Bilstein schokdemp2rs
- Wijnand Wijers
- Senior lid
Minder
Meer
18-07-2017 22:36 #170578
door Wijnand Wijers
Bilstein schokdemp2rs is gemaakt door Wijnand Wijers
Beste forum lezers,
Hierbij wil ik mijn ervaring met Bilstein schokdempers met u delen.
Ca. 2 maanden geleden heb ik de achterzijde van mijn 123 GT voorzien van Bilsteins. Ik wilde er Koni Classics onder monteren omdat ik dacht dat de V erg stug zou worden. De heren (Dries en Pieter ) beweerde het tegendeel. Maar omdat volgens mijn thuis front ik een beetje eigenwijs ben toch gekozen voor Koni. Maar helaas met de 1e uit de doos halen met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Jammer dan, het waren de laatste twee! Dus dan maar Bilstein, zou dit niet bevallen dan wisselen met Koni`s. Eerst proef rondje Barneveld gereden, stugheid valt 100 % mee. Naar huis richting Nijmegen, loopt goed en belangrijkste de hinderlijke kraak is weg. Vandaag 18 julli `17 ook de voorzijde voorzien. Wat een verschil stuurt super srak en ligt als een betonblok op de weg. Het is nu een echte GT.. Het is de investering waard, het kost wat maar je krijgt er heel veel rijplezier voor terug.
Aanrader !
Dries en Pieter wederom een perfect advies bedankt, Wijnand.
Hierbij wil ik mijn ervaring met Bilstein schokdempers met u delen.
Ca. 2 maanden geleden heb ik de achterzijde van mijn 123 GT voorzien van Bilsteins. Ik wilde er Koni Classics onder monteren omdat ik dacht dat de V erg stug zou worden. De heren (Dries en Pieter ) beweerde het tegendeel. Maar omdat volgens mijn thuis front ik een beetje eigenwijs ben toch gekozen voor Koni. Maar helaas met de 1e uit de doos halen met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Jammer dan, het waren de laatste twee! Dus dan maar Bilstein, zou dit niet bevallen dan wisselen met Koni`s. Eerst proef rondje Barneveld gereden, stugheid valt 100 % mee. Naar huis richting Nijmegen, loopt goed en belangrijkste de hinderlijke kraak is weg. Vandaag 18 julli `17 ook de voorzijde voorzien. Wat een verschil stuurt super srak en ligt als een betonblok op de weg. Het is nu een echte GT.. Het is de investering waard, het kost wat maar je krijgt er heel veel rijplezier voor terug.
Aanrader !
Dries en Pieter wederom een perfect advies bedankt, Wijnand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-07-2017 16:44 #170594
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bilstein schokdemp2rs
Mooi dat je deze ervaring deelt, op zich zijn die Billsteins prima en rij ik er al jaren mee onder zowel de 1800 als de combi. De 144 en ES hebben Koni's en ben ik ook heel tevreden over en zijn een stuk goedkoper....
De Koni's Classic adjustabel zijn op zich niet slecht, het afstellen is wel eens lastig ... trilplaat niet overal voorradig.
De Koni's Classic adjustabel zijn op zich niet slecht, het afstellen is wel eens lastig ... trilplaat niet overal voorradig.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
23-07-2017 20:24 #170696
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Bilstein schokdemp2rs
Ik zie ook wel eens GAZ schokdempers voorbij komen op marktplaats. Iemand ervaringen hiermee? Zijn instelbaar.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
23-07-2017 23:00 #170708
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Bilstein schokdemp2rs