- Berichten: 1950
Oeps... Onderste draagarm doorgerot...
- 05703-dummy
- Platinum lid
Toen ik eronder keek snapte ik de oorzaak al snel
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
- Berichten: 387
Hadden ze toen al moeten zien dat de draagarmen slecht waren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 546
Kan gebeuren met het keuren eens in de 24 maanden....
Vervangende draagarmen gekocht bij Wim Bottinga; leuke sleutelklus en dan: rijden maar weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Heeft Wimbo nieuwe of gebruikte, Paul?
Nieuwe zijn best prijzig zag ik al...
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 546
We hebben daar toen twee goede gebruikte draagarmen gekocht voor een heel schappelijke prijs, temeer omdat de fusees en rubberbussen ervan nog goed waren.
Maar hij moest er wel echt naar zoeken, met andere woorden: misschien worden ze schaars?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tenzij je minstens eenmaal per jaar overal de hechting ervan controleert... Ook ik ben daar niet altijd even nauwgezet mee bezig geweest, met dit als resultaat.Hans schreef : ...maar met een laag zwarte bitak zie je dus kennelijk niet wat eronder gaande is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 801
Maar de moraal van dit verhaal: Ik adviseer elke 140 eigenaar de draagarmen grondig te inspecteren en bij de geringste twijfel demonteren en aan de binnenzijde schoonbikken. Ook bij mij was er aan de buitenkant eigenlijk niets aan te zien. Voor verdere info en advies stuur maar een pb. En nee, ik heb geen eigen bedrijf maar ben een gepensioneerd technicus en vrijwilliger bij het VOD.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De tectyl/bitac droogt uit en krijgt scheurtjes, water kan er doorheen en onderkomen.
Dit kun je zien omdat daar de laag tectyl loslaat, inmiddels zijn alle wagens 40+ en met de twee-jaarlijkse keuring en na 50 nooit meer.
Er komt dus toenemend een verantwoordelijkheid van de eigenaar om hier alert op te zijn.
Alleen hierom is een jaarlijkse controle op een sleutel/afsteldag van de VKV nuttig.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Probleempje waar ik tegenaan loop is dat volgens de websites van de mij bekende leveranciers, inclusief vod, momenteel niemand een rechter draagarm 684768-5 kan leveren.
Morgen maar eens een rondje bellen in het 2e handscircuit: Wimbo, Willem & Willem, ...
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Of is dit afkeur?
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.