Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980

• Erik van Dommelen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-01-2025 21:59 #1047823 door Erik van Dommelen
Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980 is gemaakt door Erik van Dommelen
Beste leden ,

ik wil graag een stuurbekrachtiging inbouwen; heeft iemand daar ervaring met het inbouwen voor een Amazon of een 245,
of kan ik ergens een 2e handsje kopen? Waar kan ik uberhaupt een stuurbekrachtiger aan schaffen

groeten Erik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-01-2025 23:53 #1047824 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980
Hoi Erik, er zijn complete elektrische sets te koop. Bijvoorbeeld van een Opel Corsa . Ik hoorde ook dat een set uit een Aygo pas te maken is. Erg handig is als je een snelheids afhankelijke neemt. Hoe hoger de snelheid, hoe minder bekrachtiging.

Gebruik de zoek functie maar eens op deze site.

Voor een 240 is er een bekrachtiging geleverd, die moet makkelijk te vinden zijn.

Succes!

Hans

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-01-2025 23:56 #1047825 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980
Zelf heb ik een unit uit een Corsa ingebouwd en zelf een controller gemaakt om hem snelheidsafhankelijk te maken.
Zie oa www.oudevolvo.nl/blog/vervolg-stuurbekrachtiging-montage/
Dezelfde unit komt nu in een 240.
Vergt allemaal wel het nodige (knutsel)werk.

Kant en klaar heeft (of had) EZ Powersteering hem  www.ezpowersteering.nl/automerken/volvo/...olvo-amazon-t-bar-2/

• Erik van Dommelen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-01-2025 16:18 #1047868 door Erik van Dommelen
Beantwoord door Erik van Dommelen in topic Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980
Kan ik niet beter een hydraulische inbouwen? Is goedkoper. Maar wat moet ik dan nog meer inbouwen zoals een stuurbekrachtigingspomp enz…
en waar moet die stuurbekrachtigingspomp komen te zitten;lijkt alsof die door een v snaar wordt aangedreven. Wie kan mij duidelijkheid geven over 
wat er allemaal nodig is aan. Onderdelen?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2025 17:50 #1047871 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Stuurbekrachtiging Amazon 1968 en 245 1980

Kan ik niet beter een hydraulische inbouwen? Is goedkoper. Maar wat moet ik dan nog meer inbouwen zoals een stuurbekrachtigingspomp enz…
en waar moet die stuurbekrachtigingspomp komen te zitten;lijkt alsof die door een v snaar wordt aangedreven. Wie kan mij duidelijkheid geven over 
wat er allemaal nodig is aan. Onderdelen?

In een 200 serie wel, in een Amazon heb je minder ruimte maar een veel grotere uitdaging is een passend stuurhuis te vinden/ monteren. 

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD