Volvo 745 GL 1986 tegen elk aannemelijk bod

• Jan Jaap van der Dussen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2024 15:16 #1047444 door Jan Jaap van der Dussen
Volvo 745 GL 1986 tegen elk aannemelijk bod is gemaakt door Jan Jaap van der Dussen
Met pijn in mijn hart bied ik mijn Volvo 745 GL uit 1986 te koop aan omdat ik er niet aan toe kom om hem af te maken.
Het gaat om een 745 GL (station) uit 1986 met AW71 automatische versnellingsbak en B230A motor (met Pierburg carburateur). In de achteras zit een speciaal platensperdifferentieel (door eerste eigenaar laten monteren voor de Zweedse omstandigheden). Kilometerstand 225000 volgens mij (moet ik nakijken). Interieur is Beige met zwart (dashboard is ook tweekleurig), Deurpanelen ed beige, stoelen en banken zwart leer.

Ik heb de auto eind 2009 gekocht van de eerste eigenaar in Zweden en zelf geïmporteerd. Doel was om de auto helemaal op te knappen en dagelijks te gaan rijden maar dat laatste is er nooit van gekomen.
Auto staat bij een vriend in een loods in Wehl maar hij moet weg. Sorry voor de matige foto's maar er is daar geen elektriciteit en licht meer. Auto kan daar ook niet gewassen worden (geen stromend water meer) dus vandaar foto's met stoflaag.

Ik wil graag dat hij  naar een liefhebber gaat die wel de tijd heeft om hem af te maken. Tegen elk aannemelijk bod vanaf 1500 euro. Er is voor ruim 10.000 euro in de auto geïnvesteerd (overzicht aanwezig).

Wat is er allemaal aan gebeurd?
  • Auto was origineel een basis uitvoering maar ik heb er deuren in gezet van een 760 (alles elektrisch), 
  • Auto is geheel (professioneel) overgespoten in de originele kleur (bordeaux rood , kleurcode 211).
  • Bodemplaat passagierskant voor geheel vervangen met origineel Volvo plaatwerk, dit was rot door een paraven lekkage,
  • Gehele bodemplaat kaal gehaald en opnieuw in de tectyl gezet en nieuwe steenslag coating aangebracht bij dorpels,
  • Alle holle ruimtes behandeld met wax,
  • Automaat gespoeld en nieuwe filters ed erin gezet,
  • Distributieriem vervangen
  • Achteras en draagarmen en stabilisatorstangen voor en achter gezandstraald en opnieuw gepoedercoat
  • Nieuwe schokbrekers en veren rondom inclusief veerpootlagers etc.
  • Alle onderstelrubbers vervangen
  • Nieuwe remklauwen en schijven rondom
  • Nieuwe Goodridge  remslangen RVS
  • Nieuwe vooruit
  • Nieuwe Ferrita RVS uitlaat gemonteerd
  • Nieuwe orginele Volvo spatlappen gemonteerd
  • Turbogrill en lampen gemonteerd,
  • Snowcap voor paraven
  • extra dempingsmateriaal in interieur aangebracht
  • Leren sportstuur gemonteerd
Wat moet er nog gebeuren?
  • Gehele interieur moet opgebouwd worden wel alles aanwezig (ook alle extra opties aanwezig zoals dikke armsteun en pennen/muntenbakjes ed.)
  • Ik heb een rol nieuw tapijt bij de auto.
  • Bedrading van de deuren moet aangesloten worden op centrale zekering/relaiskast. Schema's en originele kabelbomen van donordeuren van 760 aanwezig.
  • Motor en bak opnieuw nakijken ed. Automoot lekt volgens mij door geen goede pakking oid.
  • Carburateur schoonmaken en opnieuw afstellen (reserve carburateur aanwezig)
Wat zit er nog meer bij?
  • Originele aftermarket Deltamill Airco, kan ingebouwd worden,
  • Originle cruiscontrol voor carburateur auto aanwezig, kan ingebouwd worden
  • Originele Volvo stangverwarming voor aan de 220V stekker, kan ingebouwd worden.
  • 123 Ignition gasklep en Iwema Timing Advance programmer voor als je LPG wil inbouwen.
  • Nog een extra zwart leren interieur (compleet).
  • Honderek
  • Rolhoes (beige)
Voor contact en meer info:

Jan Jaap van der Dussen
jjvddussen745@gmail.com
Tel: 06-19236820

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD