bilstein

• Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2003 20:13 #55207 door
bilstein is gemaakt door
Heeft iemand ervaring met Bilstein schokdempers? Zo ja, in hoeverre gaan die ten koste van het comfort? Anders gezegd, zijn ze iets stugger, behoorlijk stugger, of zeer veel stugger? Dat ze een betere wegligging geven is mij bekend, maar of ik dat nu tot elke prijs wil...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2003 23:00 #66746 door
Beantwoord door in topic bilstein
En ik dacht altijd dat Koni's de voorkeur verdienden... En de demping daarvan kun je zelf afstellen.

• Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2003 11:29 #66745 door
Op verschillende forums die ik volg krijg ik de indruk dat Koni de meeste voordelen heeft boven Bilstein. Zelf rijd ik met Koni's voor, dat bevalt me goed. In combintatie met stuggere veren geeft het wel een wat minder comfortabele rit maar mijns inziens een speelser, directer rijgedrag.

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2003 13:04 #66744 door
Heb zelf Bilstein voor icm wat stuggere veren (zaten er bij aankoop al op...) , en adjustable Koni`s achter icm verzwaarde veren wegens gastank. Persoonlijk vind ik het wat stuggere veergedrag geen ramp (wat horkerig rijden soms...) daar het een stukken betere wegligging/beheersing van de wagen geeft, zeker de zijwindgevoeligheid (altijd al een zwakte van de Ama`s) neemt merkbaar af.

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2003 19:21 #66743 door
Hmmm, minder zijwindgevoelig, daar raak je een gevoelige snaar, want dat is iets waar ik een pesthekel aan heb... Bij mij moeten ze onder een 444 en die is nog zijwindgevoeliger dan een Amazon. Dan zal ik er wel geen spijt van krijgen dat ik die Bilsteins heb gekocht (zitten er nog niet onder vanwege meerdere modificaties).

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD