Volvo 144 1968 grijs (verkocht)

• Jeroen Steverink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2025 17:00 - 23-02-2025 12:26 #1048168 door Jeroen Steverink
Volvo 144 1968 grijs (verkocht) is gemaakt door Jeroen Steverink
Ik heb de volgende auto te koop staan: een technisch behoorlijk goeie Volvo 144 uit 1968. Ik heb hem in 2012 op Nederlands kenteken gezet, de auto komt oorspronkelijk uit Wenen waar hij in 1968 nieuw is gekocht. De auto is in de jaren ‘70 op naam van de zoon van de eerste eigenaar gekomen, en daarna gestald geweest, ik weet niet precies voor hoe lang. In 2012 heb ik hem gekocht en helemaal klaargemaakt voor de APK en het Nederlandse kenteken, waarna ik er in 2014 LPG heb laten zetten bij Van Orsouw in Eindhoven. 

De auto is technisch best in orde, de motor is in 2017 helemaal uit elkaar geweest en doorgemeten en met nieuwe lagerschalen, zuigerveren en lagers weer in elkaar gezet. Loopt als een zonnetje ;-) Ook in 2017 zijn er 2 nieuwe dorpels in gelast, die zijn dus nog hard. Alleen heeft de auto wel behoorlijk wat roestplekken. Aan de beide achterwielranden,  de reservewielbak en de vloer aan bijrijderskant. De lak is sowieso het aandachtspunt bij deze auto, hij heeft op de achterklep en motorkap wat afgebladderde stukjes. Daar moet dus eigenlijk wel iets aan gedaan worden, zeker als je hem weer echt mooi wilt maken. 
De koppelingsplaat en drukgroep zijn in November 2021 vervangen. 

Ik heb van veel onderdelen en reparaties de documentatie erbij. Evenals veel foto’s. 

Het is een auto met veel werk om hem weer echt goed en mooi te krijgen, en ik heb de tijd er niet voor helaas. Het gaat me aan het hart dat hij nu langzaam steeds slechter wordt, dus ik hoop dat iemand hem wil aanpakken en hem op de weg wil houden. Je kunt er zo mee rijden, hij remt en stuurt prima, hij start alleen moeilijk als hij warm is. Dus dan moet je hem even laten afkoelen, en dan start hij weer. 

Ook heb ik er eventueel nog onderdelen bij, een spruitstuk met dubbele SU carburateurs, een linker voorscherm (zwart met sierstrip in zeer goede staat), beschermkappen voor in de voorschermen en zeer waarschijnlijk nog wel meer als ik even ga zoeken. 

Laatst bewerkt 23-02-2025 12:26 door Jeroen Steverink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD