vraag tbv subframe, spindels, ankerplaten en stofkappen

  • Kevin de Graan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2024 20:03 #1046840 door Kevin de Graan
Ik ben een subframe compleet aan het voorbereiden om deze compleet uit te kunnen wisselen. Ik ben al een heel eind. Zie de fotos. Eerder heb ik bilstein schokbrekers kunnen aanschaffen en zitten er tussen ( zelf zwart gespoten.)

Op de beurs heb ik via Fred Kok de ankerplaten kunnen bemachtigen en bij Frans Boerkamp nette stofkappen kunnen kopen..

Nu zit ik met het volgende. Wat is de volgorde en positie van deze onderdelen. Het onderdelenboek geeft namelijk niet heel veel duidelijkheid.

Ik zou zeggen, als ik onder mijn huidige as kijk dat het spindel, ankerplaat en dan stofkappen de juiste volgorde is. het lijkt alsof de ankerplaat de uitstulping naar binnen zou moeten hebben? Echter klopt dan van de ankerplaten de L en de R markering niet. Vandaar dat ik aan de twijfel ben. 

Dus voor dat ik  het vast zet en er mee verder ga, stel ik hier maar de vraag. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Kok
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2024 20:46 #1046858 door Fred Kok
Beste Kevin,
Het is niet zo moeilijk, de twee ankerplaten zijn elkaars spiegelbeeld (houdt de montage zijde maar tegen elkaar)
De fusee's zij ook verschillend,  de ankerplaten kunnen er maar op een manier op, anders staan ze schuin.
De armpjes voor de montage van de spoorstangen zitten naar voren gericht dus de linker en rechter fusee is dan logisch
Succes fred

In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD