten stan zijn er wel meer in een dergelijk staat. En iedereen in zijn waarde latend, ik begrijp veel volvo collega's niet die met een ruildynamo van 30 jaar oud lopen te klooien. Voor velen is dat juist weer de sport natuurlijk, dus prima. Ik houd er echter van om in een zo schoon en nieuw mogelijke klassieker te rijden. Waar ik ook kijk wil ik nieuw zien, nieuwe rubbers, nieuwe lak, nieuwe kabels..etc En los van de totale rest.kosten valt het daarna wel mee. Bijv. over een dynmamo gesproken..heb zelf ook altijd ruildingen gebruikt maar heb er nu een nieuwe (moderne) inzitten. Gevolg: NOOIT meer gezeur, blower, achterruitverw, radio, lichten, ruitenw aan, tegelijk, en geen enkel probleem...kosten Euro 100,- en een uur werk. Ik begrijp dan niet dat je met een ruildynamo van 25,- gaat zitten rommelen. Tenzij je dat de sprot vindt of het geld simpelweg er niet voor (over) hebt. Begrijo me goed, ieder zijn keuze en respect daarvoor. Maar zolang ik het zo leuk vindt en kan betalen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 15:21 #79238 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Dat begrijp ik nou weer niet, Dennis.
Je hebt zelf altijd ruildingen gebruikt en je begrijpt niet waarom anderen dat doen!?
Of begrijp je het nu niet meer nu je weet dat het anders kan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 16:46 #79237 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Hah, verwarrend heh? Nee, ja, uuhh...Ik wist altijd dat het anders kan maar tja, hoe zeg je dat. Goedkoop is duurkoop meestal. Ik heb voor de restauratie de auto 5 jaar gereden met enkel een gereviseerd remsyteem. De rest van de mankementjes (groot en klein) werden opgelost door veelal gebruikte onderdelen. Waarom? Denk dat iedereen wel zo begint…nieuw kost bijv Euro 250,- en gebruikt Euro 45,- Dan ga je als echte Nederlander voor het geld…..

Maar gaande weg besluit je dat je compleet wilt gaan restaureren en mijn doel was: concoursstaat of anders niet. (Nu is dat inmiddels weer showroomstaat want de koperen leidingen zijn inmiddels wat geoxideerd na 3 jaar, rij er veel mee en ga nu ook weer niet elke avond koperen remleidingen liggen poetsen )

Dat was mijn doel en dan ga je niet meer met gebruikte onderdelen knoeien. Uiteraard valt of staat alles dan met je budget en of je het geld hebt en/of er voor over hebt. Bijv. de fuseepennen waren nog ‘goed’ (de eerste nog sinds ’59)… DomDom want 2 weken geleden 2 nieuwe voorbanden en uitlijnen…uitlijnen ging niet meer vanwege versleten pennen…Dan kun je enkel de pennen vervangen (goedkoper!!) maar dan moet je zelf uithoonen etc. etc…..dus dan maar (bewust) alles daar verniewd (pennen met gehele arm) heb je direct nieuwe smeernippels en stelnok etc…

Dat had ik dus beter 3 jaar geleden kunnen doen….dat vind ik dom van mezelf achteraf. Zo zie ik het een beetje. En dan begrijp ik mensen niet altijd die wel alles in nieuwstaat willen hebben maar bij defecten met ‘goede’ gebruikte onderdelen gaan sleutelen…die zijn in de regel ook 30 jaar of ouder….Prima als dat je keus is, maar (zonder iemand te willen beledigen) zijn de Volvo fanaten duidelijk van een ander slag als de gemiddelde Engelse klassieker liefhebber. Daar is het een en al hoogpolig tapijt en smetteloze lederen interieurtjes wat de klok slaat en als je zonder zonnebril niet naar je auto kunt kijken dan heb je iets verkeerd gedaan….De (Nederlandse) Volvo fanaat staat (erg overdreven) te pronken met een auto die aan alle kanten is volgepropt met onderdelen uit 12 donorautos.. En nogmaals, ik heb daar absoluut geen problemen mee en loop met enorm veel plezier op de beurs elk jaar maar dat is niet mijn ding…dat kan natuurlijk. En het zit in ons Nederlanders om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, ook in mij hoor!

En tja, waarschijnlijk ben ik gek..als ik een roestplek op mijn auto zie dan kan ik maar aan 1 ding denken….slijptol, nieuw stuk erin, aflassen en polijsten, niet plamuren, strak maken en geheel opnieuw spuiten….da;s een afwijking ben ik bang!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 20:11 #79236 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Ik word benieuwd naar de auto!
Heb je een site met foto's van de restauratie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2006 21:04 #79235 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Nee, helaas, alleen nog 'ouderwetse' niet digitale foto's maar zal eens kijken wat ik kan doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 13:54 #79234 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Beste Dennis, ik vind jouw verhaal wel een goede voor in het VCM! Al eens gedacht om daar een stukje voor te schrijven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.