vraagprijs

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 10:43 #52507 door
vraagprijs is gemaakt door
Lastig probleem: Heb een 544 uit '59, 100% body-off gerestaureerd, alle techniek nieuw, incl motor, startmotor ophanging rubbers, ruiten, alles...En eigenlijk de auto van mijn dromen!

Taxatiewaarde: Euro 18.000,- Kom ik via-via in contact met iemand die hem wil kopen. Ik zeg dat een evt. bod dik boven de 20.000,- moet liggen anders gaat ie niet weg. Nu gaat de man mij een bod doen van achter in de 20.000,- omdat hij hem gewoon wil hebben..in deze staat niet te vinden zegt ie. Ik moet zeggen dat ik een dergelijke prijs natuurlijk altijd passend vind, maar iemand die ca. 25-28.000,- wil geven voor een katterug??? Iemand ooit eerder een dergelijk bod gehad? of gehoord? weet eigenlijk niet wat ik er mee moet nog....kan me niet indenken dat er niet meer volvo's in concoursstaat rondrijden.....even mijn hart luchten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 11:06 #79252 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Als je hem echt niet wilt afstaan, dan moet je dat niet doen, aan de andere kant heb je met dat bedrag wel weer ruimte om een nieuw project perfect af te ronden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 11:12 #79251 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Tja...ik wil hem eigenlijk niet kwijt, maar ik vraag me enkel af of een dergelijk bod extreem overdreven is of dat het vaker voorkomt..nu wil ik absoluut niet beweren één van de mooiste katteruggen te hebben maar ik vraag me af of ik zo'n bod ooit nog krijg.....mocht ik hem ooit kwijt willen dan krijg ik er altijd wel 15.000 voor denk ik maar 15 of 25.000,-....is nogal een verschil...

Ben wel vereerd aan de ene kant...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 13:09 #79250 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
het is duidelijk een LUXE-probleem. Ik weet zelf dat het compleet laten restaureren (niet opknappen maar de auto in nieuwstaat brengen en in org staat) veel geld kost. Heb voor mijn auto destijds (8 jaar geleden) 3000,- Euro betaald. Heb Bart Holland in bodegraven een offerte laten maken voor de grap....restauratiekosten ca 30.000,-. Dat in het achterhoofd is 25.000,- niet TE veel. Maar het blijft een leifhebbersmarkt. 'klant' is een vermogende tandarts uit Belgie die al 10 jaar op zoek is naar een 544 in deze kleur en uitvoering (Special II) in nieuwstaat...dit is de eerste die hij na 10 jaar zoeken vind en 100% aan zijn eisen/verwachtingen voldoet. Heel veel tussen de 5.000 en 10.000,- is optisch vaak mooi maar veelal goed bijgehouden en opgeknapt ipv elke schroef vervangen....als je dat zoekt moet je schuiven ben ik bang....Zo'n auto krijg je ook nooit meer terug en het is mijn kindje inmiddels....Grrrr...kweet het niet. Al het nieuwe blik van 25.000,- vind ik niet echt mooi, geen een...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 15:18 #79249 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
er is in dit dilemma maar één ding belangrijk: wil je afstand doen van de auto ja of nee; een zelfde auto dan weer terugkopen is natuurlijk onzin, dus je zou het alleen maar moeten/kunnen doen als je daarna een ander type of merk auto wilt aanschaffen (en er zijn erg veel leuke auto's om verliefd op te worden). Goed, als je hebt besloten de auto te willen verkopen is het belangrijk dat je de jackpot vangt, ik zou dus zeggen: 30.000 of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 15:50 #79248 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Ik denk dat je gelijk hebt Pieter...ik zou zelf iets nieuws kopen denk ik maar wat? Ach, beter zulke problemen dan echte problemen toch? Ik betitel mezelf wel als een 'echte' liefhebber en die verkoopt zijn kindje niet maar in een wereld waarin (bijna) alles met geld te koop is.....is en blijft 25.000,- of meer voor een katterug eeerrrg veel geld....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 16:54 #79247 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Rustig afwachten....als hij hem echt wil hebben doet hij vast een bod waar je geen nee tegen kan zeggen.....Is ook best leuk. Dan een half jaar vrij nemen voor een nieuwe liefde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 17:55 #79246 door
Beantwoord door in topic vraagprijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 18:53 #79245 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Voor 30 DUIZEND !!! euro kan je een leuk nieuw project starten dennis... Ik zit in de muziek en koop elk jaar wel een nieuwe (ouwe vintage) gitaar die ik ook weer mn kindje noem en nooit meer weg wil doen... tot ik een nieuwe (ouwe nog mooiere) zie en die weer koop,...<br><br> Ik zeg als je nu al denkt aan verkopen dan kan je het beter doen want dat bedrag krijg je er niet meer voor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2006 19:06 #79244 door
Beantwoord door in topic vraagprijs
Ik heb dit al een paar keer meegemaakt en ben er gelukkig nooit verder op in gegaan.Er heeft iemand een jaar of tien geleden eens 75000 gulden voor mijn groene combi geboden.En ik heb hem nog steeds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.