Te koop: Rode Volvo Amazon B20 1966
- Bart Vogelzang (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-11-2024 16:24 - 17-11-2024 16:54 #1047217
door Bart Vogelzang (GAST)
Te koop: Rode Volvo Amazon B20 1966 is gemaakt door Bart Vogelzang (GAST)
Met enige spijt zet ik na ruim 26 jaar mijn rode Volvo Amazon uit 1966 te koop. Ik heb de auto in mei 1998 gekocht van de eerste Nederlandse eigenaar, de auto was geïmporteerd vanuit California. De auto heeft dus ook een mijlenteller die op 37106 mijl staat. Ik vermoed dat de teller al een paar maal het klokje rond is gegaan. Door zijn Amerikaanse periode heeft de drukgroep een lagere opbouw waardoor de auto net iets comfortabeler schakelt. In 2005 is de auto een jaar weggeweest voor restauratie. Hij is van binnen en van buiten Volvo rood gespoten, het chroom rondom de vooruit, achteruit en het rooster net voor de vooruit zijn toen vervangen. Helaas is de plafond bekleding slecht teruggeplaatst. Bij de wielkast zie je op de foto dat de roestduivel weer onder de lak zit net als bij de deur. De auto heeft voor 2 driepuntsgordels en op de achterbank twee driepuntsgordels en in het midden een heupgordel. De oude gordels heb ik bewaard maar vond dit veiliger voor de kinderen. In het dashboard zit een originele Volvo radio. Die kan worden aangesloten maar ik heb op het dashboardplankje een radio cassette recorder liggen die aangesloten is. De moterkap randen en bijvoorbeeld de bak voor het reserve wiel zijn nog hard. Plaatsen waar bekend van is dat het kan gaan roesten. De auto rijdt op LPG en momenteel niet meer op benzine. Dat komt doordat de vlotternaaldjes wat versleten zijn door te lang op LPG rijden, ik heb ze een keer vervangen voor nieuwe maar na 5 jaar was het weer zo. Ik vraag er maar 4900 Euro voor. Heb je interesse bel me dan op 06-46634322.
Laatst bewerkt 17-11-2024 16:54 door Bart Vogelzang (GAST). Reden: taalfout
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.