verlagingsset volvo 945
- Anno Huidekoper (GAST)
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-03-2025 16:43 #1048294
door Anno Huidekoper (GAST)
verlagingsset volvo 945 is gemaakt door Anno Huidekoper (GAST)
Ik ben in bezit van een Volvo 945, 1996, en voorzien van nieuwe standaard veren en schokbrekers. De veren zijn me net te zacht. Daarnaast helt de auto wat over in bochten. Ik zie veel merken verlagingsveren. Ik hoef niet meteen een niervergruizer. Wat raad je me aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-03-2025 18:29 #1048312
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic verlagingsset volvo 945
Verzwaarde veren, de dubbel verzwaarde veren, je hebt ze in drie maten voor de estate, neem de zwaarste. Heb je nooit spijt van als je een keer op vakantie gaat met 5 personen met bagage. Ik zou ivm het comfort én de looks zelf nooit verlagen. En kijk eens goed naar de kwaliteit van de rubbers overal en ook van de vlakken waar de rubbers inzitten. Als de rubbers gescheurd en de vlakken verroest of zelfs weggeroest dan maakt het niet ut welke veren je hebt. dan wiebelt hij. En een 945 hoort niet te wiebelen.
- Koen Sollie
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-03-2025 11:15 - 04-03-2025 11:17 #1048318
door Koen Sollie
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Beantwoord door Koen Sollie in topic verlagingsset volvo 945
Hallo Reinier,
Onze 245 van 1982 wiebelde ook als een 'aangeschoten woerd' ondanks de relatief lage km stand (265K).
Op de foto de conditie van een 'rubber' van de draagarm. Alle rubbers van draagarmen en reactiestang verkeerden in vergelijkbare conditie. Alles vervangen, resultaat: dag en nacht verschil, wat rijdt dat lekker! Nu realiseer ik me pas hoe beroerd het was.
Advies: inderdaad, een slecht rubber? Alles er onderuit en vervangen.
Hartelijke groet en succes!
Onze 245 van 1982 wiebelde ook als een 'aangeschoten woerd' ondanks de relatief lage km stand (265K).
Op de foto de conditie van een 'rubber' van de draagarm. Alle rubbers van draagarmen en reactiestang verkeerden in vergelijkbare conditie. Alles vervangen, resultaat: dag en nacht verschil, wat rijdt dat lekker! Nu realiseer ik me pas hoe beroerd het was.
Advies: inderdaad, een slecht rubber? Alles er onderuit en vervangen.
Hartelijke groet en succes!
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Laatst bewerkt 04-03-2025 11:17 door Koen Sollie.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
04-03-2025 20:48 #1048330
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic verlagingsset volvo 945
Mijn 245 zwabberde, dweilde, rolde ook te veel naar mijn zin.
Voor de rubbers van stabi-stang vervangen, achter allle rubbers vervangen (behalve de achterste draagarmrubbers, die Koen op foto zette, die moeten eigenlijk nog, waren nog veel beter dan die van Koen).. Effect: Wereld van verschil, Veel stabieler, gecontroleerder.
Bijwerking was wel dat ik de HD veren achetr weer vervangen heb voor originele ( normale estate veren,= HD sedan veren, bij 240). De achtervering werd me veel te hoekig, stug. Nu weer goed, maar ligt wel weer wat lager. Dus mogelijk ga ik nog ooit voo rde progresieve hulpveren...
Let wel: dit is ervaring met 245 gebaseerd, niet op 945 dus.
Voor de rubbers van stabi-stang vervangen, achter allle rubbers vervangen (behalve de achterste draagarmrubbers, die Koen op foto zette, die moeten eigenlijk nog, waren nog veel beter dan die van Koen).. Effect: Wereld van verschil, Veel stabieler, gecontroleerder.
Bijwerking was wel dat ik de HD veren achetr weer vervangen heb voor originele ( normale estate veren,= HD sedan veren, bij 240). De achtervering werd me veel te hoekig, stug. Nu weer goed, maar ligt wel weer wat lager. Dus mogelijk ga ik nog ooit voo rde progresieve hulpveren...
Let wel: dit is ervaring met 245 gebaseerd, niet op 945 dus.